Maximale ET waarde 17"???

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Maximale ET waarde 17"???

Bericht door AstraLaVista »

Wat is de maximale ET waarde van 17" wat onder een standaard GSi past? Dus niet verlaagd etc...?
Gebruikersavatar
kuuntje
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2003 22:23
Locatie: slamuissitan
Contacteer:

Bericht door kuuntje »

ik heb er zelf ooit 7x17 et 38 onder gehad!

onverlaagd en het liep niet aan!

Gr Y
D-kadett Friends Holland
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Thnx :lol:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

zeker niet onder de 35 gaan met een breedte van 7j

Maar altijd passen !

Kan bij elke auto anders zijn.
..type spatborden achter
..schade gehad, en hoe gefixt
..ooit stoeprandje o.i.d. geraakt
..type band
etc
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Mijn vriend loopt namelijk te kneuteren want hij heeft er met ET35 7J gekocht (TSW Zenon) en ze lopen nu aan, terwijl ze bij de Opel dealer hadden verteld dat dat toch echt moest passen.
Is een standaard 2.0 8v GSi, schadevrij , enkel wat roestvorming aan 1 kant, velgen komen net terug uit Uden (Velgendokter) zijn daar gericht en opnieuw gespoten, standaard banden maat dus 215/40/17, geen ballonbanden.

Mjah...de Opel dealer bij ons staat eigenlijk wel bekend als een ($^(*$%%, ik kan namelijk al 6 weken geen originele voorruitrubber krijgen bij hun, en een veerschotellager van een 1.8 GSi kennen ze nog niet eens :twisted: ...

Nou laten we de wielkasten maar uitrollen, er zit niks anders op...
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

AstraLaVista schreef:Mijn vriend loopt namelijk te kneuteren want hij heeft er met ET35 7J gekocht (TSW Zenon) en ze lopen nu aan, terwijl ze bij de Opel dealer hadden verteld dat dat toch echt moest passen.
Is een standaard 2.0 8v GSi, schadevrij , enkel wat roestvorming aan 1 kant, velgen komen net terug uit Uden (Velgendokter) zijn daar gericht en opnieuw gespoten, standaard banden maat dus 215/40/17, geen ballonbanden.

Mjah...de Opel dealer bij ons staat eigenlijk wel bekend als een ($^(*$%%, ik kan namelijk al 6 weken geen originele voorruitrubber krijgen bij hun, en een veerschotellager van een 1.8 GSi kennen ze nog niet eens :twisted: ...

Nou laten we de wielkasten maar uitrollen, er zit niks anders op...
Zit in Venlo een bedrijfje die dat kan !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

je hebt al roest en gaat nu laten uitrollen
juist ja :!:
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Manders in Roermond kan dit ook.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Die dikke rand achter je spatbord wegslijpen dan past het, ik heb 17" 8J ET 35 onder mn astra gehad.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Bart(astra) schreef:
Zit in Venlo een bedrijfje die dat kan !
Colorshop toevallig :lol: ?
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

AstraLaVista schreef:Mijn vriend loopt namelijk te kneuteren want hij heeft er met ET35 7J gekocht (TSW Zenon) en ze lopen nu aan, terwijl ze bij de Opel dealer hadden verteld dat dat toch echt moest passen.
Is een standaard 2.0 8v GSi, schadevrij , enkel wat roestvorming aan 1 kant, velgen komen net terug uit Uden (Velgendokter) zijn daar gericht en opnieuw gespoten, standaard banden maat dus 215/40/17, geen ballonbanden.

Mjah...de Opel dealer bij ons staat eigenlijk wel bekend als een ($^(*$%%, ik kan namelijk al 6 weken geen originele voorruitrubber krijgen bij hun, en een veerschotellager van een 1.8 GSi kennen ze nog niet eens :twisted: ...

Nou laten we de wielkasten maar uitrollen, er zit niks anders op...
Dáár ga je de mist in :wink: ET 35 is krap, maar dat kan passen, maar NIET in combi met 215/70/17...dat is in 99 van de honderd gevallen te breed, de velg past wel, maar de band niet :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Sounddragon schreef:Dáár ga je de mist in :wink: ET 35 is krap, maar dat kan passen, maar NIET in combi met 215/70/17...dat is in 99 van de honderd gevallen te breed, de velg past wel, maar de band niet :wink:
Kijk, zo komen we nog es ergens!!!! Mijn dank is metersssssss!!!
Dan maar op 205? Liever nieuwe banden erop dan dat ze de wielkasten verkl*ten... Heb het vaker gezien dat mensen er erg bedreven in waren, maar het resultaat dus niet om over naar huis te schrijven was...
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Met 205 is de kans een stuk gróter dat ze passen iig, even ter vergelijking : BIJNA iedereen rijdt op ET 38 (17 Inch) en met 205 erop, past altijd -->> zelfde velg : 215 erop -->> aanlopen :wink:

Let wel, bij ongeveer alle Astra's, een uitzondering daar gelaten, zit de achteras iets uit het midden, waarom ??? weet niemand :lol:
Iig ; hoe verder hij uit het midden staat, hoe meer last met brede sloffen zoals jouw 17 Inch ET35 of met 16 Inch (8/9J) ET 30 of lager ( :!: )

Mijn auto scheelt 7-8 mm links en rechts achter...frappant is dat ALS het aanloopt, het verdacht vaak rechts achter is :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
AstraLaVista
forum-gebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:22

Bericht door AstraLaVista »

Jajajaja ik heb al meer van die rare dingen gehoord over de achteras van een Astra GSi :wink: . Die van mij is ook niet 100% recht.

Ik ga gewoon es 205 bestellen, kijken of dat wel werkt.

Ik hou jullie op de hoogte!

Heel erg bedankt voor de wijze raad Sounddragon!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ik heb 7JX17 ET35, met 205/40 17 banden.
Alleen met normale banden loopt ie aan, heb daarom nu Falken ZIEX banden, die lopen niet aan.
Ben trouwens wel ong. 60/60 verlaagd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie