..een stevige schroevedraaier aan de kant van je startmotor, en evt door een tweede man laten vast houdenwatahyahknow schreef:je zou iets kunnen maken wat door het gat in het koppelingshuis in de starterkrans van het vliegwiel haakt .Charles 16V schreef:Nou als ik de koppaking doe moet hij ook nog gevlakt worden.
Maar het probleem is ik heb thuis geen plaats
Ik doe alles bij een vriend en aangezien hij ook de garage nodig heeft voor de reparatie van motoren. (werkt bij een moterzaak)
Trouwens we kunnen de krukas gewoon rond draaien zonder dat de zuigers ergens tegen aan komen. Kan dit wel want de distributieriem is gewoon eraf. de rest staat wel gewoon optijd.
Iemand nog een tip om de krukas bout los te krijgen.??? Luchthamer werktniet.
auto in de versnelling zetten een optie?.
GROOT PROBLEEM Gemaakt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Heb de OLiepomp bij eds besteld.
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
oude type
heb alleen nog steeds geen bevestiging gekregen op mail.
Iemand anders ervaringen met deze leverancier.????????
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
oude type
heb alleen nog steeds geen bevestiging gekregen op mail.
Iemand anders ervaringen met deze leverancier.????????
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Nou Oliepomp is nog goed. Heb hem helemaal uitelkaar gehaald en alles schoongemaakt. Tandwielen enz allemaal nog goed. Ook heb ik die bouten met die veer eruit gehaald en ook allemaal schoongemaakt.
Hoop dat het dat is geweest dat er iets vast zat. Heb ik alleen niets vangemerkt want alles ging goed los in de pomp.
Als het dat nou niet is wat zou het dan nog kunnen zijn..????
Hoop dat het dat is geweest dat er iets vast zat. Heb ik alleen niets vangemerkt want alles ging goed los in de pomp.
Als het dat nou niet is wat zou het dan nog kunnen zijn..????
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Nou de auto loopt weer. Loopt gewoon perfect geen bijgeluiden.
Wat heb ik gegedaan:
De oliepomp er onderuitgehaald en helemaal uit elkaar gedraaid en er alles uitgehaald. ook de tandwielen.
Alles gereinigd en weer inmekaar gezet. Ook die plunjers schoongemaakt en de veren voor de drukregeling.
Dus gelukking de pomp was niet kapot. Het zou de plunjer geweest kunnen zijn dat die is blijven hangen en geen druk meer opbouwde.
Ook heb ik tussen de olieaanzuigbuis een nieuw o ring geplaatst omdat die plat was. Dit zou ook de oorzaak geweest kunnen zijn dat hij valse lucht trok.
Verder had ik beide nokkenaskeringen behoorlijk lek.
Krukaskering( oliepompkering) ook lek.
Oliepomp pakking was lek.
Karterpakking was ook lek en echt flink lek.
Ook lekte hij tussen de aansluiting oliekoeler. dus daar nieuwe Koperringen tussen.
Wat heb ik nu vervangen
Distributie riem Voor de zeker heid want had 12dkm geleden de rollen ook al vervangen met riem, maarj hij was opgespannen dus een nieuwe.
Nokkenaskeringen 2x
Oliepomp pakkign (stalen)
Olieppomp kering( krukaskering)
Carterpakking 2x
Overal nieuwe koperen ringen.
Oliefilter, en olie
V-snaren Stuurbekrachteging en dynamo.
Oliedruk sensor
O ring olieaanzuigbuis.
Dus de auto is nu overal weer kurkdroog.
Ook maar even de carterpan schoongemaakt want daar zat me aangekoekte rotzooi op eveneens de spatplaat.
En nieuwe boutjes op krukaspoelie
Heb echt geluk gehad dat het blok geen schade heeft gehad van geen oliedruk. heb hem ook gelijk stil gezet.
Wat heb ik gegedaan:
De oliepomp er onderuitgehaald en helemaal uit elkaar gedraaid en er alles uitgehaald. ook de tandwielen.
Alles gereinigd en weer inmekaar gezet. Ook die plunjers schoongemaakt en de veren voor de drukregeling.
Dus gelukking de pomp was niet kapot. Het zou de plunjer geweest kunnen zijn dat die is blijven hangen en geen druk meer opbouwde.
Ook heb ik tussen de olieaanzuigbuis een nieuw o ring geplaatst omdat die plat was. Dit zou ook de oorzaak geweest kunnen zijn dat hij valse lucht trok.
Verder had ik beide nokkenaskeringen behoorlijk lek.
Krukaskering( oliepompkering) ook lek.
Oliepomp pakking was lek.
Karterpakking was ook lek en echt flink lek.
Ook lekte hij tussen de aansluiting oliekoeler. dus daar nieuwe Koperringen tussen.
Wat heb ik nu vervangen
Distributie riem Voor de zeker heid want had 12dkm geleden de rollen ook al vervangen met riem, maarj hij was opgespannen dus een nieuwe.
Nokkenaskeringen 2x
Oliepomp pakkign (stalen)
Olieppomp kering( krukaskering)
Carterpakking 2x
Overal nieuwe koperen ringen.
Oliefilter, en olie
V-snaren Stuurbekrachteging en dynamo.
Oliedruk sensor
O ring olieaanzuigbuis.
Dus de auto is nu overal weer kurkdroog.
Ook maar even de carterpan schoongemaakt want daar zat me aangekoekte rotzooi op eveneens de spatplaat.
En nieuwe boutjes op krukaspoelie
Heb echt geluk gehad dat het blok geen schade heeft gehad van geen oliedruk. heb hem ook gelijk stil gezet.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente