Ben ik helaas weer..HELP tipsssss

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ben ik helaas weer..HELP tipsssss

Bericht door Dordtmeissie »

Heb weer wat probleempjes met de auto :( helaas misschien hebben jullie wat tips of iedeeen voor me..Zaterdag wordt iig eindelijk de carterpan pakking vervangen..Hopen dat de lekkage eindelijk verholpen is..Ik vraag dan ook of die gozer dan naar me onderstaande problemen ook wil kijken..maar is geen opel kenner..dus ben daar nogal voorzichtig mee..

Heb nu een ander probleem waar ik nie zo blij mee ben..
Het is als ik pas weg rijd of een korte bocht naar links of naar rechts maakt..Ik voel dan rechts bij mijn wiel of iig rechts voor een heel vaag iets.(beetje knak geluid of iets) Is geen homokineet want dat weet ik hoe dat voelt..je hoor ook een heel raar geluid.Net of er iets krom zit daar..het gevoel en geluid is heel moeilijk uit te leggen.heb het alleen bij pas wegrijden of een korte bocht maakt.

Onder het rijden zelf voelk en hoor ik het nooit.Kan er iets met mij as zijn ofzo??Het was er wel opeens..Ben wel eens per ongeluk iets te hard over een drempel gegaan..maar was niet zo dat ik het daarna gelijk voelde.

2e probleem is dat als ik tussen de 40/50 km in zijn 3 rijd dattie op een bepaald moment gaat schokken...Meestal schakel ikm dan gelijk door naar zijn 2 en is het weg.Zelfs een evaren monteur kwam er niet achter waar het door kwam..(nou en ik al helemaal niet)

Nog een probleem..Mijn etc lampje gaat regelmatig branden..en houd in.Op verschillende momenten gebeurd dat..Maar meestal bij het wegrijden met invoegen...zou het door me banden kunnen komen..? Die zijn wel aan vervanging toe.

Laatste probleempje..Me dakraam lekt :( Nou iig dat hendeltje waar jem mee open draait ..Hoe kan ik dat het beste maken??

Alvast bedankt voor ut lezen :D
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Ik denk dat ik weet wat je eerste probleem is.
Het zou goed kunnen zijn dat je stabilisator eind is afgebroken.
Die hoor je dan wel vaker bonken of schuren over je draagarm.

Ik zou daar eens naar kijken als je het wiel erafhaald zie je hem zo zitten
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

1) Stabilisator eind kan idd.
2) Schokken doen ze onderin laag in toeren altijd iets, of LFR vies, slaattie ook af stationair ?
3) ETC hoort zo te werken, op moment van kort knipperen grijpttie in, en issie aan het werk, rechts naast je stoel zit een knop. Zet je hem mee uit. Lampje continu branden = ETC uit.
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

Ik ga dan even zoiezo vragen of die jonge het wiel er even af haalt..en hoor ook op een bepaald moment een tik..bij zo een bocht...Wordt zeker duur grappje zo te horen.

En dat schokke merkte ik vandaag dattie het ook in zijn 2 doet ja..en hij slaat nooit af de motor.

Ja de etc knop knipperd en gaat dan in werking ja..maar doet het wel op rare momenten..daarom vroeg ikmezelf af of het door me banden kan komen..Hij hoor toch te werken als je te weinig grip heb op de weg..?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

1) idd laat stabilisatoroog checken,

2) Kan zoveel wezen, moet i evoor aan de computer,

3) Moet ie ook voor aan de computer, banden KUNNEN er mee te maken hebben. Als banden per as teveel verschillen kwa profiel kan er teveel verschil ontstaan tussen de waardes L/R. Maar waarschijnlijker vind ik een probleem wat gecombineerd is met het inhouden van de motor probleem. Bv temp.sensor of gaskleppositie.
Dus voor 3, ook aan de computer hangen.
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 21 aug 2006 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

dord is niet zover !!!
woon zelf in ridderkerk

ken er wel even naar kijken voor je als je wilt
volle tank voor 19 euro hahahahaha
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Bericht door eddie gsi »

Laagvlieger schreef:1) idd laat stabilisatoroog checken,

2) Kan zoveel wezen, moet i evoor aan de computer,

3) Moet ie ook voor aan de computer, banden KUNNEN er mee te maken hebben. Als banden per as teveel verschillen kwa profiel kan er teveel verschil ontstaan tussen de waardes L/R. Maar waarschijnlijker vind ik een probleem wat gecombineerd is met het inhouden van de motor probleem. Bv temp.sensor of gaskleppositie.
Dus voor 3, ook aan de computer hangen.
3) kan ook zijn dat een of meerdere abs sensoren of poolwielen vies of kapot is.
dan krijgt die ook een verschil te zien. dan springt of op storing of hij begint te werken
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Dat schokken heb ik ook. Nou kwam ik er pas achter dat mn lagers van mn versnellingsbak versleten zijn. Er zit een halve cm speling in.
Ik heb zelf het idee dat dat schokken daardoor zou kunnen komen.
Mjah ik ben ook maar een leek. Maar het zou kunnen.
Kweet niet wat jullie daarvan denken?
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Welke lagers van je versnellingsbak bedoel je?
Als je bak gaar is, moet ie als een naaimachine gieren.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Ze hadden het over wiellagers.

Hij giert niet
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Wiellagers zitten in je fusee (botweg genoemd in z'n geheel veerpoot).
Meeste Opel bakken gaan niet vaak kapot, sporadisch dat dit gebeurt.
Dus niet de lagers met elkaar gaan verwarren. :wink:

Je wiellagers is wel belangrijk om te vervangen, want als deze inslijten op je naaf kun je die weer erbij gaan zoeken.
Zijn opzich wel prijzig per stuk die lagers, en het is ook nog wel een werkje kwa inbouw.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Dan ben ik een beetje verward. Ik bedoel wel de lagers in de versnellingbak.
Van de assen.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Je differentieel heeft ook altijd speling, als men dat soms bedoeld.
Wat ik al zei, Opel bakken F16 en F20 gaan weinig kapot.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Die lager is zo versleten dat ie een kier van een halve cm maakt.
Waardoor alle olie er uit stroomt. :?
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

opelforum schreef:dord is niet zover !!!
woon zelf in ridderkerk

ken er wel even naar kijken voor je als je wilt
Dat zou wel fijn zijn :D

Zaterdag gaat iig die carterpan pakking erin..en laat ik die gast wel even kijke of die zoiezo wat vind..weet nie of die daar verstand van heb..zeg wel even wat jullie hier hebben gezegd..kijke wat hij er mee kan..denk nie veel maja
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

stab stang

Bericht door Delax80 »

mischien domme opmerking maar ik heb het gehad :lol:

als je hem op de brug zet om het stabilisator stang stukje te checke zet hem dan niet op ze wielen. bij mij ging het eindstukje namelijk weer precies op de plek als ik hebn op de wielen had. kwam er dus pas na 3x achter dat het wel het stab stang eindje was.

dom van mij :roll: maar dat je niet hetzelfde overkomt:P
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Check even met je ETC of nu echt probleem hebt, of je gewoon net auto hebt, en ETC gewoon netjes werkend, niet verwart met 'goh was dah nou', klinkt zoals je verteld als 'niks aan de hand' ding grijpt gewoon in.

Je merkt alssie aanstaat behoorlijk in bochten omdat we geen sper hebben, schakel je lomp met de C20XE kun je in 3 nog wielspin op rechte weg hebben, en als je in bocht zit en gas derop hebt, zegttie binnen no time 'ik grijp in'. Zit je meteen met je kop in voorruit, kzet hem zelf daarom meestal meteen uit.
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

Nou zaterdag hoop ik meer te weten..hou jullie op de hoogte.Niemand tips ook voor mijn dak raam..want nu lekt hij overal daar..terwijl die volgens mij wel goed dicht zit.. :(
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

wat lekt er dan precies????
Komt er water uit het hendeltje? bedoel je dat?

je hebt kans dat de afwatering van het dakkie verstopt zit. Zit op alle 4 de hoeken van de opvangbak om het raam een afwateringsslang naar de 4 hoeken van de auto.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Dordtmeissie
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2006 20:57
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Dordtmeissie »

Laagvlieger schreef:wat lekt er dan precies????
Komt er water uit het hendeltje? bedoel je dat?

je hebt kans dat de afwatering van het dakkie verstopt zit. Zit op alle 4 de hoeken van de opvangbak om het raam een afwateringsslang naar de 4 hoeken van de auto.
het hendeltje zelf en nu ook bij alle randen van het dak kwam ik gister achter..heel me stoel van de passagiers kant nat :S
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

dan zijn waarschijnlijk de pijpjes dicht.
Om je dak zit een soort grote opvangbak.
Al het lekwater valt daarin en gaat via de pijpjes weg naar buiten.
Als je het dakkie nu wegsschuift en je kijkt van boven in die lekbak zie je in de hoeken al de 2 voorste afwatergaatjes.
Die kun je even doorblazen.
Achterste 2 is stuk moeilijker. Kweet niet hoe je daar bij kan? Misschien hemeltje uitbouwen ofzo? Iemand die dat toevallig weet?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Jep, hemeltje weghalen, en de c-stijl kappen.
Slangetjes komen achter bij het lekbakje uit.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

GSi Twente schreef:Jep, hemeltje weghalen, en de c-stijl kappen.
Slangetjes komen achter bij het lekbakje uit.
En gaan daar via een doorvoer naar buiten !

Belangrijk is ook dat de slangen goed in de doorvoerrubbers zitten, anders verzamelt het water zich in de lekbakjes, die dan gaan rotten en de naam wel erg veel eer gaan geven :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie