Elektrische ramen vraag zoveel..
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Elektrische ramen vraag zoveel..
Nu ben ik dus iemand uit de straat aan t helpen elektrische ramen in zijn auto aan het zetten alleen heb ik weer een probleem
We hebben namelijk alle delen van een 95 er astra over genomen. Dus kabelbomen, mechanismes, panelen enz. Die jongen heeft een astra 1.6 16v sport uit 96 en als je dus in de zekeringenkast kijkt is alles netjes aanwezig voor de ramen (metalen clipjes erin) dus ik dacht hij is voorbereid
Vandaag wilden we het erin zetten dus maak de deur stekkers los bij hem blijkt hij alsnog niet voorbereid
Heeft iemand een idee of dit alsnog makkelijk is te doen?
We hebben namelijk alle delen van een 95 er astra over genomen. Dus kabelbomen, mechanismes, panelen enz. Die jongen heeft een astra 1.6 16v sport uit 96 en als je dus in de zekeringenkast kijkt is alles netjes aanwezig voor de ramen (metalen clipjes erin) dus ik dacht hij is voorbereid
Vandaag wilden we het erin zetten dus maak de deur stekkers los bij hem blijkt hij alsnog niet voorbereid
Heeft iemand een idee of dit alsnog makkelijk is te doen?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ok maar welke draden moet deze kabelboom dan hebben?
Ik neem aan dat beide kanten een + en - moeten hebben voor de voeding maar verder?
Voor zover ik begreep hebben ze bij 95 ers geen data overdracht als het ware tussen beide deuren nodig toch? of kunnen ze niet beiden apart bediend worden?
Ik neem aan dat beide kanten een + en - moeten hebben voor de voeding maar verder?
Voor zover ik begreep hebben ze bij 95 ers geen data overdracht als het ware tussen beide deuren nodig toch? of kunnen ze niet beiden apart bediend worden?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Wel kabels tussen beide deuren.Astrid_fahrer schreef:Ok maar welke draden moet deze kabelboom dan hebben?
Ik neem aan dat beide kanten een + en - moeten hebben voor de voeding maar verder?
Voor zover ik begreep hebben ze bij 95 ers geen data overdracht als het ware tussen beide deuren nodig toch? of kunnen ze niet beiden apart bediend worden?
- De voeding gaat naar het bedieningskastje van de linkerdeur.
Daar zitten twee knopjes in, 1 voor links en 1 voor rechts.
- van dat kastje gaan 4 draden naar je rechterdeur.
- Plus
- Min
- Schakeldraad 1
- Schakeldraad 2
Dus je zou een kabelboompje van minstens 4 draden moeten maken.
Die gaan naar de schakelaar van je rechterdeur, en van die schakelaar weer naar het motortje...
De kastjes voor de "geheugenstand" van je ramen zitten aan de motortjes zelf, dus daar is geen extra voeding voor nodig.
Grof gezegd ziet het er ongeveer zo uit:
http://home.planet.nl/~wj.kruizinga/wj/ ... indows.gif
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ok vier draden dat moet opzich geen enkel probleem zijn.
Maar als we dan naar de linkerdeur kijken moet de voeding dan worden aangesloten bij de stekker van de raambediening zelf of moet deze worden aangesloten bij de stekker die het kastje bij de motor ingaat?
Ik neem aan dat de twee schakeldraden van de linkerdeur die worden door getrokken naar rechts dat deze dan op de schakelaar links komen?
Maar als we dan naar de linkerdeur kijken moet de voeding dan worden aangesloten bij de stekker van de raambediening zelf of moet deze worden aangesloten bij de stekker die het kastje bij de motor ingaat?
Ik neem aan dat de twee schakeldraden van de linkerdeur die worden door getrokken naar rechts dat deze dan op de schakelaar links komen?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ik heb je foto's gezien maar jij hebt 100% de juiste dat kan niet missen!
K heb de afgelopen maanden ze er bij mezelf in gezet en al bij een ander alleen deze waren al plug en play... alleen deze 96 er astra werkt weer eens niet mee maar goed een 4 draads kabelboom moet te doen zijn
K heb de afgelopen maanden ze er bij mezelf in gezet en al bij een ander alleen deze waren al plug en play... alleen deze 96 er astra werkt weer eens niet mee maar goed een 4 draads kabelboom moet te doen zijn
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Altijd leuk een elektrisch schema
Dus als ik het schema goed lees (94-97) houd dit dus in dat de schakelaar rechtsvoorzien moet worden van deze drie draden die van de linkerzijde afkomen:
A6 = grijs / groen
1 = zwart (min draad)
94 = blauw / rood
En dat de motor rechtsvoor moet worden voorzien van:
A6 = grijs / groen (afkomstig van de schakelaar)
47 = rood / geel (stamt van de + af als ik de allerbovenste lijn volg?)
8 = bruin (min draad ?)
94 = blauw / rood (afkomstig van de schakelaar)
Ik neem dat de draad 1 (zwart) later door het leven gaat als 8 ? (bruin)
Maar goed bedankt voor de schema's!
Ik ga dr gewoon wel eens goed voor zitten (des te langer ik t schema bekijk des te meer duidelijk t me word )
Dus als ik het schema goed lees (94-97) houd dit dus in dat de schakelaar rechtsvoorzien moet worden van deze drie draden die van de linkerzijde afkomen:
A6 = grijs / groen
1 = zwart (min draad)
94 = blauw / rood
En dat de motor rechtsvoor moet worden voorzien van:
A6 = grijs / groen (afkomstig van de schakelaar)
47 = rood / geel (stamt van de + af als ik de allerbovenste lijn volg?)
8 = bruin (min draad ?)
94 = blauw / rood (afkomstig van de schakelaar)
Ik neem dat de draad 1 (zwart) later door het leven gaat als 8 ? (bruin)
Maar goed bedankt voor de schema's!
Ik ga dr gewoon wel eens goed voor zitten (des te langer ik t schema bekijk des te meer duidelijk t me word )
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Is hier een Astra GSi Club hoor...dus sorry, we kunnen je niet helpen!Astrawes schreef:Is dat een beetje te doen? Want ik snap er niks van..
Het overzetten van electrische ramen kan best drama zijn (ik spreek uit ervaring), maar met de nodige gezelligheid tijdens het knutsellen & expertise van anderen is het achteraf toch goed te doen...
Over technische vragen ga ik mijn mond houden, want dan komt het niet goed...