Motor problemen
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
Motor problemen
Beste Gsi rijders.
Ik zal me even voorstellen ik ben michel en ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een opel astra 2 liter 16v.
Het volgende probleem heeft zich een week geleden voorgedaan.
ik was aan het rijden en me motor sloeg af bij het stilstaan. ik start de auto weer en hij doet het gewoon alleen na het geven van een dot gas ging me motor onder de 800 toeren tot willen afslaat toe.
Ik ben bij opel geweest en heb de motor uit laten lezen.
zij hebben geconstateerd dat de LFR klef (onder de SFI luchtregelaar) defect was. dit koste me 400 euro.
De motor loopt nu wel een stuk beter maar ik vind het rauwig klinken.
Verder heeft opel mijn rubbere slag van mijn luchtfilterbak tot aan me sfi bak stuk gemaakt er zitten scheuren in de slang.
mijn vraag is moet de sfi bak of luchtregelaar of hoe je het ook noemt eraf gehaald moet worden of kan je de FLR kle ook via de onderkan van de motor monteren
mijn dank is groot
vgr michel
Ik zal me even voorstellen ik ben michel en ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een opel astra 2 liter 16v.
Het volgende probleem heeft zich een week geleden voorgedaan.
ik was aan het rijden en me motor sloeg af bij het stilstaan. ik start de auto weer en hij doet het gewoon alleen na het geven van een dot gas ging me motor onder de 800 toeren tot willen afslaat toe.
Ik ben bij opel geweest en heb de motor uit laten lezen.
zij hebben geconstateerd dat de LFR klef (onder de SFI luchtregelaar) defect was. dit koste me 400 euro.
De motor loopt nu wel een stuk beter maar ik vind het rauwig klinken.
Verder heeft opel mijn rubbere slag van mijn luchtfilterbak tot aan me sfi bak stuk gemaakt er zitten scheuren in de slang.
mijn vraag is moet de sfi bak of luchtregelaar of hoe je het ook noemt eraf gehaald moet worden of kan je de FLR kle ook via de onderkan van de motor monteren
mijn dank is groot
vgr michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
LFR zit aan de onderkant van je inlaatspruitstuk. Moet je dus van onderen bij.
Die slang is waarschijnlijk verdroogt en daardoor gaan scheuren. Mijne heeft het ook. Is op zich nie zo erg, zolang het maar VOOR de luchtmassameter zit.
Die slang is waarschijnlijk verdroogt en daardoor gaan scheuren. Mijne heeft het ook. Is op zich nie zo erg, zolang het maar VOOR de luchtmassameter zit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
Motor problemen
Okee dan bedankt voor je reactie en het vreemde geluid (bijgeluid) schijnt me lager van me dynamo te zijn.
michel
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
Motor problemen
Oh mij werd verteld dat ze rond de 150 euro kostte
michel
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: