David & Robbie go to EDS motorsport ...
David & Robbie go to EDS motorsport ...
Zoals de meesten wel wisten heb ik al een hele tijd een C20LET met GT28R en mooi spruitstukkie door Robbie laten inbouwen ... dus dat gedeelte slaan we even over
Door deze combinatie was ik dus genoodzaakt me motormanagement aan te passen ... dus zijn we maar naar EDS gegaan voor het beste resultaat ....
aangezien Robbie zelf ook erg benieuwd was wat voor geweld (of niet) eruit zou komen ging ie uiteraard mee ....
EDS zelf (met een hele dikke Seat Leon met dikke turbo onder de kap):
Inlaatgedeelte losgekoppeld want was "te smal" volgens Arno, dit moest wat groter allemaal ... dus hop geen gezeik alles los en zagen passen en meten .. geen gezeik gewoon doen .. SUPER GAST die Arno!
Erg opvallend was dat er veel "buitenlanders" waren ...
Een Poolse Cali Turbo op de brug:
Nederlandse Astra Turbo Diesel op de bank:
SUPER STRAKKE GT met C20LET met daarnaast een Astra Turbo die even kwam aanrijden uit Bugarije:
De GT onder de loep:
Kwam even een Corvette voorbij geblazen ... ook leuk natuurlijk ...
En weer terug naar de GT:
Mooie Turboooo:
The Boostbeest stond er ook netjes geparkeerd:
En toen ging ik op de bank:
Door dat de wastegate niet strak genoeg stond afgesteld kon ie z'n druk niet vasthouden met als gevolg een dip in me vermogenskromme en een duurdruk van "maar" 0,8 bar met als resultaat 291,3 PK @ 5411 tpm & 409,5 NM @ 3561 tpm ... toch niet onaardig dacht ik zo ... vooral niet met "maar" 0,8 bar turbodruk!
We hebben daar zo het een en ander kunnen sleuten (echt SUPER service daarzo van Arno!! Petje af!!) alleen dit konden we echt niet zo even 1-2-3 fixen met dat gloeiend hete spruitstukje eromheen enzo ... dus dat gaat van het weekend goedkomen en dan moet ie uitkomen op een Overboost van 1,5 bar en duurdruk van 1,1 - 1,2 bar ... ben benieuwd ... want dit gaat al WAAAAAAAAANZINNIG!!
Door deze combinatie was ik dus genoodzaakt me motormanagement aan te passen ... dus zijn we maar naar EDS gegaan voor het beste resultaat ....
aangezien Robbie zelf ook erg benieuwd was wat voor geweld (of niet) eruit zou komen ging ie uiteraard mee ....
EDS zelf (met een hele dikke Seat Leon met dikke turbo onder de kap):
Inlaatgedeelte losgekoppeld want was "te smal" volgens Arno, dit moest wat groter allemaal ... dus hop geen gezeik alles los en zagen passen en meten .. geen gezeik gewoon doen .. SUPER GAST die Arno!
Erg opvallend was dat er veel "buitenlanders" waren ...
Een Poolse Cali Turbo op de brug:
Nederlandse Astra Turbo Diesel op de bank:
SUPER STRAKKE GT met C20LET met daarnaast een Astra Turbo die even kwam aanrijden uit Bugarije:
De GT onder de loep:
Kwam even een Corvette voorbij geblazen ... ook leuk natuurlijk ...
En weer terug naar de GT:
Mooie Turboooo:
The Boostbeest stond er ook netjes geparkeerd:
En toen ging ik op de bank:
Door dat de wastegate niet strak genoeg stond afgesteld kon ie z'n druk niet vasthouden met als gevolg een dip in me vermogenskromme en een duurdruk van "maar" 0,8 bar met als resultaat 291,3 PK @ 5411 tpm & 409,5 NM @ 3561 tpm ... toch niet onaardig dacht ik zo ... vooral niet met "maar" 0,8 bar turbodruk!
We hebben daar zo het een en ander kunnen sleuten (echt SUPER service daarzo van Arno!! Petje af!!) alleen dit konden we echt niet zo even 1-2-3 fixen met dat gloeiend hete spruitstukje eromheen enzo ... dus dat gaat van het weekend goedkomen en dan moet ie uitkomen op een Overboost van 1,5 bar en duurdruk van 1,1 - 1,2 bar ... ben benieuwd ... want dit gaat al WAAAAAAAAANZINNIG!!
Laatst gewijzigd door David op 21 jul 2006 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Wat leuk mr bubica ! Erg leuk !
Laatst gewijzigd door pluggie op 20 jul 2006 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Eindelijk kan je weer rijden
Toppie man, mooie score toch nog, en nu op naar de 1.2 bar en 350 Pony's
Toppie man, mooie score toch nog, en nu op naar de 1.2 bar en 350 Pony's
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
oke dan vetjes hoor
.......maar euh hoe zit het nou met robster????????
.......maar euh hoe zit het nou met robster????????
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Jou moetten we die moderatorprivileges maar eens afnemen ....DayWaLk3R schreef:Pimp Hoor Davidje..
Maar het was toch 291pk ??? of hebbie zitten liegen tegen me op MSN
Maar idd 291pk.
@Martin: Robbie kan vloeiend Duits pfffff ... plus dat Arno gewoon goed Engels spreek, scheelt een hoop!
@Hans: er is een hoop aan aangepast, denk niet dat er anders zoveel vermogen uit was gekomen Maarja, genoeg is het zeker!! Gaat ECHT hard ... sta er iedere keer weer versteld van als ik gaspedaal intrap ... maarja ... die dip in de vermogenskromme is het NET NIET ... dus dat moet gewoon netjes recht worden.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Heb je ook niet nodig in een auto die 500 Kg lichter is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Er is ook noiot een officieel topic van geweest ... heeft erg lang geduurd allemaal ... misschien dat die nog een keertje komt.Bart(astra) schreef:...heey dat hele turbo verhaal heb ik even gemist....
Maar van het weekend geen tijd gehad voor de Wastegate, en maandag stond ik stil langs de weg met een luchtprobleempje ... na ONSITE hulp van Laagjuh (geouwehoer en gesleutel tot 's avonds laat op een landweggetjuh tussen de schaapies ) konden we concludeen dat ergens een slagetje gescheurd was ... zoog ineens valse lucht aan. Gister na veel moeite LFR op straat onderuit gehaald, maar de slangen zien er allemaal goed uit dus blijft nog een ding over en das de LMM OF pakking. De LMM ga ik zometeen ophalen incl. setje nieuwe slangen voor de zekerheid en dan MOET ie gewoon goed gaan lopen en kan ik morgen ochtend vroeg rijden naar Kroatië ... gaan we daar misschien de Wastgate maar even versterken .... als het de pakking is Hopen dat ie goed loopt vanaaf anders kan ik niet weg ... kut zooi ... altijd zo enkele dagen voordat je weg wil PROBLEMEN ... pffff ... had voor de zoveelste keer de neiging om er een klein pakketje van te maken of in de fik te steken maarja ... volgende dag ben je afgekoeld en ga je lekker aan de slag tot 's avonds laat
Heeft ook wel wat ... helemaal zwart voor de deur je buren komen langs ... nog steeds bezig David?? Volgende dag op werk ... wat zie jij eruit!! Feetsje gehad???
Sja ... hoort erbij hè ... Astra GSi C20xxx roeleert gewoon!! Houd je OP de straat
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Gaat weer lekker
Ik hoop dat je hem goed krijgt vandaag Buubsel
Ik hoop dat je hem goed krijgt vandaag Buubsel
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)