GROOT PROBLEEM Gemaakt

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

watahyahknow schreef:
Charles 16V schreef:Nou als ik de koppaking doe moet hij ook nog gevlakt worden.

Maar het probleem is ik heb thuis geen plaats
Ik doe alles bij een vriend en aangezien hij ook de garage nodig heeft voor de reparatie van motoren. (werkt bij een moterzaak)

Trouwens we kunnen de krukas gewoon rond draaien zonder dat de zuigers ergens tegen aan komen. Kan dit wel want de distributieriem is gewoon eraf. de rest staat wel gewoon optijd.
Iemand nog een tip om de krukas bout los te krijgen.??? Luchthamer werktniet.
je zou iets kunnen maken wat door het gat in het koppelingshuis in de starterkrans van het vliegwiel haakt .
auto in de versnelling zetten een optie?.
..een stevige schroevedraaier aan de kant van je startmotor, en evt door een tweede man laten vast houden
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Zo pomp besteld. nu maar wachten op de bevestiging.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Welke pomp is het nu geworden?
Vast en zeker geen tuinpomp, maar ik bedoel waar heb je hem besteld?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Heb de OLiepomp bij eds besteld.
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
oude type

heb alleen nog steeds geen bevestiging gekregen op mail.
Iemand anders ervaringen met deze leverancier.????????
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Zeg moet ik bij alle pakkingen wat vloeibare pakking tussen doen?????
Of alleen bij de carterpakking????? Want meen dat iik daar van hoorde dat je dat het beste extra kon doen omdat die altijd lekken.
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Nou Oliepomp is nog goed. Heb hem helemaal uitelkaar gehaald en alles schoongemaakt. Tandwielen enz allemaal nog goed. Ook heb ik die bouten met die veer eruit gehaald en ook allemaal schoongemaakt.

Hoop dat het dat is geweest dat er iets vast zat. Heb ik alleen niets vangemerkt want alles ging goed los in de pomp.

Als het dat nou niet is wat zou het dan nog kunnen zijn..????
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Die vloeibare pakking moet je op het onderblok doen op de naden die er zitten bij de olie pomp enzo.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

De zeef was niet vervuild ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Nou de auto loopt weer. Loopt gewoon perfect geen bijgeluiden.

Wat heb ik gegedaan:

De oliepomp er onderuitgehaald en helemaal uit elkaar gedraaid en er alles uitgehaald. ook de tandwielen.
Alles gereinigd en weer inmekaar gezet. Ook die plunjers schoongemaakt en de veren voor de drukregeling.
Dus gelukking de pomp was niet kapot. Het zou de plunjer geweest kunnen zijn dat die is blijven hangen en geen druk meer opbouwde.
Ook heb ik tussen de olieaanzuigbuis een nieuw o ring geplaatst omdat die plat was. Dit zou ook de oorzaak geweest kunnen zijn dat hij valse lucht trok.

Verder had ik beide nokkenaskeringen behoorlijk lek.
Krukaskering( oliepompkering) ook lek.
Oliepomp pakking was lek.
Karterpakking was ook lek en echt flink lek.
Ook lekte hij tussen de aansluiting oliekoeler. dus daar nieuwe Koperringen tussen.

Wat heb ik nu vervangen

Distributie riem Voor de zeker heid want had 12dkm geleden de rollen ook al vervangen met riem, maarj hij was opgespannen dus een nieuwe.
Nokkenaskeringen 2x
Oliepomp pakkign (stalen)
Olieppomp kering( krukaskering)
Carterpakking 2x
Overal nieuwe koperen ringen.
Oliefilter, en olie
V-snaren Stuurbekrachteging en dynamo.
Oliedruk sensor
O ring olieaanzuigbuis.

Dus de auto is nu overal weer kurkdroog.
Ook maar even de carterpan schoongemaakt want daar zat me aangekoekte rotzooi op eveneens de spatplaat.
En nieuwe boutjes op krukaspoelie

Heb echt geluk gehad dat het blok geen schade heeft gehad van geen oliedruk. heb hem ook gelijk stil gezet.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Al met al goed gedaan.
Wellicht een wijze les om preventief onderhoud te plegen in het vervolg.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie