Startprobleem
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
Startprobleem
Bij het starten van m'n C2.0XE uit 1-1994 slaat de auto erg moeilijk aan.
De enige aanwijzing die ik er zelf voor zou kunnen bedenken is de luchtslang tussen de luchtmassameter en het luchtfilter. Die bleek gescheurd en hier kwam ik bij toeval achter. Vreemde is echter dat na vervanging van de slang direct de startproblemen zich voor gingen doen.
Verder loopt de auto als een zonnetje.
Wie weet wat dit kan zijn?
De enige aanwijzing die ik er zelf voor zou kunnen bedenken is de luchtslang tussen de luchtmassameter en het luchtfilter. Die bleek gescheurd en hier kwam ik bij toeval achter. Vreemde is echter dat na vervanging van de slang direct de startproblemen zich voor gingen doen.
Verder loopt de auto als een zonnetje.
Wie weet wat dit kan zijn?
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- kotey
- forum-gebruiker
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 13 jun 2003 13:11
- Locatie: Centraal Nederland
- Contacteer:
De sensor is aangesloten ja, (zat een nieuwe bij de slang).
En ik reset m'n motronic altijd na dit soort dingen. Ook omdat de motor na het gas loslaten steeds bijna doodviel bij de scheur in de slang. (bang dat ie daarom om een noodprogramma was gaan lopen.)
Zou (door eventueel vuil wat door de scheur is binnengekomen) m'n luchtmassa meter een beroerte hebben gekregen en dat de sensor nu aan het doodgaan is? Motorstoringslampje brandt niet. Er zit zo'n kort model luchtmassameter op zonder metalen gaasje maar een zwart plastic rooster, ik meen een Bosch B2 maar dat kijk ik morgen even na voor de zekerheid.
Stomme is, als je wilt starten slaat ie niet aan. Dan start je opnieuw en dan slaat ie vrijwel probleemloos aan. Het begon met wat langer de startmotor laten draaien voor ie aansloeg maar nu moet je echt 2 pogingen doen.
En ik reset m'n motronic altijd na dit soort dingen. Ook omdat de motor na het gas loslaten steeds bijna doodviel bij de scheur in de slang. (bang dat ie daarom om een noodprogramma was gaan lopen.)
Zou (door eventueel vuil wat door de scheur is binnengekomen) m'n luchtmassa meter een beroerte hebben gekregen en dat de sensor nu aan het doodgaan is? Motorstoringslampje brandt niet. Er zit zo'n kort model luchtmassameter op zonder metalen gaasje maar een zwart plastic rooster, ik meen een Bosch B2 maar dat kijk ik morgen even na voor de zekerheid.
Stomme is, als je wilt starten slaat ie niet aan. Dan start je opnieuw en dan slaat ie vrijwel probleemloos aan. Het begon met wat langer de startmotor laten draaien voor ie aansloeg maar nu moet je echt 2 pogingen doen.
Laatst gewijzigd door kotey op 31 mar 2006 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Help me.
I am starting the engine after few seconds the engine is stopped.If maybe not stopping the idle is going down under 500rpm and few sec. up to 1500rpm and stutterer engine.If I am pressing the gas pedal (little 3-5sec) everything is ok.(idle is 800-900rpm stable and no stuttering engine)
What is the problem? Ignition system or fuel system problems?
(ignition - new GM sparks and new cables) maybe temperature sensor (to ECU) ? The car is 92' C20XE without DIS system the ECU is motronic 2.5.
Thx any answers.
Peter
I am starting the engine after few seconds the engine is stopped.If maybe not stopping the idle is going down under 500rpm and few sec. up to 1500rpm and stutterer engine.If I am pressing the gas pedal (little 3-5sec) everything is ok.(idle is 800-900rpm stable and no stuttering engine)
What is the problem? Ignition system or fuel system problems?
(ignition - new GM sparks and new cables) maybe temperature sensor (to ECU) ? The car is 92' C20XE without DIS system the ECU is motronic 2.5.
Thx any answers.
Peter
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Yes thats the LFR, its under your inletmanifold. It looks like a aluminium cilinder with a hose coming out of the ends, u have to clean it. Unmount the LFR then take brake cleaner ore carburetor cleaner en frush is thru, the problem is that they are getting dirty with oil.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop