kachelradiateur lek..!!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
kachelradiateur lek..!!
hee
je kent t wel, even de auto schoonmaken voor vakantie volgende week, haal ik de matten bij de voetruimte / pedalen eruit, natte plek...
kachel even op stand 3 aan, en jahoor, de druppels kwamen langzaam. aan de bestuurderskant rechts, onderaan de middenconsole iets boven je tapijtje zegmaar. soms druppelt er niks, en soms met regelmaat. zal wel een slang poreus zijn of niet goed meer aansluiten.
maar: hoe is dit te repareren ? ? ? ?? ? ik zag wel dat er iets zit vast geklikt en daaronder komt t vandaan.
kom maar op met de hulp, alvast bedankt.
gr. Roy
je kent t wel, even de auto schoonmaken voor vakantie volgende week, haal ik de matten bij de voetruimte / pedalen eruit, natte plek...
kachel even op stand 3 aan, en jahoor, de druppels kwamen langzaam. aan de bestuurderskant rechts, onderaan de middenconsole iets boven je tapijtje zegmaar. soms druppelt er niks, en soms met regelmaat. zal wel een slang poreus zijn of niet goed meer aansluiten.
maar: hoe is dit te repareren ? ? ? ?? ? ik zag wel dat er iets zit vast geklikt en daaronder komt t vandaan.
kom maar op met de hulp, alvast bedankt.
gr. Roy
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Haal je isolatiematten ONDER je vloerbekleding eruit en laat deze drogen in de zon / op de kachel! Door dit zelfde grapje kon ik een nieuw stuk in mijn vloer lassen, omdat alles lekker is gaan roesten onder die isolatiematten die kletsnat waren!
Is wel even een rotwerkje, maar ik zou het zeker even doen! Kachelradiateur repareren heb ik gewoon bij de dealer laten doen. Geloof dat ik 300 euro ofzo kwijt was inclusief nieuwe radiateur...
Is wel even een rotwerkje, maar ik zou het zeker even doen! Kachelradiateur repareren heb ik gewoon bij de dealer laten doen. Geloof dat ik 300 euro ofzo kwijt was inclusief nieuwe radiateur...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
humpf, maar die slangen zitten toch ook aan die kachelradiateur zelf vast met een slangeklem of iets dergelijks? hopelijk is het iets simpels ipv. 300.- lappen
en om die vloermat los te halen, wat moet er dan allemaal los?
toch alleen die kap linksvoor/onder? naast de bestuurdersstoel. of ook je middenconsole als je t goed wilt doen.
gvd weer lekker klaar mee, een week voor vakantie
en om die vloermat los te halen, wat moet er dan allemaal los?
toch alleen die kap linksvoor/onder? naast de bestuurdersstoel. of ook je middenconsole als je t goed wilt doen.
gvd weer lekker klaar mee, een week voor vakantie
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
uhm.... complete vloermat moet eruit.
Dus stoelen, zitting achterbank(weet niet zeker), dorpelkappen compleet.
Koelwater ruikt niet echt lekker in de broeiende zon !!
Kachelradiateur steek met twee uiteindes (pijpen) door het schutbord heen, en de slangen zitten dus pas in de motorruimte daarop met idd slangenklemmen. Vaak zijn de kachelslangen ook behoorlijk rot waardoor je ze er waarschijnlijk al niet heel af kan krijgen (poreus) en is het misschien handig deze meteen ook te vervangen (als dat nog nooit eerder gebeurd is).
Dus stoelen, zitting achterbank(weet niet zeker), dorpelkappen compleet.
Koelwater ruikt niet echt lekker in de broeiende zon !!
Kachelradiateur steek met twee uiteindes (pijpen) door het schutbord heen, en de slangen zitten dus pas in de motorruimte daarop met idd slangenklemmen. Vaak zijn de kachelslangen ook behoorlijk rot waardoor je ze er waarschijnlijk al niet heel af kan krijgen (poreus) en is het misschien handig deze meteen ook te vervangen (als dat nog nooit eerder gebeurd is).
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
vrijdag afspraak bij de dealer, zomercheck, dynamocheck en eventueel vervangen of nieuwe spanningsregelaar, en ze gaan me kachel onderzoeken.
vandaag lekte ie nergens, en ik moet zeggen dat me koelvloeistofpeil ook nog goed is.
zou het kunnen dat ie water lekte door een wasbeurt diezelfde dag, en dat er waswater in me kachel is gekomen? ( ja dat kan)
maar dan zou me interieurfilter nat moeten zijn neem ik aan?
hopelijk was het 1malig en was het dus waswater, als ie weer lekt dan vang ik het op met wcpapier om te kijken welke kleur etc.
maar moet nog wel even me matten weghalen om te laten drogen....
vandaag lekte ie nergens, en ik moet zeggen dat me koelvloeistofpeil ook nog goed is.
zou het kunnen dat ie water lekte door een wasbeurt diezelfde dag, en dat er waswater in me kachel is gekomen? ( ja dat kan)
maar dan zou me interieurfilter nat moeten zijn neem ik aan?
hopelijk was het 1malig en was het dus waswater, als ie weer lekt dan vang ik het op met wcpapier om te kijken welke kleur etc.
maar moet nog wel even me matten weghalen om te laten drogen....
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Gewoon zelf alles los gaan draaien en proberen, midenconsole er uit bekijken wat er allemaal los moet conclusies trekken wat je gaat doen. Zelf even frotten en die 300 euro in je zal houden of de makkelijke manier en 300 euro in het kanaal gooien.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
watahyahknow schreef:pas wel op met het lostrekken van de kachelslangen in de motorruimte , de pijpjes waar ze opzitten zijn van dunwandig koper en de leidingen zitten er meestal behoorlijk op vastgerot .
ik probeerde ze los te krijgen door de rubber leidingen rond te draaien met een waterpomptang en kneep meteen de leidingen ovaal , het beste is nieuwe rubberen leidingen kopen en de oude in de lengte opensnijden als ze vastzitten
"...met een waterpomptang...."