LMM kapot ?
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
LMM kapot ?
yoo
volgens mij is me lmm kaduuk
vandaag even stukje gereden door de miezerregen, normaal na het starten met koude motor, moest ik al heel even wachten want als ik meteen gas geef pruttelt ie wat. maar vandaag had ik redelijk hevig gestotter, en zelfs bijna afslaan bij wegrijden ( voor lul staan bij stoplicht ja).
en het viel me op dat het etc lampje even oplichte terwijl ik niet aan het spinnen was
tijdens het rijden ook niet soepel, af en toe wat gepruttel.
het ligt dus aan het vochtige weer, normaal heb ik nergens last van, dus lijkt mij al snel dat de lmm de boosdoener is.
welke sensoren kunnen het nog meer zijn? geen 1 toch ? of misschien bougiekabels/verdelerkap/rotor
is de auto door te meten bij de dealer, zodat de waardes van alle sensoren gemeten kunnen worden? zoals lambda/lmm/koelwatersensor --->kosten ?
alvast merci
volgens mij is me lmm kaduuk
vandaag even stukje gereden door de miezerregen, normaal na het starten met koude motor, moest ik al heel even wachten want als ik meteen gas geef pruttelt ie wat. maar vandaag had ik redelijk hevig gestotter, en zelfs bijna afslaan bij wegrijden ( voor lul staan bij stoplicht ja).
en het viel me op dat het etc lampje even oplichte terwijl ik niet aan het spinnen was
tijdens het rijden ook niet soepel, af en toe wat gepruttel.
het ligt dus aan het vochtige weer, normaal heb ik nergens last van, dus lijkt mij al snel dat de lmm de boosdoener is.
welke sensoren kunnen het nog meer zijn? geen 1 toch ? of misschien bougiekabels/verdelerkap/rotor
is de auto door te meten bij de dealer, zodat de waardes van alle sensoren gemeten kunnen worden? zoals lambda/lmm/koelwatersensor --->kosten ?
alvast merci
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Temp.sensor van je thermostaathuisje wel goed?
Meestal slaan ze dan ook helemaal uit, dat ie gek gaat doen.
Denk haast wel dat het die is.. maar goed, controleren kan nooit geen kwaad, nietwaar.
(tenzij je zo lui als dikke stront bent... )
En rotor/verdeelkap/bougies/kabels die vervang je normaal gesproken om de zoveel km.
Ik weet niet hoe de rest hier dat doet?
Of is het doorrijden tot het eindelijk zo ver is?
Meestal slaan ze dan ook helemaal uit, dat ie gek gaat doen.
Denk haast wel dat het die is.. maar goed, controleren kan nooit geen kwaad, nietwaar.
(tenzij je zo lui als dikke stront bent... )
En rotor/verdeelkap/bougies/kabels die vervang je normaal gesproken om de zoveel km.
Ik weet niet hoe de rest hier dat doet?
Of is het doorrijden tot het eindelijk zo ver is?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
vandaag even stuk gereden, nergens last van
thuis even de kap open gedaan, en met plantenspuit water over de bougiekabels/verdeler / koelsensoren gespoten, geen resultaat
klopt het dat de koelvloeistoftemperatuursensor ( tering wat een woord)
meteen naast een andere temperatuursensor zit?, naast een kleinere met een blauwe draad, die de temperatuur doorstuurd naar je dashboard?
als je de kap open hebt aan de voorkant van je blok, en dan beetje links
( ben van plan even langs de dealer te rijden, diagnosestekker erop, en me dan laat weten welke sensoren slecht zijn) zal wel weer 50-100 kosten
maarja beter dan lukraak vervangen
thuis even de kap open gedaan, en met plantenspuit water over de bougiekabels/verdeler / koelsensoren gespoten, geen resultaat
klopt het dat de koelvloeistoftemperatuursensor ( tering wat een woord)
meteen naast een andere temperatuursensor zit?, naast een kleinere met een blauwe draad, die de temperatuur doorstuurd naar je dashboard?
als je de kap open hebt aan de voorkant van je blok, en dan beetje links
( ben van plan even langs de dealer te rijden, diagnosestekker erop, en me dan laat weten welke sensoren slecht zijn) zal wel weer 50-100 kosten
maarja beter dan lukraak vervangen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07 mei 2006 11:16
- Locatie: achthuizen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
onzin, uitlezen is standaardbedrag.Roy 2.0 16v schreef:hier in hoorn doen ze gewoon uurtarief, dus is maar net hoelang ze erover doen
OPLOSSEN gaat in uurtarief.
Licht eraan welke opdracht je geeft he.
Wil je alleen uitlezen of wil je uitlezen plus storing zoeken.
storing zoeken is per uur ja.
uitlezen niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠