slingerramen eruit halen....
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
slingerramen eruit halen....
Ben bezig om de ruiten uit een extra set deuren te halen die ik nog had staan, zodat de folieboer ze even onder handen kan nemen
Kan iemand mij even verklappen hoe je die lijers losmaakt van het mechanisme ????
Ze zitten in een alu rail, lijkt wel geklemd, met een stukkie roebber ertussen... die aan het slingerverhaal vastzit, maar ik kan daar nergens een boutje of moertje vinden waardoor ik ze eruit kan halen....
heb ook geen zin om via geweld te gaan uitzoeken hoe het zit....
Weet iemand trouwens of je die ruitgravering er nog uit kan krijgen ???? evt laten pollijsten ofzo ????? moesten ze verbieden die onzin
Kan iemand mij even verklappen hoe je die lijers losmaakt van het mechanisme ????
Ze zitten in een alu rail, lijkt wel geklemd, met een stukkie roebber ertussen... die aan het slingerverhaal vastzit, maar ik kan daar nergens een boutje of moertje vinden waardoor ik ze eruit kan halen....
heb ook geen zin om via geweld te gaan uitzoeken hoe het zit....
Weet iemand trouwens of je die ruitgravering er nog uit kan krijgen ???? evt laten pollijsten ofzo ????? moesten ze verbieden die onzin
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
De alu geleiders van het glas af...ik moet het glas los hebben om te laten foliën....en daarna mijn gecoate glas te vervangen door het nieuw gefoliede...snappie het nog ??
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Ik snap nog.Sounddragon schreef:De alu geleiders van het glas af...ik moet het glas los hebben om te laten foliën....en daarna mijn gecoate glas te vervangen door het nieuw gefoliede...snappie het nog ??
Wat je beter (of net zo goed) kunt doen is de geleiders er gewoon op laten zitten. Onderste rand (+/- 5 cm) blijft toch altijd in de deur, dus voor het oog, maar ook voor het goed blijven zitten van de folie, is het niet erg als de onderste centimeter niet meegefolied is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Hmmm...da's te doen...alleen dan worden die achterdeuren een drama vrees ik...
Heb die hele zooi al losgegooid, maar wordt er niet makkelijker op
Zal straks eerst es even kijken of ik die rubbers los krijg, want die zitten ónder de ruit doorgevouwen....die gaan geheid kapot als ik geweld ga plegen.
En da's nog niet zo erg allemaal, maar straks moet het hele zooitje er weer in terwijl het net is gefolied
COATEN : nooooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer
Heb die hele zooi al losgegooid, maar wordt er niet makkelijker op
Zal straks eerst es even kijken of ik die rubbers los krijg, want die zitten ónder de ruit doorgevouwen....die gaan geheid kapot als ik geweld ga plegen.
En da's nog niet zo erg allemaal, maar straks moet het hele zooitje er weer in terwijl het net is gefolied
COATEN : nooooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Da's idd waar....maar ik had net vóór Marty's post nog de illusie dat de ruiten er simpel uit te halen waren door hem op de een of andere manier uit die alustrip te wippen, maar ik begrijp dat tóch het hele zooitje los moet dus dan kan ie idd gewoon blijven zitten...RedBill schreef:Ik snap nog.Sounddragon schreef:De alu geleiders van het glas af...ik moet het glas los hebben om te laten foliën....en daarna mijn gecoate glas te vervangen door het nieuw gefoliede...snappie het nog ??
Wat je beter (of net zo goed) kunt doen is de geleiders er gewoon op laten zitten. Onderste rand (+/- 5 cm) blijft toch altijd in de deur, dus voor het oog, maar ook voor het goed blijven zitten van de folie, is het niet erg als de onderste centimeter niet meegefolied is.
alleen...hoe krijg je dan dat aluding weer los van de rest van het mechanisme
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
De geleiderail die vlakbij het slot aan je deur zit met 2 bouten loshalen, de rubberen stop in de geleiderail aan je ruit eruit schuiven. Raamrubbers van je deur aan de onderzijde van het raam loshalen.Sounddragon schreef:alleen...hoe krijg je dan dat aluding weer los van de rest van het mechanisme
Als je dat hebt gedaan kun je de ruit door wat heen en weer te pielen met je mechanisme vooroverkantelen en omhoog uit de geleiding schuiven.
Als je het zo doet (en ik weet niet zeker of dat vanwege de afmetingen met een 5 drs ook wil) kun je de potnagels van het mechanisme zelf ongemoeid laten en dat mechanisme dus laten zitten.
Lukt dat niet dan zit er niets anders op dan de potnagels uit te boren en het mechanisme te verwijderen. Is die los dan is het relatief gemakkelijk om de ruit uit de geleiding te halen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Waar ben ik aan begonnen
Morgen gaan we es even met frisse moed verder klooien
Maar éérst ga ik es even kijken of ik die coatingmeuk niet van me ramen afgejaagd krijg, dat scheelt een berg werk en ergernis heb ik al door
Pfff....
Morgen gaan we es even met frisse moed verder klooien
Maar éérst ga ik es even kijken of ik die coatingmeuk niet van me ramen afgejaagd krijg, dat scheelt een berg werk en ergernis heb ik al door
Pfff....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
OF....je leest het hele topic even
Mijn voorste en zijdeurramen zijn GECOAT vandaar dat ze er nu uit moeten, en vervangen worden door gefoliede ramen
Mijn voorste en zijdeurramen zijn GECOAT vandaar dat ze er nu uit moeten, en vervangen worden door gefoliede ramen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™