probleem
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
probleem
hoi
ik heb een probleem als ik met koude motor rijd werkt de motor perfect zodra hij warm is beginnen de problemen.
ik kan tot 2000 toeren op trekken,maar als ik boven de 2000 toeren komt stopt hij ermee. ik trap mijn koppelings pendaal in toerental zakt onder de 2000 toeren laat mijn koppelingspendaal weer los en hij rijdt weer tot die 2000 toeren.
als ik mijn temperatuur sensor los haalt dan heb ik hier geen last van alleen mijn maximale toeren van 7500 kan ik niet halen.
ik heb de sensor vervangen maar het probleem blijft.
heb een heleboel sesore vervangen,niets helpt.
wagen is ook uitgelezen konde niets vinden was binne 15 minuten gebeurt.
kan iemand mijn hier mee helpen
ik heb een probleem als ik met koude motor rijd werkt de motor perfect zodra hij warm is beginnen de problemen.
ik kan tot 2000 toeren op trekken,maar als ik boven de 2000 toeren komt stopt hij ermee. ik trap mijn koppelings pendaal in toerental zakt onder de 2000 toeren laat mijn koppelingspendaal weer los en hij rijdt weer tot die 2000 toeren.
als ik mijn temperatuur sensor los haalt dan heb ik hier geen last van alleen mijn maximale toeren van 7500 kan ik niet halen.
ik heb de sensor vervangen maar het probleem blijft.
heb een heleboel sesore vervangen,niets helpt.
wagen is ook uitgelezen konde niets vinden was binne 15 minuten gebeurt.
kan iemand mijn hier mee helpen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
Re: probleem
ik heb een 2l iter 16valex power schreef: hoi
ik heb een probleem als ik met koude motor rijd werkt de motor perfect zodra hij warm is beginnen de problemen.
ik kan tot 2000 toeren op trekken,maar als ik boven de 2000 toeren komt stopt hij ermee. ik trap mijn koppelings pendaal in toerental zakt onder de 2000 toeren laat mijn koppelingspendaal weer los en hij rijdt weer tot die 2000 toeren.
als ik mijn temperatuur sensor los haalt dan heb ik hier geen last van alleen mijn maximale toeren van 7500 kan ik niet halen.
ik heb de sensor vervangen maar het probleem blijft.
heb een heleboel sesore vervangen,niets helpt.
wagen is ook uitgelezen konde niets vinden was binne 15 minuten gebeurt.
kan iemand mijn hier mee helpen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
probleem
ik was vergeten te vertellen dat het gaat om een 2liter 16v
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
GSi Twente schreef:Welke sensoren heb je allemaal vervangen?
En waren dat nieuwe, of 2e hands rommel?
de sensoren die ik vervangen heb zijn de water temperateur krukas sensor en de sensor die achter op het blok zit onder je inlaat spruitstuk deze kwamen van een goed lopende motor.
water sensor was nieuw.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
helder of niet ik heb deze al extra laten cecken.RedBill schreef:Wel weer een heel heldere topic omschrijving moet ik zeggen...
Maar dubbelcheck idd die sensoren nog maar eens. (Tech 1 bij de dealer)
ik vind het wel vreemd als ik mijn stekker los haald van mijn water sensor de motor bijna goed draait.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Dat kan wellicht wel kloppen, dat de computer hem in noodloop gooit, gezien je niet zoveel toeren kunt draaien.
Als je met de TECH1 laat uitlezen, kun je ook de waarden bekijken van de sensoren die op de motor zitten.
Heb je de bedrading al verder bekijken, doorgemeten, enz?
Als je met de TECH1 laat uitlezen, kun je ook de waarden bekijken van de sensoren die op de motor zitten.
Heb je de bedrading al verder bekijken, doorgemeten, enz?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
hij is uit gelezen door middel die TECH1 de waarde van de sensoren waren goed hij kreeg geen fout melding ze die monteur.GSi Twente schreef:Dat kan wellicht wel kloppen, dat de computer hem in noodloop gooit, gezien je niet zoveel toeren kunt draaien.
Als je met de TECH1 laat uitlezen, kun je ook de waarden bekijken van de sensoren die op de motor zitten.
Heb je de bedrading al verder bekijken, doorgemeten, enz?
de bedrading is goed of in mijn extra draad boom moet toevallig het zelfde probleem zitten.
ik zelf moet nog even de gegevens vinden voordat ik ga doormeten.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
ik ga ervan uit als een monteur van de opel het wel weet wat hij zegt.GSi Twente schreef:Als de waarden goed waren, wat waren ze dan?
Of als iemand zegt, het is goed, dan is het zo?
En heb je hem laten uitlezen/bekijken met beide sensoren erin?
Massakabel in orde?
de beide sesoren zaten er in.
volgens mij zijn die in orde ga ze van de week voor de zekerheid nog eens na lopen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
ik heb alle massadraaden nagelopen deze zijn schoon en zitten goed vast.alex power schreef:ik ga ervan uit als een monteur van de opel het wel weet wat hij zegt.GSi Twente schreef:Als de waarden goed waren, wat waren ze dan?
Of als iemand zegt, het is goed, dan is het zo?
En heb je hem laten uitlezen/bekijken met beide sensoren erin?
Massakabel in orde?
de beide sesoren zaten er in.
volgens mij zijn die in orde ga ze van de week voor de zekerheid nog eens na lopen
nu nog alles zelf door meten.
heeft iemand voor mijn de meet waarden's en het belangrijkste hoe meet je alles het beste door.
heb wel een meter maar weet nog niet goed hoe ik hem moet gebruiken.
moet je meten met motor aan of uit of alle bij ik denk zelf alle bij.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
alex power schreef:ik heb alle massadraaden nagelopen deze zijn schoon en zitten goed vast.alex power schreef:ik ga ervan uit als een monteur van de opel het wel weet wat hij zegt.GSi Twente schreef:Als de waarden goed waren, wat waren ze dan?
Of als iemand zegt, het is goed, dan is het zo?
En heb je hem laten uitlezen/bekijken met beide sensoren erin?
Massakabel in orde?
de beide sesoren zaten er in.
volgens mij zijn die in orde ga ze van de week voor de zekerheid nog eens na lopen
nu nog alles zelf door meten.
heeft iemand voor mijn de meet waarden's en het belangrijkste hoe meet je alles het beste door.
heb wel een meter maar weet nog niet goed hoe ik hem moet gebruiken.
moet je meten met motor aan of uit of alle bij ik denk zelf alle bij.
het gaat wel lekker weet niemand dan de gegevens die je nodig hebt om alles door te meten.
zolang ik niet heb kan ik niet verder en ben dan overgeleverd aan die opel dealer die dan weer een mooie rekening onder mijn neus schuift.
als iemand ze heeft kan hij ook erbij vertelen hoe ik moet meten,zodat het goed gaat.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
wat ik bedoel dat hier in precies op de zelfde plaats een mankementMarty schreef:Je eigen extra draadboom? wat bedoel je hiermee?of in mijn extra draad boom moet toevallig het zelfde probleem zitten.
in zit (draad dat kapot is niet goed contact maakt.)
ik heb twee draadbomen één nu in de auto en die andere legt bij mijn andere onderdelen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
ksnap dat draadboom verhaal nog niet eigenlijk
Maar meetwaardes. pffrrtt das nooit zo interessant eigenlijk.
Krukassensor isvan het inductief type, dus moet een weerstand hebben, 2 draden naar de interne spoel, en een afscherming. Meet dat door meer kun je er niet aan doen.
Dan de andere sensor was dat de klopsensor misschien?????
Oppervlak waar hij contact maakt moet ABSOLUUT!!!! schoon, kaal en vetvrij zijn en hij moet op moment vast!!!!
Klopt dat moment niet dan krijg je gegarandeerd motorstoringen op je klopsensor. Moment weet ik niet uit me hoofd, maar was iets van 20 Nm ofzo. misschien nog minder zelfs. Maar gaat het nie om, issie op moment vastgezet ja of nee?
Nog even opmerking.
JE kan je auto op 2 manieren wegbrengen om aan de TECH te hangen he!
1) Uitlezen, is snel klaar. Vaak ben je dna nog nix wijzer en met een beetej geluk heeft i eeen foutcode wat je misschien een beetje in de richting helpt.
2) Uitlezen + diagnose stellen. Kan uren duren, maar heeft wel oplossing tot gevolg vaak. Hierbij wordt de parameterlijsten bekeken van de motronic.
Maar meetwaardes. pffrrtt das nooit zo interessant eigenlijk.
Krukassensor isvan het inductief type, dus moet een weerstand hebben, 2 draden naar de interne spoel, en een afscherming. Meet dat door meer kun je er niet aan doen.
Dan de andere sensor was dat de klopsensor misschien?????
Oppervlak waar hij contact maakt moet ABSOLUUT!!!! schoon, kaal en vetvrij zijn en hij moet op moment vast!!!!
Klopt dat moment niet dan krijg je gegarandeerd motorstoringen op je klopsensor. Moment weet ik niet uit me hoofd, maar was iets van 20 Nm ofzo. misschien nog minder zelfs. Maar gaat het nie om, issie op moment vastgezet ja of nee?
Nog even opmerking.
JE kan je auto op 2 manieren wegbrengen om aan de TECH te hangen he!
1) Uitlezen, is snel klaar. Vaak ben je dna nog nix wijzer en met een beetej geluk heeft i eeen foutcode wat je misschien een beetje in de richting helpt.
2) Uitlezen + diagnose stellen. Kan uren duren, maar heeft wel oplossing tot gevolg vaak. Hierbij wordt de parameterlijsten bekeken van de motronic.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
heel simpel ik heb twee draadbomen heb de orginele eruit gehaald en die andere erin gelegt maar probleem was het zelfde dus kabelboom is volgens mij goed.
bedankt voor de info.
ik ga hem maar weer laten uitlezen en dan die diagnose erbij laten doen.
nu nog kijken of de opel tijd heeft deze week ,denk dat het pas volgende week wordt.
als ik de uit slag weet hoor je het wel
groetjes.
bedankt voor de info.
ik ga hem maar weer laten uitlezen en dan die diagnose erbij laten doen.
nu nog kijken of de opel tijd heeft deze week ,denk dat het pas volgende week wordt.
als ik de uit slag weet hoor je het wel
groetjes.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
Laagvlieger schreef:ooww zo, nu snap ik het
probleem is opgelost .
heb stekker gemonteerd die ik los had leggen zodat ik toch kon rijden
rustig gereden zodat ik onder die 2000 toeren bleef dag ik probeer het nog één keer en weet je wat hij doet het weer , toch naar de dealer gegaan die heeft hen weer na gekeken kon weer niets vinden.
ben nu al drie keer weg geweest met de auto en het probleem is nog steeds niet komen opdagen.
hoop dat het probleem weg blijft begon al te balen dat ik het niet kon vinden.
allen bedankt voor de info.