ABS en ETC vraag

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
vexz
forum-gebruiker

ABS en ETC vraag

Bericht door vexz »

Ik heb het volgende met de ABS:

Ik heb een Astra c20xe met ABS en ETC, de ABS is kapot, ABS lampje brand met starten en dooft ook netjes weer. Zoals het hoort, maar gaat naar verloop van tijd weer branden.
De ETC werkt nog prima dan, ook afgelopen winter met de sneeuw, terwijl de ABS in storing staat. Nu heb ik de ABS laten uitlezen afgelopen vrijdag middag en de sensor links voor is defect volgens het uitlees apparaat. Het schijnt dat als de ABS (juist de voorsensor(en)) in storing staan de ETC ook niet hoort te werken, maar de ETC werkt juist prima.

Dit zou toch niet moeten kunnen :?:

Misschien kan iemand me hier meer over vertellen, want ik ben donders nieuwsgierig.

Het probleem wordt overigens opgelost dmv een very nice price goeie ABS sensor.. :worship: rally voor de sensor.

Voor ik het vergeet, de moet nog meer aan de astra gebeuren, dat ga ik nu dus ook allemaal aanpakken. Maar daarover komt er nog een topic in projecten tzt.
Tekst..
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ligt eraan of de sensor een fout signal geeft of een afwijkend signaal!

Wat bv voorkomt als je linke rband behoorlijk verder is versleten dan de rechter.
dan kan hij een foutcode geven.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vexz
forum-gebruiker

Bericht door vexz »

Aha op die manier. Ik vroeg me het al af.
Zijn vorig jaar 2 nieuwe banden op gekomen. Maar ik zal het vanavond inderdaad eens even nakijken en ook de sensor enz schoon maken.
Tekst..
Plaats reactie