Hey hallo,
Ga morgen mijn blokken voor vervangen zijn bijna op...,heb toen straks blokken van Bosch gekocht + een setje slijtindicators..,nog iemand tips waar ik moet opletten bij het vervangen?
Alvast bedankt Nick
Remblokken voor vervangen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Remblokken voor vervangen
Dat alles goed gangbaar is.Nick33 schreef:Hey hallo,
Ga morgen mijn blokken voor vervangen zijn bijna op...,heb toen straks blokken van Bosch gekocht + een setje slijtindicators..,nog iemand tips waar ik moet opletten bij het vervangen?
Alvast bedankt Nick
De veren juist terug plaatsen (maak anders een foto van te voren)
Vet aan de glijgedeeltes van de blokken (dus niet op de blokken zelf)
Alles goed schoonmaken...
Succes !
let goed op dat de boel gangbaar is.
en draai de dop van de remvloeistofpot eraf en doe er een doekje over.
en neem de tijd om kant voor kant te doen.
de remzuiger kun je gewoon terug in de remzadel knijpen met een waterpomp tang, doe dit wel rustig en kijk uit dat je de rubbers niet beschadigt
en draai de dop van de remvloeistofpot eraf en doe er een doekje over.
en neem de tijd om kant voor kant te doen.
de remzuiger kun je gewoon terug in de remzadel knijpen met een waterpomp tang, doe dit wel rustig en kijk uit dat je de rubbers niet beschadigt
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
ik deed altijd zow:
- schroevendraaier tussen de klauw en de schijf steken en los drukken
- klauw los maken en met tie-wrap aan mcpherson veer hangen(eventueel hoes checken)
- dan remblokken verwijderen (goed letten op stekkertje van de indicator!!)
- zadel verwijderen en met accuboor/slijptol met opzet stuk staalbortsle schoonmaken
- zadel invetten op de glijstukken met kopervet/montage-pasta
- terug plaatsen zadel (eventueel indien nodig schijf plaatsen en daarna het zadel)
- remblokken plaatsen en letten op de indicator-stekkertjes (effe w8en met aansluiten)
- dan de remzuigerhoes inspuiten met siliconenspray
- terugdrukken remzuiger met waterpomp tang
- klauw plaatsen en hierbij letten op vrij zitten stekkertjes indicatoren
- alles immekaar zetten en stekkers aansluiten.
dan un belangrijk punt!!!
- eerst het rempedaal oppompen op druk, anders is de garage deur ineens wel heel dichtbij.
hier zijn al veel ongelukken mee gemaakt.
heb je nou in de dagen na het zetten van de remblokken last van van piepende remmen, haal je remblokken eruit en schuur er een schuine kant aan met de draai richting mee. hierdoor glijdt de schijf alst ware onder de blokken.
als het oppervlak van de schuif loodrecht op de blokken staan gaan af en toe wel eens remmen fluiten. heel irri geluid en vaak moet je dat net weten dat dat aan dat oppervlak ligt.
gr frank
- schroevendraaier tussen de klauw en de schijf steken en los drukken
- klauw los maken en met tie-wrap aan mcpherson veer hangen(eventueel hoes checken)
- dan remblokken verwijderen (goed letten op stekkertje van de indicator!!)
- zadel verwijderen en met accuboor/slijptol met opzet stuk staalbortsle schoonmaken
- zadel invetten op de glijstukken met kopervet/montage-pasta
- terug plaatsen zadel (eventueel indien nodig schijf plaatsen en daarna het zadel)
- remblokken plaatsen en letten op de indicator-stekkertjes (effe w8en met aansluiten)
- dan de remzuigerhoes inspuiten met siliconenspray
- terugdrukken remzuiger met waterpomp tang
- klauw plaatsen en hierbij letten op vrij zitten stekkertjes indicatoren
- alles immekaar zetten en stekkers aansluiten.
dan un belangrijk punt!!!
- eerst het rempedaal oppompen op druk, anders is de garage deur ineens wel heel dichtbij.
hier zijn al veel ongelukken mee gemaakt.
heb je nou in de dagen na het zetten van de remblokken last van van piepende remmen, haal je remblokken eruit en schuur er een schuine kant aan met de draai richting mee. hierdoor glijdt de schijf alst ware onder de blokken.
als het oppervlak van de schuif loodrecht op de blokken staan gaan af en toe wel eens remmen fluiten. heel irri geluid en vaak moet je dat net weten dat dat aan dat oppervlak ligt.
gr frank