ratelend geluid uit vesnellingsbak
ratelend geluid uit vesnellingsbak
Gisteravond terug van weekendje weg.
kwam uit Twello (naast Deventer) rijden naar huis (170km) en de hele weg ging eigenlijk gewoon goed. thuis aangekomen nog niks opgemerkt...
totdat me auto een klein stukje naar voren moest, dus haalde hem even van ze handrem en duuwde hem klein stukje naar voren, toen hoorde ik een soort ratelend geluid.
dus deed de motorkap open en vroeg of me meissie even wilde duwen dus ik onder de kap luisteren en lijkt uit de versnellingsbak te komen.
ook even de motor gestart maar daar hoor ik niks geks aan.
vanmorgen toch weer even naar voren en achteren gereden, het viel me op dat een klein stukje naar voren rijdt dat het dan steeds zwaarder wordt. als ik hem dan loslaat dan rijdt ie weer een stukje naar achter.
we kwamen dus uit weekendje weg (zat even bij me schoonouders op de camping) en die blijven nog 2,5week dus me schoonpa ken ook voorlopig niet even kijken (dies automonteur).
ik rij er nu verder niet meer mee voordat ik dalijk (meer) schade aanricht.
kan iemand mij misschien een indicatie geven wat het zou kunnen zijn??
het lijkt wel een soort lager ofzo...
kwam uit Twello (naast Deventer) rijden naar huis (170km) en de hele weg ging eigenlijk gewoon goed. thuis aangekomen nog niks opgemerkt...
totdat me auto een klein stukje naar voren moest, dus haalde hem even van ze handrem en duuwde hem klein stukje naar voren, toen hoorde ik een soort ratelend geluid.
dus deed de motorkap open en vroeg of me meissie even wilde duwen dus ik onder de kap luisteren en lijkt uit de versnellingsbak te komen.
ook even de motor gestart maar daar hoor ik niks geks aan.
vanmorgen toch weer even naar voren en achteren gereden, het viel me op dat een klein stukje naar voren rijdt dat het dan steeds zwaarder wordt. als ik hem dan loslaat dan rijdt ie weer een stukje naar achter.
we kwamen dus uit weekendje weg (zat even bij me schoonouders op de camping) en die blijven nog 2,5week dus me schoonpa ken ook voorlopig niet even kijken (dies automonteur).
ik rij er nu verder niet meer mee voordat ik dalijk (meer) schade aanricht.
kan iemand mij misschien een indicatie geven wat het zou kunnen zijn??
het lijkt wel een soort lager ofzo...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
dit heb ik nog nooit gehoord.Laagvlieger schreef:Is dat niet gewoon het diff dat je hoort?
Bak maakt altijd geluid als je de auto verrolt.
als je hem verrolt hoor je zegmaar: tik.. tik.. tik.. tik
hoe sneller hem rolt, hoe sneller het getik.
maar het lijkt net of die een beetje in ze versnelling staat (dat hij steeds zwaarder gaat met duwen en dat ie dan weer terug rolt).
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid