Onzin.. duitste geimporteerde GSI's komen hier gewoon binnen als GSI en niet als GT. In Duitsland heten ze ook gewoon GSI.golf killer schreef:ik heb een vraag
mijn (gsi) staat als gt op kenteken
maar na dat ik met de rdw heb gebeld zegen ze dat in deutsland
geen gsi mogen heeten daar om staat er gt op mijn kenteken
is dat zo
Aantal GSi's nog in Nederland
Tekst..
- golf killer
- forum-gebruiker
dat weet ik ook niet
maar van wie ik hem heb gekocht
die heeft hem in 2000 naar nederland gehaald
en die man heeft er niets aan gedaan waar hij hem van heeft
ik ben de 3 de eigenaar
en ales wat er op en aan zit is gsi de kleur is nog orginale de gsi kleur blauw
maar van wie ik hem heb gekocht
die heeft hem in 2000 naar nederland gehaald
en die man heeft er niets aan gedaan waar hij hem van heeft
ik ben de 3 de eigenaar
en ales wat er op en aan zit is gsi de kleur is nog orginale de gsi kleur blauw
voor foto"s van de verbouwing van mijn gsi
http://spaces.msn.com/opelastragsi/
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Mijne is in 1999 geïmporteerd, en er staat netjes GSi op het kenteken...
Maar we kunnen het wel redelijk betrouwbaar checken of je een GSi Of GT hebt:
- Boardcomputer?
- ABS?
- Remschijven achter?
- Voorbereiding in de kabelboom voor je dash voor elektrische ramen en spiegels?
- Boardcomputer?
- ABS?
- Remschijven achter?
- Voorbereiding in de kabelboom voor je dash voor elektrische ramen en spiegels?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- golf killer
- forum-gebruiker
- Boardcomputer?
- ABS?
- Remschijven achter?
dat heb ik er alemaal op ziten
dus ik snap er ook niets van
- Boardcomputer?
- ABS?
- Remschijven achter?
voor foto"s van de verbouwing van mijn gsi
Misschien iemand die bij de invoer heeft gedacht "als ik em invoer als GT hoef ik niet zoveel BPM te betalen" en de RDW is dr dan misschien met beide benen in gestonken?golf killer schreef:Maar we kunnen het wel redelijk betrouwbaar checken of je een GSi Of GT hebt:
- Boardcomputer?
- ABS?
- Remschijven achter?
Of een GT die later is omgebouwd.
Tekst..
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
hoe kun je eigenlijk gemakkelijk zien of een auto is ingevoerd?pluggie schreef:Misschien ist wel een GT met GSi bumpers. Who knows.
Maar dat RDW verhaal is zwam, want de rest hiero is 60% ook van ingevoerd en staan gewoon als GSi op kenteken.
mijn rakker:
Datum eerste afgifte Nederland 17 oktober 1991
Datum eerste toelating 17 oktober 1991
Datum aanvang tenaamstelling 16 januari 2004 <--- toen had ik um gekocht
Vervaldatum APK 21 oktober 2006
het gaat om datum eerste toelating!! af te leiden valt dat de jouwe dus een origineel NL is. omdat datum eerste toelating en eerste afgifte NL gelijk zijn.DaVaRiOuS schreef: hoe kun je eigenlijk gemakkelijk zien of een auto is ingevoerd?
mijn rakker:
Datum eerste afgifte Nederland 17 oktober 1991
Datum eerste toelating 17 oktober 1991
Datum aanvang tenaamstelling 16 januari 2004 <--- toen had ik um gekocht
Vervaldatum APK 21 oktober 2006
En heel simpel aan kenteken, als je beetje jaartallen weet. Stelregel: DD-DD-xx zijn de 91/92s bv, 02-XX-XX of 07-XX-XX zijn de 99s/00s, pakweg. PP-xx-PP is bv weer omstreeks 1986, dus zo kun je beetje gokken en bv zeggen, oh een even, dat is 83 ofzo.
Toen ik mijn auto net kocht en de ANWB kon bellen waren ze er ook stijl van overtuigt dat het "een hele dure en nieuwe" was vanwege dat (import) kenteken. Je valt dan nl in de op dat moment uitgegeven wordende kentekens.
Op zelfde manier wil ook niemand een auto in December kopen, maar wel in Januari, issie nl een "jaar nieuwer".
Toen ik mijn auto net kocht en de ANWB kon bellen waren ze er ook stijl van overtuigt dat het "een hele dure en nieuwe" was vanwege dat (import) kenteken. Je valt dan nl in de op dat moment uitgegeven wordende kentekens.
Op zelfde manier wil ook niemand een auto in December kopen, maar wel in Januari, issie nl een "jaar nieuwer".
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Aldus de RDW.In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De gegevens die u vraagt over de Opel Astra kan de RDW u niet verstrekken. Ik verwijs u door naar de Internetsite van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het adres is:
www.cbs.nl
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Aldus het CBS.Wij kunnen alleen zeggen hoeveel Opel's er zijn en niet uitsplitsen naar type.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Dat is idd zo.. database is wel aanwezig..pluggie schreef:RDW is de enige die dat 100% zeker uit kan zoeken.
CBS gaat niet over kentekens.
RDW hoeft in principe alleen op string "Astra" + string "GSi" te zoeken als query in de DBase. Als ze zin hebben, Roy hebben ze afgepoeierd, ik krijg geen antwoord
Tekst..
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Hebben jullie gemaild of gebeldpluggie schreef:RDW is de enige die dat 100% zeker uit kan zoeken.
CBS gaat niet over kentekens.
RDW hoeft in principe alleen op string "Astra" + string "GSi" te zoeken als query in de DBase. Als ze zin hebben, Roy hebben ze afgepoeierd, ik krijg geen antwoord
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)