het "vermijdelijke" is toch gebeurd !!!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
nou vertelde de anwb man mij ook nog dat opel de enige is die een waterpomp heeft waarvan de as niet in het midden zit. Hier moest ik ook rekening mee houden... maar dan vraag ik me af, hoe moet ik daar rekening mee houden dan? is toch maar een manier waarop hij past?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Bart(astra) schreef:Als je naar de onderste kijkt, zou ik toch echt zeggen dat het inbus is !Laagvlieger schreef:is het wel Imbus????
Vaak zijn het bij de oude blokken veeltanden!!!!
Das stukje ouderwets gereedschap
Waterpomp moet je trouwens even nieuw rubbertje voor halen, deze riem span je dus MET de waterpomp!Waterpomp zal der even uit moeten om schoon te maken en te controleren.
(die 12 tands dop ligt al jaren ongebruikt in mijn kist....)
Waterpomp kun je controleren op speling als hij nog vast zit, door met de hand aan de poelie te voelen/bewegen.
Als je groene/witte smurie aan/langs de pomp ziet, lekt hij
(officieel mag hij een klein beetje hebben)
Maar zoals Laag zegt, wordt dit type met de waterpomp zelf (is een excentriek) gespannen, en is het dus eigenlijk zowieso beter, als je hem gewoon vervangt = Safe !
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
HET IS FEEST!!!
Handige harrie heeft het weer geflikt, nieuwe riem erop, nieuwe snaren en nieuwe waterpomp en hij loopt weer als een zonnetje!!!
jongens bedankt voor jullie hulp/tips!!!
hier een fotosjoetje van mijn middagje!
hier de boosdoener :
Handige harrie heeft het weer geflikt, nieuwe riem erop, nieuwe snaren en nieuwe waterpomp en hij loopt weer als een zonnetje!!!
jongens bedankt voor jullie hulp/tips!!!
hier een fotosjoetje van mijn middagje!
hier de boosdoener :
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 29 jul 2006 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
heb vandaag mijn riempie ook even gedaan
maar bij mij zat het een beetje tegen . de 6 boutjes van de poelie kreeg ik niet los
het waren van die veel tanden boutjes . dus even uitgeleefd met een bijtel . koppen er af geslagen en toen de stukjes er uitgehaald
verder ging het wel
dus ben nu weer voorzien van een nieuwe riempie en rollen
en een waterpomp
spanrol 27,86
looprol 12,95
waterpomp 53,06
dis riem 17,02
dat is voor een 16 klepper
maar bij mij zat het een beetje tegen . de 6 boutjes van de poelie kreeg ik niet los
het waren van die veel tanden boutjes . dus even uitgeleefd met een bijtel . koppen er af geslagen en toen de stukjes er uitgehaald
verder ging het wel
dus ben nu weer voorzien van een nieuwe riempie en rollen
en een waterpomp
spanrol 27,86
looprol 12,95
waterpomp 53,06
dis riem 17,02
dat is voor een 16 klepper
Laatst gewijzigd door Raymond-oud op 29 jul 2006 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
ik dacht dat het bij mij die veeltantbouten waren, maar dat bleek dus toch niet. Er zat in een dolgedraaide inbusbout een ringetje waar een aantal tantjes op zitten. Wanneer je dat veeltantgereedschap erin doet en draait, draait het ringetje ook mee in het boutje terwijl het boutje gewoon stil blijft. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb een grotere maat hiervan in de kop van de bout geslagen met een hhamertje en toen ging hij wel los. Meteen de bouten maar vervangen!
nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!!
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.
vlugge japie heeft het weer geflikt!
nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!!
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.
vlugge japie heeft het weer geflikt!
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 01 aug 2006 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Had ik toch nog gelijk !2.nullutje schreef:ik dacht dat het bij mij die veeltantbouten waren, maar dat bleek dus toch niet. Er zat in een dolgedraaide inbusbout een ringetje waar een aantal tantjes op zitten. Wanneer je dat veeltantgereedschap erin doet en draait, draait het ringetje ook mee in het boutje terwijl het boutje gewoon stil blijft. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb een grotere maat hiervan in de kop van de bout geslagen met een hhamertje en toen ging hij wel los. Meteen de bouten maar vervangen!
nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!!
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
jah... moest met mn tandenborstel de wc schoonboenenPaintballer schreef:2.nullutje schreef:ze heeft het al ontdektPaintballer schreef:Netjes hoor
Ennuh even gauw die theedoek wassen en gauw weer aan het hakie hangen,ziet mamma niks van
En nou slaag gehad van Mamma???
nou ga ik vandeweek de handrem opnieuw afstellen, die moet ik nu namelijk tot zowat de achterbak trekken om op de rem te komen.
Ik hoorde van iemand dat er onder de handrem (onder auto) twee kabels vastgeklemt zitten waarmee je hem kan stellen, hoe zit dit precies?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
zit gat in de trommel, als je dan de trommel ongeveer op 10 voor en aan de andere kant op 10 over zet en je schijnt met ene zaklamp naar binenn zie je een stelwieltje. Moet je met een platte schroevedraaier opdraaien langer maken).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠