stuurbekrachtigingsolie verversen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
stuurbekrachtigingsolie verversen
idd. stuurbekrachtigingsolie verversen
iemand al een keer gedaan? of garagewerk
hoe/wie / wat /waar ?
alle info is weer welkom!
iemand al een keer gedaan? of garagewerk
hoe/wie / wat /waar ?
alle info is weer welkom!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Bij mij was me olie helemaal ranzig geworden en rook ook verbrand.
Systeem leeg laten lopen, schoon gespoeld, gevuld en rijden maar weer...
na 2x de helft gereden te hebben was het weer als vanouds (ranzig grijs/zwart en ruikt weer soort van verbrand... beetje apart luchtje.
toen nieuwe stuurpomp erin gezet en weer alles opnieuw leeg, gespoeld, gevuld... en is meteen weer raak.
maar stuurt voor de rest picobellow!
Ik weet toen wel dat laagvlieger er even naar had gekeken op meeting van Zwijndrecht maar die wist het ook niet zo even 1 2 3...
misschien iemand nog die denkt dat ie slim is?
Systeem leeg laten lopen, schoon gespoeld, gevuld en rijden maar weer...
na 2x de helft gereden te hebben was het weer als vanouds (ranzig grijs/zwart en ruikt weer soort van verbrand... beetje apart luchtje.
toen nieuwe stuurpomp erin gezet en weer alles opnieuw leeg, gespoeld, gevuld... en is meteen weer raak.
maar stuurt voor de rest picobellow!
Ik weet toen wel dat laagvlieger er even naar had gekeken op meeting van Zwijndrecht maar die wist het ook niet zo even 1 2 3...
misschien iemand nog die denkt dat ie slim is?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Die Astra wat ik toen had, rook ook een soort zwavel geur.
Leek wel bruinachtig spul, erg donker iig.
Er moet speciale olie in, die zijn verkrijgbaar in liter flessen bij de dealer.
Soort groenachtig ziet het eruit.
Leek wel bruinachtig spul, erg donker iig.
Er moet speciale olie in, die zijn verkrijgbaar in liter flessen bij de dealer.
Soort groenachtig ziet het eruit.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
wat kost een nieuwe stuurbekrachtigingspomp ?
mijn stuur krijgt namelijk weleens een soort knikje naar 1 kant als je bijna stilstaat. vaak nieteens merkbaar hoor. maar weer zo'n dingetje die alleen de eigenaar voelt.
daarom wil ik even de olie verversen, maar beetje info over de pomp kan nooit kwaad.
wat ik ook nog dacht, is dat het stuurslot een keer een optater heeft gehad, en dat die af en toe een beetje voelbaar is ofzo
mijn stuur krijgt namelijk weleens een soort knikje naar 1 kant als je bijna stilstaat. vaak nieteens merkbaar hoor. maar weer zo'n dingetje die alleen de eigenaar voelt.
daarom wil ik even de olie verversen, maar beetje info over de pomp kan nooit kwaad.
wat ik ook nog dacht, is dat het stuurslot een keer een optater heeft gehad, en dat die af en toe een beetje voelbaar is ofzo
die knik heb ik ook (naar links sturen).Roy 2.0 16v schreef:wat kost een nieuwe stuurbekrachtigingspomp ?
heeft niks met je stuurbekrachtiging te maken. ik denk zelf dat dat in je stuurhuis zelf zit.
maar dat knikje heb ik altijd al gehad en het kan geen kwaad en nieuw stuurhuis is mij veelste duur
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
en wederom ben ik niet de enige met een raar probleempje !!
maar wel raar toch? dat rare knikje als je heel langszaam rijd.
zelf valt het me vooral op sinds ik andere velgen erop heb. 16'' 7j maar weet niet hoe dat ermee te maken kan hebben.
knikje verhelpen zal idd stervensduur zijn met andere pomp en/of stuurhuis.
maja, even back ontopic. hoe moet ik die olie verversen
maar wel raar toch? dat rare knikje als je heel langszaam rijd.
zelf valt het me vooral op sinds ik andere velgen erop heb. 16'' 7j maar weet niet hoe dat ermee te maken kan hebben.
knikje verhelpen zal idd stervensduur zijn met andere pomp en/of stuurhuis.
maja, even back ontopic. hoe moet ik die olie verversen
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Stuurbekrachtigings olie voor astra-f is Dextron II met opel nr 1940700
en is wel een rode vloeistof hoor. (Die groene waarschijnlijk 1940715 is voor de astra G)
Laat met het verversen van de olie van de stuurbekrachtiging iig de pomp niet droog lopen, want dan is hij binnen no-time stuk.
Ik heb mijne vorig jaar ofzo ook vervangen, door de nieuwe meteen vanuit een kan aan te laten zuigen en de oude aftappen (tegelijkertijd), maar weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb...
en is wel een rode vloeistof hoor. (Die groene waarschijnlijk 1940715 is voor de astra G)
Laat met het verversen van de olie van de stuurbekrachtiging iig de pomp niet droog lopen, want dan is hij binnen no-time stuk.
Ik heb mijne vorig jaar ofzo ook vervangen, door de nieuwe meteen vanuit een kan aan te laten zuigen en de oude aftappen (tegelijkertijd), maar weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb...
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,