Gele Koni's ( inmiddels het grote verlagingsset topic.. )
Gele Koni's ( inmiddels het grote verlagingsset topic.. )
Omdat ik toch van plan ben de cabrio weer te verlagen ben ik aant kijken naar gele koni's. Waarom? Nou omdat de apex dempertjes verrekte stug zijn. Nee, ik denk niet dat koni's dat niet zijn maar ze zijn in ieder geval instelbaar oftewel je kan er zelf wat aan regelen. Klopt het ook dat alle gele koni's standaart ingekort zijn?
Nou ben ik al een paar zaken afgeweest dus ik weet wat ze kosten. Zal maar zeggen, kwaliteit betaal je..
Ik wil graag eens weten wat de ervaringen van jullie zijn met gele koni's en met welk type jullie rond rijden. Er is blijkbaar verschil tussen sedan/hatchback en de GSI, cabrio en sport...
Astra Sedan / Hatchback 8610-1282Sport
Astra 2.0 GSi, GSi-16V, Sport, Cabrio 91-97 8610-1283Sport
Kan een nieuwe set dempers krijgen in het type 8610-1282Sport voor een nette prijs maar heb geen idee wat het verschil tussen beide is. Hoop dat jullie wat kunnen helpen..
Nou ben ik al een paar zaken afgeweest dus ik weet wat ze kosten. Zal maar zeggen, kwaliteit betaal je..
Ik wil graag eens weten wat de ervaringen van jullie zijn met gele koni's en met welk type jullie rond rijden. Er is blijkbaar verschil tussen sedan/hatchback en de GSI, cabrio en sport...
Astra Sedan / Hatchback 8610-1282Sport
Astra 2.0 GSi, GSi-16V, Sport, Cabrio 91-97 8610-1283Sport
Kan een nieuwe set dempers krijgen in het type 8610-1282Sport voor een nette prijs maar heb geen idee wat het verschil tussen beide is. Hoop dat jullie wat kunnen helpen..
Laatst gewijzigd door $tefan op 20 jul 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, $tefan
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Eerlijk gezegd... Koni had ik destijds op m'n Corsa... en puur de veren maken het comfort.
Koni is gewoon super kwa rijeigenschappen, niks overhangen in de bochten, stuurgedrag is zowaar altijd goed.
Apex daarintegen verliest in verloop van tijd z'n werking, reden; de kwaliteit/prijs factor.
Kwa nummers van Koni heeft het meerendeel te maken met de bouw v.d. demper.
Eigenlijk zou je eens naar een goeie Koni specialist moeten bellen die je het in detail kan vertellen.
Ik DENK dat het met de zwaarte en krachten v.d. auto te maken heeft.
Maar nogmaals, dat denk ik.
Koni is gewoon super kwa rijeigenschappen, niks overhangen in de bochten, stuurgedrag is zowaar altijd goed.
Apex daarintegen verliest in verloop van tijd z'n werking, reden; de kwaliteit/prijs factor.
Kwa nummers van Koni heeft het meerendeel te maken met de bouw v.d. demper.
Eigenlijk zou je eens naar een goeie Koni specialist moeten bellen die je het in detail kan vertellen.
Ik DENK dat het met de zwaarte en krachten v.d. auto te maken heeft.
Maar nogmaals, dat denk ik.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
En wat wil je horen dan ?$tefan schreef: Waar blijven de vertegenwoordigers van het Koni Promo Team..?
Stap maar keer in op meeting, gooien we het stuur wel om op een parkeerplek. En komt de standaard bewaking weer es aanrennen.
Je mag ook niks meer tegenwoordig.
Wat GSi Twente zegt, tzijn voornamelijk je veren die de hardheid bepalen. Wat ik altijd begreep is dat die Apex veren niet progressief zijn, en bv H&R, Koni, Eibach oid wel, waardoor het minder 'klappert'.
Zo dan:
Reactie van een koni dealer:
De 8610-1283Sport en 8610-1282Sport(niet voor cabrio) zijn dempers voor de originele hoogte en zijn geschikt voor verlaging tot 40mm. De
8610-1283SPD50 is de koni sport short. Dat wil zeggen een verkorte
demper met een rebound van 50mm. Daar kun je dus veel lager mee gaan. Deze zouden dus ook voor jou geschikt zijn.
Weten we dat ook weer. In de loop van de week maar eens kijken waar ik ze ga halen.
De 8610-1283Sport en 8610-1282Sport(niet voor cabrio) zijn dempers voor de originele hoogte en zijn geschikt voor verlaging tot 40mm. De
8610-1283SPD50 is de koni sport short. Dat wil zeggen een verkorte
demper met een rebound van 50mm. Daar kun je dus veel lager mee gaan. Deze zouden dus ook voor jou geschikt zijn.
Weten we dat ook weer. In de loop van de week maar eens kijken waar ik ze ga halen.
Grtz, $tefan
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Voor sommige mensen boeit comfort niet zo, maar kan je wel vertellen dat als je auto zo stuk is alles stuk gaat. Ik moet met mijn auto bezig aangezien bijna al mn rubbers inc stuurhuis naar zn gootje zijn, dan rij ik er ook mee alsof ik hem gestolen heb daar niet van
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
H&R, Eibach zijn toch meer kwaliteitsmerk, waarbij je zeker weet wat je krijgt.
Beide hebben meer comfort.
Zoals die Jamex veren, waarvan de windingen gaan slapen, als een stapelbed op elkaar, vind ik waardeloos.
Op http://www.dutchpowertrading.nl kun je meerdere verensets bekijken.
Beide hebben meer comfort.
Zoals die Jamex veren, waarvan de windingen gaan slapen, als een stapelbed op elkaar, vind ik waardeloos.
Op http://www.dutchpowertrading.nl kun je meerdere verensets bekijken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Bilstein levert een 60/40 kit met ingekorte dempers.
Omschrijving:
Bilstein B10 PowerKit
The V formation suspension from Bilstein. This System is characterised by excellent driving dynamics and an aggressive car design. The shortened shock absorbers are optimally tuned in elaborated road tests for the 60/40 lowering springs. High-strength, progressive Springs and shock absorbers with degressive characterisation in O.E. quality come into operation. The Power kit is unbeatable in the cost/performance ratio.
Zijn leverbaar via Dutch Power Trading.
Weet niet in hoeverre de ervaringen met Bilstein goed zijn?
Ik heb nu een apex set gehad (veren en dempers), een FK set veren op de apex dempers en een set speciaal geperste veren. Ik wil de cabrio minimaal 60/40 verlagen.
Omschrijving:
Bilstein B10 PowerKit
The V formation suspension from Bilstein. This System is characterised by excellent driving dynamics and an aggressive car design. The shortened shock absorbers are optimally tuned in elaborated road tests for the 60/40 lowering springs. High-strength, progressive Springs and shock absorbers with degressive characterisation in O.E. quality come into operation. The Power kit is unbeatable in the cost/performance ratio.
Zijn leverbaar via Dutch Power Trading.
Weet niet in hoeverre de ervaringen met Bilstein goed zijn?
Ik heb nu een apex set gehad (veren en dempers), een FK set veren op de apex dempers en een set speciaal geperste veren. Ik wil de cabrio minimaal 60/40 verlagen.
Grtz, $tefan
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.
Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen.
Blijft ook naderhand nog geld waard.
Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- DayWaLk3R
- Oud-Clublid
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
- Auto('s): Tesla Model 3 LR
- Locatie: Rotterdam
Hey Erwin.. in welke merken doet je broer allemaal dan ?? ik moet ook nog steeds een kitje hebben (dempers/veren)GSi Twente schreef:Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.
Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
GSi Twente schreef:Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.
Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen.
En ik moet ook nog een goed setje hebben,dus vertel maar is wat hij allemaal kan regelen
Paintverkoper in een verfzakie!!
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ik zal eens even kijken hoeveel het gaat kosten als men 2 of 3 sets afneemt.
Normale prijs voor een Astra set zit bij Dutchpowertrading op 399,- alleen vraag ik me af of daar wel 19% bij op zit.
Ik zal hem vandaag eens even bellen, want hij is druk met het werk.
De baas is op vakantie... dus dan weet je het wel.
Normale prijs voor een Astra set zit bij Dutchpowertrading op 399,- alleen vraag ik me af of daar wel 19% bij op zit.
Ik zal hem vandaag eens even bellen, want hij is druk met het werk.
De baas is op vakantie... dus dan weet je het wel.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"