het GROTE temperatuur Sensor Topic (Participatie vereist!)
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
het GROTE temperatuur Sensor Topic (Participatie vereist!)
het GROTE temperatuur Sensor Topic (Participatie vereist!)
Het is zondag middag, je hebt niets te doen, en wel zin in een paar vuile handen.......!! Zo ja, dan ben je geschikt om mee te doen in dit topic.
Het volgende:
Bij de Astra Tacho's (maakt niet uit of deze tot 220/240 of 260km/h loopt) zijn er 2 verschillende schaalverdelingen van de temperatuur aanduidingen.
Variant nr 1:
90 GRADEN is IN HET MIDDEN van de SCHAALVERDELING en het RODE vlakje is 110GRADEN.
Variant nr 2:
90 Graden is op een kwart van de schaalverdeling en ROOD = 100 graden.
Nu komt het, het zou (in der naam der wetenschap) erg fijn zijn, als een aantal mensen 1) het voltage op hun sensor willen meten (CONTACT AAN en multimeter erop, zal zo rond de 9 volt liggen)
2) Hun sensor eruit willen draaien en kunnen noteren wat er op staat (Op de 6 kant zijn een aantal dingen geslagen) BIJV SPAIN Z075 12V 120.c 3439088 94/04 of SPAIN Z073 12V 120.c 3439088 94/04 ENZ
Zouden een aantal zo vriendelijk willen zijn om het bovenstaande te doen en hun op te geven:
Wat voor tellerbak (variant 1 /2)
of je airco hebt ja/nee
Voltage op de sensor:
Inchrift op sensor:
mijn dank is enorm groot
Het is zondag middag, je hebt niets te doen, en wel zin in een paar vuile handen.......!! Zo ja, dan ben je geschikt om mee te doen in dit topic.
Het volgende:
Bij de Astra Tacho's (maakt niet uit of deze tot 220/240 of 260km/h loopt) zijn er 2 verschillende schaalverdelingen van de temperatuur aanduidingen.
Variant nr 1:
90 GRADEN is IN HET MIDDEN van de SCHAALVERDELING en het RODE vlakje is 110GRADEN.
Variant nr 2:
90 Graden is op een kwart van de schaalverdeling en ROOD = 100 graden.
Nu komt het, het zou (in der naam der wetenschap) erg fijn zijn, als een aantal mensen 1) het voltage op hun sensor willen meten (CONTACT AAN en multimeter erop, zal zo rond de 9 volt liggen)
2) Hun sensor eruit willen draaien en kunnen noteren wat er op staat (Op de 6 kant zijn een aantal dingen geslagen) BIJV SPAIN Z075 12V 120.c 3439088 94/04 of SPAIN Z073 12V 120.c 3439088 94/04 ENZ
Zouden een aantal zo vriendelijk willen zijn om het bovenstaande te doen en hun op te geven:
Wat voor tellerbak (variant 1 /2)
of je airco hebt ja/nee
Voltage op de sensor:
Inchrift op sensor:
mijn dank is enorm groot
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
nodig
alsk me tellerunit er x uitheb zalk het zkr even bekijken.....ben alleen nie zo goed in dat priegel gebeuren dus zolang het niet echt nodig is laat ik het liever zitten
maruhm.....waar heb je die gegevens voor nodig dan alsk vrage mag
maruhm.....waar heb je die gegevens voor nodig dan alsk vrage mag
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Je Tellerunit hoeft er niet uit.. Gaat om de temperatuur sensor die in je blok (op je thermostaat) zit geschroeft.
En die gegevens zijn "in de naam der wetenschap", omdat ik(en laagvlieger) het willen weten, en omdat ik Vermoed dat ik een verkeerde combo tellerbak/sensor* erin heb zitten ivm zeer afwijkende waarde's.
*Als de theorie klopt dat er twee verschillende sensoren zijn.
En die gegevens zijn "in de naam der wetenschap", omdat ik(en laagvlieger) het willen weten, en omdat ik Vermoed dat ik een verkeerde combo tellerbak/sensor* erin heb zitten ivm zeer afwijkende waarde's.
*Als de theorie klopt dat er twee verschillende sensoren zijn.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Links vooraan, onder in je thermostaat (waar de korte slang naar je radiateur gaat)
Er zit een Kabelschoentje overheengeschoven en met een Sleuteltje 13 draai je hem eruit. (zorgen dat je motor koud is, en even je vinger op het gaatje houden als je hem eruit hebt)
Er zit een Kabelschoentje overheengeschoven en met een Sleuteltje 13 draai je hem eruit. (zorgen dat je motor koud is, en even je vinger op het gaatje houden als je hem eruit hebt)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
nu is het probleem, ik ben bang dat er bij mij verkeerde platen in het tellerhuis zitten.
mijne komt zelden op het middelste streepje te staan (zit zegmaar een variant 1 plaat in)
maar hij staat altijd op het 1e streepje of net ietsjes erboven
als ik daarna stil staat en de motor ffies laat lopen, loopt hij wel door naar de 90 graden.
ook al is het bloedheet... zou ik zeggen dat onder het rijden ook gewoon op 90 moet staan maar dat staat nog altijd op streepje nr. 1
mijne komt zelden op het middelste streepje te staan (zit zegmaar een variant 1 plaat in)
maar hij staat altijd op het 1e streepje of net ietsjes erboven
als ik daarna stil staat en de motor ffies laat lopen, loopt hij wel door naar de 90 graden.
ook al is het bloedheet... zou ik zeggen dat onder het rijden ook gewoon op 90 moet staan maar dat staat nog altijd op streepje nr. 1
Geen hol aan de hand. Hij staat rijdend vaak onder de 90, (tussen de 80 en 90 dus).DaVaRiOuS schreef:nu is het probleem, ik ben bang dat er bij mij verkeerde platen in het tellerhuis zitten.
mijne komt zelden op het middelste streepje te staan (zit zegmaar een variant 1 plaat in)
maar hij staat altijd op het 1e streepje of net ietsjes erboven
als ik daarna stil staat en de motor ffies laat lopen, loopt hij wel door naar de 90 graden.
ook al is het bloedheet... zou ik zeggen dat onder het rijden ook gewoon op 90 moet staan maar dat staat nog altijd op streepje nr. 1
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dat is dan 1 euro 50 © heMarty schreef:Links vooraan, onder in je thermostaat (waar de korte slang naar je radiateur gaat)
Er zit een Kabelschoentje overheengeschoven en met een Sleuteltje 13 draai je hem eruit. (zorgen dat je motor koud is, en even je vinger op het gaatje houden als je hem eruit hebt)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ja Graag PLUG!!pluggie schreef:Moet je die van mij ook nog weten ? Dan doe ik daar thuis wel even naar kijken, kzit nu klus te Utreg, dus wordt morgen.
Maar wat ik ECHT NOG even GRAAG WIL WETEN:
IEMAND DIE ZIJN TEMP SENSOR ERUIT HAALT EN OPSCHRIJFT WAT ER OP STAAT VAN EEN TYPE 1 EN VAN EEN TYPE 2!!!!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22