stroom/audio

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

stroom/audio

Bericht door Sin »

Hey even een vraagje over stroom audio

Ik heb dus sinds een weekje of 2 dat spontaan (meestal op iets meer volume) dat 1 v/d 2 versterkers of allebei in de protectie schieten.

Na 2/3 sec komt ie weer tot leven of even radio uit/aan en hij doet het weer.

Ik kan niks ontdekken in kabels of massa dus het lijkt mij op een stroom probleem.

Ligt dus nu een opel accu in zo een groot bakbeest, kan het zijn dat die door een tijd niet gereden te hebben gedeeltelijk leeggetrokken is waardoor er van die stroomdipjes ontstaan waardoor de versterker(s) in de protectie schieten.

Heb de stroom nog eens gemeten zonder motor aan en met motor aan.
12.2 meen ik en 13.8
echter toen ik op de condensator keek zag ik het voltage vallen tot 8/9
weet niet meer of dat met motor aan of uit was.

anyway waar wijst dit beetje op gewoon accu prob en die eens fatsoenlijk opladen of iets anders ?

(heb er met de yellowtop nooit last van gehad)
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

is idd stroomprobleempje...
heb je ook vaak als je bijv cantact uit heb staan en dan muziek aan gaat prima...
zodra je cantact aanzet (niet starten, dus alleen contact) wil die ook weleens op protection springen omdat er dan stroom te weinig is (moet teveel verdeeld worden).

zodra de motor gestart wordt springt ie weer aan.

ik zou eerst eens je accu goed volrijden.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: stroom/audio

Bericht door David »

Ze schieten in de sprotectie .. maar welke protectie?? Kan ook zijn dat ie gewoon te warm wordt ... dus dan is de oorzaak iets te veel volume :P

Als protectie aan gaat vanwege te lage voedingsspanning moet dat te meten zijn, 8 Volt is zo ie zo niet goed .... dus even motor aan, voltmeter op de ampies, volumo voluit, en kijken wat ie doet. Kan ook je dinamo zijn volgens mij ... maar dat zou Marcel moeten weten.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

kijk net in de manual
en meen te herrinere dat de gele protectie lampies branden
en dat wijs op voltage onder de 9,5 of boven de 16


hmm dus accu werkt niet mee
maar eens aan de lader hangen
W201 fan boy o_0
AstraMarc
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:03
Locatie: Enter

Bericht door AstraMarc »

Spanning van 12,2 zonder laadspanning (motor uit), en 13,8 met laadspanning is wel goed. Kan zijn dat de accu idd leeg is. Als je dan veel stroom trekt, klapt de spanning in.

Spanning is volts, en stroom is ampère, by the way.
Astra GSi 2.0 16V
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Accu kan ook instabiel zijn.
Dan LIJKEN ze goed, maar zijn ze het niet.
Manier om daar achter te komen is dmv electronische accutester.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie