Wat te doen bij standaard GSI

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
dupsrevenge
forum-gebruiker

Wat te doen bij standaard GSI

Bericht door dupsrevenge »

Hoi Ben nu sinds 2 dagen een trotse eigenaar van een volledig originele Astra GSI 8v (C20NE) 1992. Gekocht van een man rond de 40. Autotje heeft 155Dkm gelopen. Alleen wat roest bij de tankdop voor de rest Perfect :D

Nu mijn vraag is:

Hoe kan ik de astra wat sneller laten lopen ik zit nu ongeveer op de 9,5 tot 9 sec op de honderd.

Maar zonder dat ik al te grote wijzigingen hoef te doen of 98 te gaan tanken.

Ik heb begrepen door een K&N inleg filter. Brisk 360Bougies geen Cat en een Sport eind demper. Ow jah en een paar Zeer goede bougiekabels (zijn toch aan vervanging toe)

Maar nu heb ik van een Rally monteur begrepen dat als je zoveel tegen druk van de auto wegpakt dat hij juist meer gaat zuipen omdat de motor gaat compenseren en dat je hem dan eigentlijk moet laten Tunen (motor afstelling)

Ik heb ook gebeld naar een Tuning bedrijf. Die wilde mijn auto tunen andere nokken as en nog een paar wijzigingen en dat zou me rond de 650 tot de 800 Euro kosten hij zou dan wel rond het vermogen van een 16v liggen.

Dat is mij nu even te veel om te laten doen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes,

Aron
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Even wat punten:

1. wat is je budget?
2. vind je het genoemde het geld waard?
3. denk je nog een aantal jaar er mee te rijden, of verkoop je hem b.v. volgend jaar misschien?
4. motorische tuning kost vies geld, wil je er echt wat uit halen, wellicht dat een C20XE (de 16V motor) iets voor je is?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
dupsrevenge
forum-gebruiker

1. Eigentlijk zo min mogelijk. Maar als een onderdeel de moeite is wil ik er wel geld aan uit geven. m.a.w. budget zolaag mogelijk anders zie ik wel.

2. het genoemde denk ik dat je bedoeld die Tuning. Voor 35 PK meer 700 Euro? Nee. Dat is mij te veel voor zo een kleine aanpassing kan ik beter die van mij verkopen en naar een C20XE gaan. Maar ik ben niet zo kapot van de 16v ik heb altijd begrepen dat die toch wel wat motorische problemen kunnen krijgen en dat de 8v erg robuust is. zeker omdat ik een persoon ben die veel te laat opstaat 'sochtends en toch wel eens moet door rijden.

3. Ik zou niet weten hoelang ik met de auto rij ik schat zelf 1 jaar. maar als ik er echt plezier in krijg dan rij ik hem op.

4. Het er uit halen bedoel ik eig Beter oppakken. Toch wat meer waard voor je liters die je erin stopt.

groetjes,

aron
GSi Twente
forum-gebruiker

Tuning zou ik lekker achterwege laten, gewoon goed onderhoud plegen, en basta.

Optimalisatie, zoals carterontluchting in een apart tankje.
Irmscher inlaatspruitstuk ipv de originele.
Andere nokkenas erop.

Dat zijn dingen die je nog wel een keer kunt doen.
En kosten gelukkig ook de wereld niet.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
dupsrevenge
forum-gebruiker

maar het luchtfilter en de bougies einddemper en cat.

maken die dan geen verschil?

grtz,

A
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

- Sport inlegfilter zal ietsje verschil maken. Open filter werkt in de zomer eigenlijk alleen tegen.
- Andere einddemper gaat niet heel veel verschil maken, zal je alleen kwa geluid helpen.
- Bougies moeten niets anders doen dan op tijd een goede vonk geven, dus voldoen de standaard Bosch types prima
- Bougiekabels vervangen als ze poreus zijn, is gewoon belangrijk regulier onderhoud.

Verder is de 115 PK zo te horen voor jouw wensen prima. Is een leuk pittig autootje hoor, zo standaard.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
dupsrevenge
forum-gebruiker

Mja in principe wel..

Het vreemde is dat als ik de snelweg opga in geleen (Zuidlimburg) richting Heerlen dan haal ik aan het einde van de invoegstrook 140. Mn Oude kadett 1,6Monoinjectie deed het zelfde -5Km p/u Dus dat valt wel tegen. Maar goed es eerst kijken of het ergens anders aan ligt.

Grtz,

A
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

dupsrevenge schreef:Het vreemde is dat als ik de snelweg opga in geleen (Zuidlimburg) richting Heerlen dan haal ik aan het einde van de invoegstrook 140.
Moet je ook wel opschakelen naar z'n 3... :wink:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
GSi Twente
forum-gebruiker

Is die motor wel wakker dan?
Als zo'n 40-jarige knakker erin heeft gereden, ga ik meestal uit van zulk rustig volk.
Dus doe er eens wat onderhoud aan, rij hem goed warm, en trap eens goed op z'n staart.
"hochdrehzahlprinzip"

Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sin »

mee rijden en niet zeuren je kunt niet voor een dubbeltje motorvermogen deruit toveren dat kost een bak geld
W201 fan boy o_0
daafje
forum-gebruiker

Bericht door daafje »

wat je eventueel kunt doen, en je woont in limburg dus das dicht bij om naar ddv motorsport te gaan en dit even laten doen:

http://www.ddv-motorsport.nl/nl/tuning/chip/chip8v.htm
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Rallyastra »

Afbeelding
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
RobbieS
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

beter eerst je roestprobleempje oplossen.
ik zou liever in een nette GSI rondrijden ipv eentje die getjoend is maar waarvan de achter-onderkant in verre staat van ontbinding is.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
GSi Twente
forum-gebruiker

@rellie, whahahaha.... briljant. :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Rallyastra »

Ja kon het niet laten denk ik maak er even een :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Re: Wat te doen bij standaard GSI

Bericht door pluggie »

dupsrevenge schreef:Wat te doen bij standaard GSI
Mee KNALLLUHHH.

En Niels, da's een classic !
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door D_V_R_O_S »

@GSI Twente:
Optimalisatie, zoals carterontluchting in een apart tankje
leg eens uit :wink:
had toevallig hier ergens een beschrijving van gezien en wilde dit ook doen, maar ken het even nergens meer vinden :cry:
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Dan knal je gewoon de carterontluchting deraf en slangetje naar onder in de vrije lucht. Toch ?

En Davarious, op ddv zijn site staan der wel foto's van meen ik, ergens bij een Kadett.
Plaats reactie