versterker aansluiten....
versterker aansluiten....
Beste mensen,
Ik heb een 4 kanaals versterker. maar nu heb ik een probleem. Je heb de min,plus en de schakel draad. Nu weet ik niet welke ik de schakel draad moet aansluiten op mijn radio. en welke kleur ik moet hebben. Zouden jullie me kunnen helpen?
Groetjes
Ik heb een 4 kanaals versterker. maar nu heb ik een probleem. Je heb de min,plus en de schakel draad. Nu weet ik niet welke ik de schakel draad moet aansluiten op mijn radio. en welke kleur ik moet hebben. Zouden jullie me kunnen helpen?
Groetjes
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
ik sluit de versterkers altijd aan via de blauw/witte draad dat is een via de radio geschakelde stuurdraad (ik geloof voor een elektrisch beweegbare antenne).watahyahknow schreef:de schakeldraad moet aan de geschakelde plus je moet alleen even kijken met een lampje of multimeter achterop je radio welke dat is de gele of de rode op de kabelboom naar je radio
dit doe ik namelijk omdat er een niet gebruikte aansluiting op die draad zit. en dat als je het contact van je auto aanzet niet de versterker aangaat.
en als je alle draden bij elkaar wilt aansluiten hoe wil je het dan netjes en niet storings gevoelig aansluiten??
de meeste mensen die ik ken gebruiken schots blokjes (stroomdieven) of extra veel kabelschoentjes, en de echt erge mensen gebruiken VEEL isolatietape.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
De remote draad van de versterker sluit je aan op de draad van je radio die de elektrische antenne aanstuurt, meestal is dat een blauwe.
Je kan checken welke dat is door even te meten op het draadje; daar komt 12 volt op te staan als je je radio aanzet, door dat signaaltje schakelt je versterker aan
Je kan checken welke dat is door even te meten op het draadje; daar komt 12 volt op te staan als je je radio aanzet, door dat signaaltje schakelt je versterker aan
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
maar om mijn versterker te testen zou ik dus ook even de 12 volt aansluiten op mijn versterker kunnen doorlussen naar die schakeldraad? dan zou die dus ook moeten aangaan? Want ik heb deze versterker gekregen van een goeie vriend van me. maar weet dus niet zeker of deze werkt?
Ik hoor het graag.
Groetjes
Ik hoor het graag.
Groetjes
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
- Bart(astra)
- Moderator
- Bart(astra)
- Moderator
of geen goeie massa waar echt gewoon teveel mensen de fout ingaanBart(astra) schreef:Je hebt dus een massa en plusdraad aangesloten en tijdelijk 12v op de remote gezet ? En er gaat geen enkel lampje op de versterker branden ?
(mits aanwezig)
dan istie dood !
altijd even goed opschuren zodat hij GOED contact maakt op het massapunt (dus verf eraf!)
- Bart(astra)
- Moderator
en even goed kijken of er geen verborgen zekeringen in de versterker zitten.
(heb ik namelijk gehad met me eerste versterker, was namelijk zon goedkoop japans ding. dan moest je een klepje aan de zijkant van de versterker erafhalen zaten er 2 glaszekeringen in).
heb ik nu geen last meer van, heb nu een KICKER versterker: totale score 1 radio compleet opgeblazen, 1 radio de versterker uitgangen opgeblazen en 3 30A zekeringen bij de accu doorgesmolten.
(heb ik namelijk gehad met me eerste versterker, was namelijk zon goedkoop japans ding. dan moest je een klepje aan de zijkant van de versterker erafhalen zaten er 2 glaszekeringen in).
heb ik nu geen last meer van, heb nu een KICKER versterker: totale score 1 radio compleet opgeblazen, 1 radio de versterker uitgangen opgeblazen en 3 30A zekeringen bij de accu doorgesmolten.
werken is leuk,
ja als je er vanuit gaat dat alles goed is aangesloten en de versterker goed is dan wordt het lastigBart(astra) schreef:Daar ga ik natuurlijk wel van uti, dat dat allemaal goed is !
je kan beter nergens vanuit gaan
stel dat jij ervan uitgaat dat hij alles is aangesloten en dat het probleem bij de versteker ligt.
en ik ga er vanuit dat de versterker het goed doet maar de bedrading verkeerd is aangesloten,,,
kunnen er behoorlijk wat discussies ontstaan
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
30A in een stereo is ook wel heeeeel erg licht heeddie gsi schreef:en even goed kijken of er geen verborgen zekeringen in de versterker zitten.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
licht? wat heb jij erin dan 300?Sounddragon schreef:30A in een stereo is ook wel heeeeel erg licht heeddie gsi schreef:en even goed kijken of er geen verborgen zekeringen in de versterker zitten.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer: