Aantal GSi's nog in Nederland
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Aantal GSi's nog in Nederland
Er is hier laatst gesproken over hoeveel Astra's GSi er nog in Nederland rondrijden... Ik meen dat Melbo daar achteraan wilde gaan. Ben best benieuwd of dat nog gelukt is...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Maar toch: Het aantal GSi's dat nu zo verroest is dat ze of gerestaureerd moeten worden, of naar de sloop gaan neemt natuurlijk wel toe.Marty schreef:er "Nog" rondrijden zal wel meevallen.. Denk dat het gezien de import vanuit Duitsland het aardig op peil blijft...
Zeker de 8V's vallen met bosjes... Dat zal bij de zuiderburen niet anders zijn (ik neem tenminste aan dat auto''s daar net zo hard roesten als in Nederland...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ben ik met je eens.
Als je voor 4 a 5 jaar terug keek naar b.v. een Kadett GSi, dat werd toen nog wel vaak aangeboden.
Het is in de afgelopen jaren ook flink afgenomen, kijk eens op marktplaats.nl en zoek eens naar een Kadett GSi.
En staan er wel wat, maar niet 6 of 8 pagina's met Kadetts vol.
Ook dat de ombouwseries voor de A en B Corsa's goed lopen, zal er ongetwijfeld mee hebben te maken.
Want ja, wie wil een rotte Kadett, terwijl de motor ook ergens anders in past.
En ik weet wel zeker dat het met de Astra ook zo gaat.
Als de vraagprijs een keer dood bloed, en er is geen animo of handel/marge meer in te vinden.
Dan verdwijnen er nog zeer veel Astra GSi's naar de sloop, of ook voor motor-donor's b.v.
Als je rekent dat je nu een nette GSi koopt tussen de 1500 en 2500 euro.
De vraagprijs van 5 jaar geleden lag toen echt wel stukken hoger.
Op termijn, zoals nu bij de Kadetts blijven de originele, de gerestaureerde en de speciale versies over.
En dan wordt een auto zoals dat weer exclusief, gaat de prijs weer omhoog.
Maar vooralsnog... dat zal toch ook wel weer een aantal jaar duren.
Als je voor 4 a 5 jaar terug keek naar b.v. een Kadett GSi, dat werd toen nog wel vaak aangeboden.
Het is in de afgelopen jaren ook flink afgenomen, kijk eens op marktplaats.nl en zoek eens naar een Kadett GSi.
En staan er wel wat, maar niet 6 of 8 pagina's met Kadetts vol.
Ook dat de ombouwseries voor de A en B Corsa's goed lopen, zal er ongetwijfeld mee hebben te maken.
Want ja, wie wil een rotte Kadett, terwijl de motor ook ergens anders in past.
En ik weet wel zeker dat het met de Astra ook zo gaat.
Als de vraagprijs een keer dood bloed, en er is geen animo of handel/marge meer in te vinden.
Dan verdwijnen er nog zeer veel Astra GSi's naar de sloop, of ook voor motor-donor's b.v.
Als je rekent dat je nu een nette GSi koopt tussen de 1500 en 2500 euro.
De vraagprijs van 5 jaar geleden lag toen echt wel stukken hoger.
Op termijn, zoals nu bij de Kadetts blijven de originele, de gerestaureerde en de speciale versies over.
En dan wordt een auto zoals dat weer exclusief, gaat de prijs weer omhoog.
Maar vooralsnog... dat zal toch ook wel weer een aantal jaar duren.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Verhoudingsgewijs blijven der ook altijd meer over van het "bijzondere model". Procentueel blijven er van de geleverde "M3s" meer rijden na 10 jaar dan van de "316". Zie je ook bij de Astra, alleen hebben we concurentie van de >95 Astra Fs, die rijden er nog een hoop, lijkt wel alsof het er steeds meer worden....
GSi's bv blijven langer doorkarren dan de 1.4, daar gaat bijna niemand een kast in vervangen.
Verder wat de meneer uit Twente zegt.
GSi's bv blijven langer doorkarren dan de 1.4, daar gaat bijna niemand een kast in vervangen.
Verder wat de meneer uit Twente zegt.
beter
kvind dat hier in de buurt heeeeel weinig rondrijden. ik hoorde dat er een rode in vollenhove rondrijdt, en zie hier weleens een blauwe. voor de rest geen gsi te bekenne.......en mooi juist:) beetje uniek
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat is op zich wel OK! Mede daardoor zijn er maar weinig mensen die geloven dat mijn auto uit '92 komt. Daarvoor istie veel te compleet uitgerust en ziet ie er veel te bijtijds uit zeggen ze...pluggie schreef:alleen hebben we concurentie van de >95 Astra Fs, die rijden er nog een hoop, lijkt wel alsof het er steeds meer worden....
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Een rode calibra inderdaad nog wel en er stond vroeger ook een kadett champion GSI waar hij ook nog in zat.. volgens hen stond hij er nog maar kon m nergens vinden
twee astra's hadden een C20NE helaas en de derde had een knik aan de voorkant in de motorkap dus kreeg m niet eens losgerukt jammer genoeg.
twee astra's hadden een C20NE helaas en de derde had een knik aan de voorkant in de motorkap dus kreeg m niet eens losgerukt jammer genoeg.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Het zijn drie autoslopen die bij elkaar in de straat zitten en naar mijn mening is het behoorlijk groot daarzo. Deze drie zijn het:
Bakker Autosloperij (deze heeft die met de dichte klep motor onbekend)
Roerstraat 11
7005BS Doetinchem
Tel: 0314 325896
Barth F (Deze heeft de calibra met de C20XE compleet)
Roerstraat 2
7005BR Doetinchem
Tel: 0314 326150
Haarlem Doetinchem BV (deze heeft de twee astra´s met C20NE´s en volgens hen de kadett champion nog steeds)
Roerstraat 15
7005BS Doetinchem
Tel: 0314 330656
Ook ken ik nog iemand die heeft een Astra GSI gekocht uit Arnhem die schade had linksvoor voor 500 euro (stond 2 maanden terug op marktplaats) deze heeft ook nog een C20XE nog helemaal origineel in de auto zitten. Hij woont in Groessen een klein gat hier in de buurt
Bakker Autosloperij (deze heeft die met de dichte klep motor onbekend)
Roerstraat 11
7005BS Doetinchem
Tel: 0314 325896
Barth F (Deze heeft de calibra met de C20XE compleet)
Roerstraat 2
7005BR Doetinchem
Tel: 0314 326150
Haarlem Doetinchem BV (deze heeft de twee astra´s met C20NE´s en volgens hen de kadett champion nog steeds)
Roerstraat 15
7005BS Doetinchem
Tel: 0314 330656
Ook ken ik nog iemand die heeft een Astra GSI gekocht uit Arnhem die schade had linksvoor voor 500 euro (stond 2 maanden terug op marktplaats) deze heeft ook nog een C20XE nog helemaal origineel in de auto zitten. Hij woont in Groessen een klein gat hier in de buurt
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nou we zien het wel he
________________________________________________
Rare vraag. Ik ben lid van de Astra GSi club, en we vroegen ons af hoeveel rijden er nu nog ?
Fotootje op Zandvoort:
http://www.autofotos.nl/2006/M0603_Club ... 3_0110.jpg
Is het mogelijk om dat in te typen en globaal te zeggen, nou nog ongeveer 5000 ? of 1000, of 10.000 ?
Mbt de "astra GSi" dus.
We hebben echt geen idee hoeveel er nog op kenteken staan en 'globaal' nog rijden in NL.
Zou echt superleuk zijn als we antwoord kregen.
MVG,
Krijn/Plug.
Geachte heer Okkerse
Uw bericht is verzonden.
Na ontvangst bij de RDW zenden wij u een ontvangstbevestiging. Ontvangt u deze niet, controleer dan of u het juiste E-mail adres heeft doorgegeven. Beschikken wij niet over het juiste E-mail adres, dan is het voor ons niet mogelijk een antwoord te sturen. De RDW stuurt binnen 3 werkdagen een antwoord.
________________________________________________
Rare vraag. Ik ben lid van de Astra GSi club, en we vroegen ons af hoeveel rijden er nu nog ?
Fotootje op Zandvoort:
http://www.autofotos.nl/2006/M0603_Club ... 3_0110.jpg
Is het mogelijk om dat in te typen en globaal te zeggen, nou nog ongeveer 5000 ? of 1000, of 10.000 ?
Mbt de "astra GSi" dus.
We hebben echt geen idee hoeveel er nog op kenteken staan en 'globaal' nog rijden in NL.
Zou echt superleuk zijn als we antwoord kregen.
MVG,
Krijn/Plug.
Geachte heer Okkerse
Uw bericht is verzonden.
Na ontvangst bij de RDW zenden wij u een ontvangstbevestiging. Ontvangt u deze niet, controleer dan of u het juiste E-mail adres heeft doorgegeven. Beschikken wij niet over het juiste E-mail adres, dan is het voor ons niet mogelijk een antwoord te sturen. De RDW stuurt binnen 3 werkdagen een antwoord.
Re: Aantal GSi's nog in Nederland
Ben nogal druk de laatste tijd en kom echt nergens meer aan toe & ik was het stiekem alweer een beetje vergeten.RedBill schreef:Ik meen dat Melbo daar achteraan wilde gaan. Ben best benieuwd of dat nog gelukt is...
Maar Krijn heeft de koe bij de horens gevat dus dat komt helemaal goed!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Aantal GSi's nog in Nederland
Geeft niks... daarom zitten er van die pain-in-the-ass-figures zoals ik op dit forum... Die herinneren zich dat soort zaken...Melbo schreef:& ik was het stiekem alweer een beetje vergeten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- golf killer
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 09 feb 2004 18:56
- Locatie: huizen
ik heb een vraag
mijn (gsi) staat als gt op kenteken
maar na dat ik met de rdw heb gebeld zegen ze dat in deutsland
geen gsi mogen heeten daar om staat er gt op mijn kenteken
is dat zo
mijn (gsi) staat als gt op kenteken
maar na dat ik met de rdw heb gebeld zegen ze dat in deutsland
geen gsi mogen heeten daar om staat er gt op mijn kenteken
is dat zo
voor foto"s van de verbouwing van mijn gsi
http://spaces.msn.com/opelastragsi/
http://spaces.msn.com/opelastragsi/