3.0 V6
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
keuring idd met nagenoeg standaard blok, maar das al goed voor 240 pk.
De ICE gaat eruit ja, meer niet. Wil ook nog iets gewicht achterin hebben want er komt ook nog zoiets als wegliggingstest. Moet natuurlijk niet alleen voorin gewicht zitten.
Je hebt er nix aan als ie hardstikke licht is en afgekeurd wordt op wegligging.
Daarbij wil ik er gewoon een nette auto bij de rdw hebben staan. Met truukjes maak je geen vriendjes. voelen hun zich genaaid, naaien ze terug. Snappie. Uniek in NL dus zal best even kritisch naar gekeken worden.
Dus geen gerommel. Dan maar schaaltje hoger in belasting.
De ICE gaat eruit ja, meer niet. Wil ook nog iets gewicht achterin hebben want er komt ook nog zoiets als wegliggingstest. Moet natuurlijk niet alleen voorin gewicht zitten.
Je hebt er nix aan als ie hardstikke licht is en afgekeurd wordt op wegligging.
Daarbij wil ik er gewoon een nette auto bij de rdw hebben staan. Met truukjes maak je geen vriendjes. voelen hun zich genaaid, naaien ze terug. Snappie. Uniek in NL dus zal best even kritisch naar gekeken worden.
Dus geen gerommel. Dan maar schaaltje hoger in belasting.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Amen ! ! !
Je zou voor evt extra gewicht een dikke plaat staal op maat gesneden onderin je reservewielbak kunen (laten) maken, dan heb je extra gewicht, én het is lekker laag qua zwaartepunt...
Maar eerst maar even inbouwen, en dan even wegen voor en achter ivbm de verdeling op de assen, dan weet je wat je waar moet gaan compenseren, en ook hoevéél
Je zou ook evt de binnenbalk van je achterbumper in staal ipv kunststof kunnen maken bedenk ik me net, of de achteras dichtlassen, voorzien van wat loodrolletjes alleen ga je dan aan het onafgeveerde gewicht van het onderstel klooien, en ik weet niet of dat gunstig is
Je zou voor evt extra gewicht een dikke plaat staal op maat gesneden onderin je reservewielbak kunen (laten) maken, dan heb je extra gewicht, én het is lekker laag qua zwaartepunt...
Maar eerst maar even inbouwen, en dan even wegen voor en achter ivbm de verdeling op de assen, dan weet je wat je waar moet gaan compenseren, en ook hoevéél
Je zou ook evt de binnenbalk van je achterbumper in staal ipv kunststof kunnen maken bedenk ik me net, of de achteras dichtlassen, voorzien van wat loodrolletjes alleen ga je dan aan het onafgeveerde gewicht van het onderstel klooien, en ik weet niet of dat gunstig is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
En daarom krigjt nou niemand hier in nl bijna een V6 goed gekeurt met dit soort domme truukjes, precieswat Marcel al zegt hun voelen zich genaaid en ze naaien je terugwatahyahknow schreef: het zou misschien wel verstandig zijn om voor de weging bij de rdw een zootje balast uit je auto te halen .
een thuiskomer inplaats van reservewiel , de demping vanonder je tapijt uithalen , de ice eruit , hoedenplank , electriese raammotoren , brandstofzender tijdelijk vastzetten op 3kwartvolle tank (geloof dat de tank zo vol moest zitten bij een weging en 1 liter is 1 kilo ), allemaal dat soort dingen .
wel even vragen wat er zichtbaar in moet blijven , ik wilde er indertijd de bekleding en de achterbank ook uittrekken maar daar deden ze toch moeilijk over .
het gewicht bepaalt hoeveel wegenbelasting je moet gaan betalen in de toekomst en je zal maar net een kilo of 10 boven de laatste gewichtsstap zitten .
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Mooi project Marcel
Wist er (ook) al van en ik weet OOK dat je dit gaat doorzetten!
Mijn project is te zien op OTCN,jou project zal ik hier volgen.
Dat het allemaal maar mag meezitten..tegenslagen zullen er genoeg zijn!
Suc6!
Wist er (ook) al van en ik weet OOK dat je dit gaat doorzetten!
Mijn project is te zien op OTCN,jou project zal ik hier volgen.
Dat het allemaal maar mag meezitten..tegenslagen zullen er genoeg zijn!
Suc6!
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=47393
Misschien wel handig, als alle delen erbij zitten.
Misschien wel handig, als alle delen erbij zitten.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ich muss sagen das mein Astra trotz des F25 sehr gut beschleunigt,kann das am Gewicht liegen? Mein Astra wiegt immerhin 215 kg weniger als ein Vectra V6. Finde das das F25 eigentlich gut übersetzt ist, naja 3.Gang bei 50 km/h hab ich 1750 U/min. Und im 5.Gang bei 254km/h 6200 U/min...
Wie gesehen kannste dir ziemlich sicher sein, dass die Zeit passt.
Kadett 2,5 V6, F28 = 5,87 sek...
Oooo pfuu we kunnen alleen maar raden wat een mv6 met F28 gaat doen
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop