het "vermijdelijke" is toch gebeurd !!!

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

nou vertelde de anwb man mij ook nog dat opel de enige is die een waterpomp heeft waarvan de as niet in het midden zit. Hier moest ik ook rekening mee houden... maar dan vraag ik me af, hoe moet ik daar rekening mee houden dan? is toch maar een manier waarop hij past?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Bart(astra) schreef:
Laagvlieger schreef:is het wel Imbus????
Vaak zijn het bij de oude blokken veeltanden!!!!
Das stukje ouderwets gereedschap :lol:

Waterpomp moet je trouwens even nieuw rubbertje voor halen, deze riem span je dus MET de waterpomp!Waterpomp zal der even uit moeten om schoon te maken en te controleren.
Als je naar de onderste kijkt, zou ik toch echt zeggen dat het inbus is !
(die 12 tands dop ligt al jaren ongebruikt in mijn kist....)

Waterpomp kun je controleren op speling als hij nog vast zit, door met de hand aan de poelie te voelen/bewegen.
Als je groene/witte smurie aan/langs de pomp ziet, lekt hij
(officieel mag hij een klein beetje hebben)

Maar zoals Laag zegt, wordt dit type met de waterpomp zelf (is een excentriek) gespannen, en is het dus eigenlijk zowieso beter, als je hem gewoon vervangt = Safe !


:wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

aftekenen hoe de oude zat, en dan de nieuwe ongeveer op dezelfde stand terugzetten (basisafstelling). Daarna kun je de riem zetten en hem opspannen met de pomp.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

HET IS FEEST!!!

Handige harrie heeft het weer geflikt, nieuwe riem erop, nieuwe snaren en nieuwe waterpomp en hij loopt weer als een zonnetje!!! :o

jongens bedankt voor jullie hulp/tips!!!

hier een fotosjoetje van mijn middagje!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

hier de boosdoener : Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 29 jul 2006 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Lekkurrrr.... :D

Goed he, zo'n 8V :shiny:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

:D hoppa weer gefixed!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ja idd, ben wel even heel erg gerust gesteld heej!! Dacht toen het gebeurde echt zo van... k*t... dit kost me mijn motorblok...nieuw blok... gaat me duizenden euro's kosten....

:P
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

nou wat koste het nu totaal dan?
- Riempie,
- V-snaar,
- pompie,
- pleisters.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Laagvlieger schreef:nou wat koste het nu totaal dan?
- Riempie,
- V-snaar,
- pompie,
- pleisters.
uhmm..

dis. riem : 17,89
waterpomp : 39,85
V snaar : 3,60
V snaar : 5,93

totaal 80 euries.!!

dit alles bij Kris slager automaterialen.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

heb vandaag mijn riempie ook even gedaan
maar bij mij zat het een beetje tegen . de 6 boutjes van de poelie kreeg ik niet los
het waren van die veel tanden boutjes . dus even uitgeleefd met een bijtel . koppen er af geslagen en toen de stukjes er uitgehaald
verder ging het wel :lol:

dus ben nu weer voorzien van een nieuwe riempie en rollen
en een waterpomp :lol: :lol:

spanrol 27,86
looprol 12,95
waterpomp 53,06
dis riem 17,02

dat is voor een 16 klepper
Laatst gewijzigd door Raymond-oud op 29 jul 2006 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

ik dacht dat het bij mij die veeltantbouten waren, maar dat bleek dus toch niet. Er zat in een dolgedraaide inbusbout een ringetje waar een aantal tantjes op zitten. Wanneer je dat veeltantgereedschap erin doet en draait, draait het ringetje ook mee in het boutje terwijl het boutje gewoon stil blijft. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb een grotere maat hiervan in de kop van de bout geslagen met een hhamertje en toen ging hij wel los. Meteen de bouten maar vervangen!

nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!! :lol:
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.

vlugge japie heeft het weer geflikt!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 01 aug 2006 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

waren bij mij geen inbus bouten :roll:
maar echt die anderen nu zitten er wel inbus bouten in :lol:
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Laagvlieger schreef:nou wat koste het nu totaal dan?
- Riempie,
- V-snaar,
- pompie,
- pleisters.
trouwens... geen ene pleister...(dit keer :roll: ).......
wel een nieuwe theedoek van mamma :oops:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Netjes hoor :D



Ennuh even gauw die theedoek wassen en gauw weer aan het hakie hangen,ziet mamma niks van :lol: :lol:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

2.nullutje schreef:ik dacht dat het bij mij die veeltantbouten waren, maar dat bleek dus toch niet. Er zat in een dolgedraaide inbusbout een ringetje waar een aantal tantjes op zitten. Wanneer je dat veeltantgereedschap erin doet en draait, draait het ringetje ook mee in het boutje terwijl het boutje gewoon stil blijft. Wat heb ik nou gedaan. Ik heb een grotere maat hiervan in de kop van de bout geslagen met een hhamertje en toen ging hij wel los. Meteen de bouten maar vervangen!

nou moet ik ook wel zeggen dat dit karweitje idd in een half uurtje gedaan kan worden met HET JUISTE GEREEDSCHAP EN GEEN DOLGEDRAAIDE BOUTEN!! :lol:
ik was bijna vier uurtjes bezig met klooien.
Had ik toch nog gelijk ! :lol: :lol: :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Paintballer schreef:Netjes hoor :D



Ennuh even gauw die theedoek wassen en gauw weer aan het hakie hangen,ziet mamma niks van :lol: :lol:
:cry: ze heeft het al ontdekt :roll:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

2.nullutje schreef:
Paintballer schreef:Netjes hoor :D



Ennuh even gauw die theedoek wassen en gauw weer aan het hakie hangen,ziet mamma niks van :lol: :lol:
:cry: ze heeft het al ontdekt :roll:

En nou slaag gehad van Mamma??? :lol: :lol: :lol:
Paintverkoper in een verfzakie!!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Paintballer schreef:
2.nullutje schreef:
Paintballer schreef:Netjes hoor :D



Ennuh even gauw die theedoek wassen en gauw weer aan het hakie hangen,ziet mamma niks van :lol: :lol:
:cry: ze heeft het al ontdekt :roll:

En nou slaag gehad van Mamma??? :lol: :lol: :lol:
:lol: jah... moest met mn tandenborstel de wc schoonboenen :(

:lol:

nou ga ik vandeweek de handrem opnieuw afstellen, die moet ik nu namelijk tot zowat de achterbak trekken om op de rem te komen.

Ik hoorde van iemand dat er onder de handrem (onder auto) twee kabels vastgeklemt zitten waarmee je hem kan stellen, hoe zit dit precies?
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

klopt maar dat is NIET de methode.
Je hoort hem gewoon bij de wielen te stellen door het gat in de remtrommel.
Daar zit een stelwieltje.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Laagvlieger schreef:klopt maar dat is NIET de methode.
Je hoort hem gewoon bij de wielen te stellen door het gat in de remtrommel.
Daar zit een stelwieltje.
oke thnx, dan ga ik daar even naar op zoek..
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zit gat in de trommel, als je dan de trommel ongeveer op 10 voor en aan de andere kant op 10 over zet en je schijnt met ene zaklamp naar binenn zie je een stelwieltje. Moet je met een platte schroevedraaier opdraaien langer maken).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie