Hallo daar ik heb een vraag ik heb pas op mijn Astra de steekashoes vervangen van mijn rechterwiel.
Nu heb ik de homokineet los gemaakt zodat ik de bus waarin die zit kon schoonmaken van de oude vet.
Nu heb ik em terug gedaan maar kan de homokineet nu op 2 manieren erin?
Vraag me eigen af of ie nou eerst wel een stukje in de bus kon geschoven worden of niet.
Alles staat al in mekaar en heb al gereden en niks vreemd gemerkt ofzo alles zit goed denk ik.
Heeft iemand hier enige instructies voor of iest van het net ik kan niks vinden erover.
Alvast bedankt Gr mark
Homokineet rechterwiel! Verkeerd gedaan?
Homokineet rechterwiel! Verkeerd gedaan?
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Als je de hoes vernieuwd dan moet je steekas los maken toch?
Als je dat gedaan heb dan moet je een borg los maken om de steekas uit de homokineet te krijgen.
Als je de gedeelte in je handen heb waar de lagers in zitten dat kan je losmaken door de lagers 1 voor 1 eruit te halen en dan pas de homokineet uit de bus halen.
De homokineet heb ik schoongemaakt en weer terug in de bus gedaan waar je steekas zit die bij je velg uitkomt.
Nu vraag ik mij af of je die homokineet op 2 kanten er weer in kan doen waar dat borg inzit dat kan je draaien als de lagers eruit zijn.
Beter zo?
thx alvast!!!!
foto 3 2de serie zie je wat ik bedoel de lager gedeelte
http://www.urw.nl/dutch/cvjoint.html
Als je dat gedaan heb dan moet je een borg los maken om de steekas uit de homokineet te krijgen.
Als je de gedeelte in je handen heb waar de lagers in zitten dat kan je losmaken door de lagers 1 voor 1 eruit te halen en dan pas de homokineet uit de bus halen.
De homokineet heb ik schoongemaakt en weer terug in de bus gedaan waar je steekas zit die bij je velg uitkomt.
Nu vraag ik mij af of je die homokineet op 2 kanten er weer in kan doen waar dat borg inzit dat kan je draaien als de lagers eruit zijn.
Beter zo?
thx alvast!!!!
foto 3 2de serie zie je wat ik bedoel de lager gedeelte
http://www.urw.nl/dutch/cvjoint.html
Scheuren op een verantwoordelijke manier!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
even denken hoor.
De homokineet uit elkaar halen kan volgens mij maar op 1 manier.
Want die borgring moet je gewoon weer in de betreffende rand kunnen klikken met de montage.
Maar gaat je vraag erover puur ter zekerheid?
Want ik begrijp er ook niet alles van...
De homokineet uit elkaar halen kan volgens mij maar op 1 manier.
Want die borgring moet je gewoon weer in de betreffende rand kunnen klikken met de montage.
Maar gaat je vraag erover puur ter zekerheid?
Want ik begrijp er ook niet alles van...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker