Brandstoftoevoer?
- kotey
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Brandstoftoevoer?
Astra GSI 2.0 16V C2.0XE
Reeds eerder gepost, update:
Bij het starten slaat de auto niet aan.
Contact uit en opnieuw proberen en de auto slaat direct aan.
Auto loopt verder goed.
Laagvlieger wist zelfs niet wat het kon zijn.
Nu even het ventieltje op de injectorrail getest en wat blijkt?
Nadat we met de auto hebben gereden en de motor uitzetten is na 1 minuut al alle druk verdwenen uit de injectoren/rail/ventiel.
Klopt dus niet.
Nu de vraag:
Bandstofrelais?
Brandstofpomp?
Er is nergens een lekkage op de leidingen waarneembaar en de retourleiding is een aantal maanden geleden al vervangen door een nieuwe. (zijn vaak poreus en de mijne dus ook)
Help...
Reeds eerder gepost, update:
Bij het starten slaat de auto niet aan.
Contact uit en opnieuw proberen en de auto slaat direct aan.
Auto loopt verder goed.
Laagvlieger wist zelfs niet wat het kon zijn.
Nu even het ventieltje op de injectorrail getest en wat blijkt?
Nadat we met de auto hebben gereden en de motor uitzetten is na 1 minuut al alle druk verdwenen uit de injectoren/rail/ventiel.
Klopt dus niet.
Nu de vraag:
Bandstofrelais?
Brandstofpomp?
Er is nergens een lekkage op de leidingen waarneembaar en de retourleiding is een aantal maanden geleden al vervangen door een nieuwe. (zijn vaak poreus en de mijne dus ook)
Help...
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Dat grillige gedrag van ene keer wel direct starten en de andere keer niet zie je ook als het brandstofrelais kapot / bijna kapot is.
Maar omdat je het erover hebt dat 1 minuut na het rijden de brandstofdruk volledig weg is... Ik weet niet of dat niet normaal is. Wanneer je auto niet op contact staat draait je brandstofpomp niet en is er dus in principe ook geen brandstofdruk.
Maar ik ben geen monteur en als zelfs Laag het niet weet durf ik al bijna geen uitspraken meer te doen
Maar omdat je het erover hebt dat 1 minuut na het rijden de brandstofdruk volledig weg is... Ik weet niet of dat niet normaal is. Wanneer je auto niet op contact staat draait je brandstofpomp niet en is er dus in principe ook geen brandstofdruk.
Maar ik ben geen monteur en als zelfs Laag het niet weet durf ik al bijna geen uitspraken meer te doen
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
beste redbill
Je hebt het over een relai brandstof relai want sind vandaag start mijn auto ook raar soms wel soms niet net alsof hij geen benzinetoevoer krijgt.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
even denken hoor... das lang geleden dat ik zoiets gedaan heb.
Ik dacht, met het nippel wat eraan zit, losdraaien, benzinedrukmeter eraan.
En meten hoeveel druk die geeft, en wanneer je hem van contact afzet... dan moet je direct kunnen zien of die z'n druk houdt, of juist niet.
Ik dacht, met het nippel wat eraan zit, losdraaien, benzinedrukmeter eraan.
En meten hoeveel druk die geeft, en wanneer je hem van contact afzet... dan moet je direct kunnen zien of die z'n druk houdt, of juist niet.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer: