$tefan's astra cabrio | C2's...?

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ze keuren hem nieteens.
Mijn ebij invoer had zelfs een gordel kapot en een wiellager, hebben ze nieteens gezien.
Gewoon goedgekeurd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Klopt, ze hebben per 1 januari geen technische keuring meer. Alleen een gegevenscontrole en een eventuele APK. Uiteraard mag je wel nog steeds de BPM overmaken richting RDW :roll:

Bron:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... import.htm

Wat dat verlagen betreft ben ik er zelf idd ook bang voor dat ie achterover gaat hangen. Veren en dempers passen wel maar tis even afwachten. Anders gaat daar een setje 60 onder 8) Voorkant moet geen probleem zijn, dan kunnen altijd nog 195/40 bandjes om de velgen

:lol:

Maar eerst maar eens even afwachten en rustig de tijd nemen om hem in te voeren :wink:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Met een korte slag ???? veel succes met zoeken :lol:
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 25 jun 2006 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

mijn wagen is na 1 januari ingevoerd jah.
Alleen dan 5 jaar terug :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ivm je carrosserie stijfheid is die extreme verlaging wel een afvraagfactor denk ik, nietwaar?

Want anders trekt het wel héél erg aan de delen. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

watahyahknow schreef:
Sounddragon schreef:Met een korte slag ???? veel succes met zoeken :lol:
ze zaten er bij mij ook onder ze veren alleen een beetje verder in

Geloof me, dat wíl je niet als je auto 80mm verlaagd is :? :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Wil de achterkant zowieso niet te laag hebben..
Ben stiekum aant denken aan 16*9 of iets in die richting, en dan is 80/80 geen optie meer denk ik.. 8)
Ben alleen nog aant kijken hoe ik dan voor uitkom :roll:

Voorlopig eerst invoeren en even rondrijden met de dingen die we hebben, aanschaf en beurt kost al meer dan genoeg :wink:

Qua carrosseriestijfheid zou verlagen verder geen probleem moeten zijn.
Heb van andere cabrio bezitters vernomen dat de cabrio extra verstevigde dorpels heeft. Probleempje is dat de cabrio een stukje zwaarder is dan de sedan, en achteroverhangen willen we uiteraard niet :wink:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Stijfheid is wel beduidend minder dna een gewone astra hoor!
Idd zwaar versterkte dorpels, maar je mist toch de stevigheid van het dak. Kheb vaak met die F cabrio's gereden. Ze zijn stijf zat, maar toch voel je hem ietwat wringen.
dus niet te gek met verlaging idd.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Weer een kleinde update...

Ik ben gisteren langs geweest bij onze vrienden van de RDW.
Had voor de keuring een eendagskenteken aangevraagd dus kon rustig richting RDW keuringsstation touren. Daar aangekomen bleken er toch meer mensen een auto in te willen voeren. Oftewel wachten, wachten en nog eens wachten. Uiteindelijk aan de beurt en kreeg een afspraak toegewezen voor 14.30u gisteren.

Weer naar huis getourd, en rond half 2 weer richting RDW.

Gegevens controle klopte helemaal, bij de APK ook geen problemen, behalve het kentekenlampje achter (gesneuveld, dus even vervangen en geen probleem) en de lambdasonde die kapot was..

De sonde reageerde niet op schommelingen in toerental. Nu dus maar even afwachten tot het kentekenbewijs op de deurmat valt en dan gelijk maar even een nieuwe APK afspraak maken bij men vaste garage. Kan de lambda gelijk vervangen worden.

Maar goed, met een kleine domper weer naar binnen bij de RDW om de BPM te betalen en af te ronden.

Eergister de verwijderingsbijdrage overgemaakt, maar blijkt een postbanknr. te zijn.. Vandaag nog even proberen om er een spoedtransactie van te maken, anders duurt het ongeveer 5 werkdagen en de RDW geeft geen kentekenbewijs uit als de verwijderingsbijdrage nog niet binnen is. Als het mee zit dan kan ik eind volgende week de platen ophalen. :roll:

Kortom, t was een heerlijke dag. Lekker getourd (kleine 150km) en getest.
Alles werkt netjes tot op de ABS aan toe. Blokje loopt netjes maar schommelt bij stationair toerental af en toe een beetje. Zou aan de lambda kunnen liggen meende de apk keurmeester. Die moet dan helaas vervangen worden maar ik ben allang blij dat ie verder 100% in orde is. Zijn afgelopen jaar nieuwe schijven en blokken op gekomen dus daar was ook niks mis mee.

De plannen voor de cabrio zijn wel lichtelijk gewijzigd. Ik ga hem zeker niet meer zo laag leggen als de sedan, hoe gaaf het ook was. Als ik terugdenk aan hoe de sedan (letterlijk) stuiterde af en toe en hoe de cabrio met alle elektrische en mechanische componenten dat zou moeten voorduren ben ik bang dat ik de cabrio kapot rij en dat zou toch doodzonde zijn! Dus misschien maar eens kijken om na de vakantie een andere (originele) achterbumper te laten spuiten en te monteren. En dan zover netjes en origineel houden en alleen 60/40 - 75/50 ofzo verlagen want het rijdt als een zwabber... Uiteraard wel met andere velgen eronder. 17ers zijn dan waarschijnlijk geen optie, dan ist een terreinwagen.. maar 16*9 is ook vet 8)
Eerst maar weer even rustig aan doen :wink:

Is moeilijk om nu een keuze te maken, verlagen is superdik, maar ook een zware belasting op het chassis. Dat beduidend minder stijf is dan dat van de sedan en de sedan kraakte af en toe al :shock:

Voor de geinteresseerden een overzicht tot nu toe van de invoerkosten.
Als het goed is blijft het hier verder ook bij. (op een nieuwe APK en de kentekenplaten zelf uiteraard).

€45,- Verwijderingsbijdrage
€127,75,- 2 in 1 keuring
€550,- BPM

Ben toch ruim onder de €750,- gebleven en dat was ook een beetje de gedachtengang. Nu is het een kwestie van wachten op het kenteken.


Gisteren is ook de sedan verhoogd en heeft ie een nieuwe APK erop (zonder problemen in tegenstelling tot de cabrio :roll: ) en vandaag wordt ie opgehaald door z'n nieuwe baasje..

Heb er nu toch wel een dubbelzinnig gevoel over.. Heb er precies 2,5 jaar (op 3 dagen na) heel veel plezier van gehad. Is heel veel tijd, plezier en ook geld in gaan zitten maar het is het meer dan waard geweest! Af en toe is het beter om vooruit te denken zal ik maar zeggen. :oops:

Denk dat de 80/80 set binnenkort in de verkoop gaat.. (laat wel even wat weten Soundjuh :wink: )
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Toevallig heb ik gister een Tigra Twin Top klaar gemaakt, voor de verkoop.

Dus ook even proefrijden natuurlijk (was gelukkig 1,8 16v).
Maar bij de tigra zit het toch behoorlijk goed in elkaar kwa stijfheid van de carrosserie. Puik karretje!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Jo mooie wagen man.
Proficiat er mee en veel toer plezier
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Eergister toch nog maar eens even wat foto's gemaakt met een digicam.

8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En ja, tis een echte bertone :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hoop toch aan t einde van de week het kentekenbewijs binnen te hebben..
Met dit weer kriebelt t toch behoorlijk :roll:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Nogmaals: Very nice ride dude!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

watahyahknow schreef: kennis van me heeft er ook een
Volgens mij is jouw kennissenkring echt enorm! 8) (En ze hebben allemaal een opel.)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

$tefan schreef: Afbeelding


Hoop toch aan t einde van de week het kentekenbewijs binnen te hebben..
Met dit weer kriebelt t toch behoorlijk :roll:
Kun je tot die tijd nog even een momentje nemen om rondom je Bertone logo's te poetsen... :D
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

We hadden stomtoevallig zo'n ding op de stand staan op 'Maxx, mooie wagen man 8) :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Erg nette auto Stefan! 8)
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

RedBill schreef:
$tefan schreef: Afbeelding


Hoop toch aan t einde van de week het kentekenbewijs binnen te hebben..
Met dit weer kriebelt t toch behoorlijk :roll:
Kun je tot die tijd nog even een momentje nemen om rondom je Bertone logo's te poetsen... :D
Was al op dit commentaar aant wachten :lol:
Hij was nog niet gepoetst, fijn in de garage gestaan.
Binnenkort vakantie en dan kunnen we genoeg poetsen :wink:

Voor alle overige reacties, thnx!
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Netjes man!
toppie
:D
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie