HONEY, WE BLEW UP THE SCENIC
HONEY, WE BLEW UP THE SCENIC
Dit is een verhaal over een 1.9 cDi Scenic die recentelijk overleden is na een 3 jaar oude levensduur:
Nighttime life:
P&O deck:
Sailing out:
Thundering below Thames tunnel; UK on TomTom 800 Euro edition:
Goodmorning RAFB Leeming, Wakker worden:
RAFB Linton On Ouse, met houten vleugel en grinnek sjon:
RAFB Waddington:
Renault Scenic @ RAFB Cranwell, net na de foto zettie de AB derin, autoalarmen gaan echt dus in km omstreken af, waanzinnig:
Campinkje ook nog gezellig:
Pimm's on ice met de Engelse kabouters:
RAFB Coningsby haalde die ook nog:
RAFB Barkston Heath: Syerston nog bezocht en problemen, laatste foto before it happened:
Turbo in stukken geslagen, toen blok in, toen sloeg die op hol op zijn eigen olie, toen de olie op was, stopte die, en sloeg vast:
10 meter rook 3 meter breed, je weet niet wat je meemaakt:
we stonden gelukkig stil, en koele chauffeur, terwijl ik en Marco alles uit achterklep stonden te jassen:
eerst turbo fluiten, toen kapte die, toen deedtie het weer effe, toen we stil stonden een ratel, en toen gingdie, sleutel uit contact: RENNUH. Na vastslaan: rust: erin draaien sleepoog uit achterbak, einde oefening:
Stille getuigen:
Eronder liep erna bruine zooi deruit, olie vermengt met water, dus de anwb man zei later iets van zelfs headers door de breeders, weetikhet
Heel veel mazzel, thanks to afsleepdude, kan verhaal niet uitleggen:
Pffff:
Prima modelleke, net verkocht, onderhoudsboekkie derbij:
Deze later weer gewisseld te Dover, verhaal apart weer voor Chevrolet Trauma:
En met 4 auto's nu thuis. Blok van die Scenic echt finaal en finaal en finaal in de poeier:
Nog meer stille getuigen:
Ik overdrijf wel eens, maar als je eruit springt en je ziet echt vol gas ver boven de toeren die zo'n blok mag, zijn blok de olie verbruiken erdoorheen blazen als brandstof, dat kun je je echt niet voorstellen...
Pa en Marcel gebelt, en erna zowel RAC, RAC was meteen naar elke centrale 'no this is NOT a quick fix'. No this is not a quick fix. Ben benieuwd wat met deze auto gebeurt. Die wordt geheid gerepatrieerd. Blok ligt echt 100% finaal in poeier. Kwamen Willem ook ergens in pub tegen "dat is waarom ik never nooit geen turbo wil" en bij afsleeptoko vertelden ze dat ze nog wel eens meemaakten bij zware afsleepwagens.
Nighttime life:
P&O deck:
Sailing out:
Thundering below Thames tunnel; UK on TomTom 800 Euro edition:
Goodmorning RAFB Leeming, Wakker worden:
RAFB Linton On Ouse, met houten vleugel en grinnek sjon:
RAFB Waddington:
Renault Scenic @ RAFB Cranwell, net na de foto zettie de AB derin, autoalarmen gaan echt dus in km omstreken af, waanzinnig:
Campinkje ook nog gezellig:
Pimm's on ice met de Engelse kabouters:
RAFB Coningsby haalde die ook nog:
RAFB Barkston Heath: Syerston nog bezocht en problemen, laatste foto before it happened:
Turbo in stukken geslagen, toen blok in, toen sloeg die op hol op zijn eigen olie, toen de olie op was, stopte die, en sloeg vast:
10 meter rook 3 meter breed, je weet niet wat je meemaakt:
we stonden gelukkig stil, en koele chauffeur, terwijl ik en Marco alles uit achterklep stonden te jassen:
eerst turbo fluiten, toen kapte die, toen deedtie het weer effe, toen we stil stonden een ratel, en toen gingdie, sleutel uit contact: RENNUH. Na vastslaan: rust: erin draaien sleepoog uit achterbak, einde oefening:
Stille getuigen:
Eronder liep erna bruine zooi deruit, olie vermengt met water, dus de anwb man zei later iets van zelfs headers door de breeders, weetikhet
Heel veel mazzel, thanks to afsleepdude, kan verhaal niet uitleggen:
Pffff:
Prima modelleke, net verkocht, onderhoudsboekkie derbij:
Deze later weer gewisseld te Dover, verhaal apart weer voor Chevrolet Trauma:
En met 4 auto's nu thuis. Blok van die Scenic echt finaal en finaal en finaal in de poeier:
Nog meer stille getuigen:
Ik overdrijf wel eens, maar als je eruit springt en je ziet echt vol gas ver boven de toeren die zo'n blok mag, zijn blok de olie verbruiken erdoorheen blazen als brandstof, dat kun je je echt niet voorstellen...
Pa en Marcel gebelt, en erna zowel RAC, RAC was meteen naar elke centrale 'no this is NOT a quick fix'. No this is not a quick fix. Ben benieuwd wat met deze auto gebeurt. Die wordt geheid gerepatrieerd. Blok ligt echt 100% finaal in poeier. Kwamen Willem ook ergens in pub tegen "dat is waarom ik never nooit geen turbo wil" en bij afsleeptoko vertelden ze dat ze nog wel eens meemaakten bij zware afsleepwagens.
Laatst gewijzigd door pluggie op 11 sep 2010 06:37, 3 keer totaal gewijzigd.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Meeste fabriekgaranties zijn 2 of 3 jaar, en op draaiend gedeelte is altijd van toepassing dat je de beurten allemaal netjes hebt laten doen bij de dealer, mits km-stand elke keer goed was.
Tis een lullige verzekeringskwestie, alla touwtrekken, want niemand wil betalen.
Meestal wordt het 50/50 opgelost als je pech hebt.
Tis een lullige verzekeringskwestie, alla touwtrekken, want niemand wil betalen.
Meestal wordt het 50/50 opgelost als je pech hebt.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik stapte in NL in, en kzei echt meteen 'hij fluit, is de turbo'.
1) herkend zo'n jongen niet zelf.
2) hij gebruikte al olie, zonder dat eronder lag.
3) jongen had al bij vorige beurt gezegt dattie olie gebruikte en een fluit geluid maakte, hebben ze niks aan gedaan.
Zullen zich nu ook wel voor kop slaan.
Turbo stopte ermee, toen deedtie het weer, en na 10 km einde oefening: Turbo geklapt, ratel (stukkies door blok ?), toen ging die op hol, sleutel in je hand en toen was de olie op.
FIN !
Ach je maakt het mee. Best eng hoor alssie op hol slaat en er komt vol gas zwart/grijze rook uit 10 meter lang 3 meter breed, voor je gevoel gaattie in de fik. Duurde sec of 30.
1) herkend zo'n jongen niet zelf.
2) hij gebruikte al olie, zonder dat eronder lag.
3) jongen had al bij vorige beurt gezegt dattie olie gebruikte en een fluit geluid maakte, hebben ze niks aan gedaan.
Zullen zich nu ook wel voor kop slaan.
Turbo stopte ermee, toen deedtie het weer, en na 10 km einde oefening: Turbo geklapt, ratel (stukkies door blok ?), toen ging die op hol, sleutel in je hand en toen was de olie op.
FIN !
Ach je maakt het mee. Best eng hoor alssie op hol slaat en er komt vol gas zwart/grijze rook uit 10 meter lang 3 meter breed, voor je gevoel gaattie in de fik. Duurde sec of 30.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Goed nieuwZ
Ik heb ook nog een Renault turbodiesel voor de deur staan
Laten we maar hopen dat dat soort grappen ons bespaard gaan blijven
Ik heb ook nog een Renault turbodiesel voor de deur staan
Laten we maar hopen dat dat soort grappen ons bespaard gaan blijven
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zat ook meteen weer aan die trailer met turbodieselblokken, turbo's, IC's enzow te denken, als dat naar een dealer getransporteerd wordt, neem ik aan dat het noodzakelijke voorraad is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Huib doet ook de Burn Scenic:
Laatst gewijzigd door pluggie op 11 sep 2010 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen