Vraagje over de Vectra
- Ali-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Vraagje over de Vectra
Als ik rij en wil remmen dan hoor ik iets stuiteren/bokken net alsof er iets los zit. Maar dat zit er niet aangezien ik alles geod heb aangedraaid. Heel stom is dit, rij gewoon en dan als ik moet remmen dan hoor je echt bonkbonkbonk achter elkaar. Het komt rechts vandaan.
Tevens nadat de auto is verlaagd met de Eibach set is het zo dat als ik door een kuiltje rij of het stuur helemaal omgooi naar links dan hoor je ook een harde klap door de auto. Ook heel vreemd. Ik heb persoonlijk het idee dat dit samenhangt met elkaar....
Tevens nadat de auto is verlaagd met de Eibach set is het zo dat als ik door een kuiltje rij of het stuur helemaal omgooi naar links dan hoor je ook een harde klap door de auto. Ook heel vreemd. Ik heb persoonlijk het idee dat dit samenhangt met elkaar....
Pioneer Promo Team™
Je moe nie zittuh aan me nikies!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Speling op je stuurinrichting misschien?
Zit er ook een "dood"punt als je instuurt?
Lekt je stuurhuis ook?
vectra-B's hebben niet zulke geweldige stuurhuizen
Probeer eens met je rechterwiel door allerlei oneffenheden te rijden. Als er veelvuldig gebonk en gekloenk te horen is kan je stabilisator hulpstang kapot zijn. Deze heeft 2 kogelgewrichten die dan teveel speling hebben.
Zit er ook een "dood"punt als je instuurt?
Lekt je stuurhuis ook?
vectra-B's hebben niet zulke geweldige stuurhuizen
Probeer eens met je rechterwiel door allerlei oneffenheden te rijden. Als er veelvuldig gebonk en gekloenk te horen is kan je stabilisator hulpstang kapot zijn. Deze heeft 2 kogelgewrichten die dan teveel speling hebben.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Ali-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
geen speling in mijn stuurhuis, die is verder goed, het is puur als de auto in moet veren, en dan hoor je het bij een kuiltje of als je je stuur draait naar links, hoor je duidelijk de rechterkant een knap o.i.d.
Maar kan dat ook de reden zijn dat de auto hobbelt/onstabiel is tijdens het remmen... ?
En welke 2 kogelgewrichten bedoel je marcel? Die in de voorpoten zitten?
Maar kan dat ook de reden zijn dat de auto hobbelt/onstabiel is tijdens het remmen... ?
Pioneer Promo Team™
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
(Verticaal) evenwijdig langs de onderkant van de veerpoten zit aan het uiteinde van de stabilisator, en aan de bovenkant net onder de veer aan de poot vast. Kogelgewrichten kunnen speling hebben.Ali-GSI schreef:geen speling in mijn stuurhuis, die is verder goed, het is puur als de auto in moet veren, en dan hoor je het bij een kuiltje of als je je stuur draait naar links, hoor je duidelijk de rechterkant een knap o.i.d.
Stuurkogels trouwens ook !
Check ook of je draagarmrubbers nog goed zijn !
(en evt of de veerpoten aan de bovenkant ook goed vast zitten)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer: