C20XE revisie -> Redbill
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nou had ik gister de kleppen er dus nog uit liggen.
Toen die Lexmaul even op de inlaat gezet.
Maar die loopt totaal niet gelijk met de inlaatpoorten.
Lexmaul doorgaan is gewoon kleiner.
Dus daar ga ik v.d. week even met de frees mee aan de gang.
Anders krijgen we teveel botsing kwa flow, en das niet de bedoeling.
Toen die Lexmaul even op de inlaat gezet.
Maar die loopt totaal niet gelijk met de inlaatpoorten.
Lexmaul doorgaan is gewoon kleiner.
Dus daar ga ik v.d. week even met de frees mee aan de gang.
Anders krijgen we teveel botsing kwa flow, en das niet de bedoeling.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
De lexmaul wordt dus groter gemaakt..GSi Twente schreef:Nou had ik gister de kleppen er dus nog uit liggen.
Toen die Lexmaul even op de inlaat gezet.
Maar die loopt totaal niet gelijk met de inlaatpoorten.
Lexmaul doorgaan is gewoon kleiner.
Dus daar ga ik v.d. week even met de frees mee aan de gang.
Anders krijgen we teveel botsing kwa flow, en das niet de bedoeling.
Wat voor nokkenassen had je dr nu voor dan? Oja en ben je er nu 1 of 2 aan het opknappen?
Tekst..
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Nokkenassen liggen al klaar bij het revisie-bedrijf.
Zijn bedoeld voor hydraulische klepstoters, dus niet te scherp.
Evt. kun je wel overstappen naar mechanische klepstoters, maar dat kost ong. hetzelfde als 16 nieuwe hydro stoters.
Optie is nog verstelbare nokkenastandwielen.
Als je dan alles bij elkaar neemt, komt er uiteraard meer aan vermogen uit voort.
En hoe kom je erbij dat ik er met 2 bezig ben?
Die andere is gewoon voor onderdelen...
Met de tijd gaat er nog een blokje opgebouwd worden, die wordt voor m'n broer z'n Corsa.
Zijn bedoeld voor hydraulische klepstoters, dus niet te scherp.
Evt. kun je wel overstappen naar mechanische klepstoters, maar dat kost ong. hetzelfde als 16 nieuwe hydro stoters.
Optie is nog verstelbare nokkenastandwielen.
Als je dan alles bij elkaar neemt, komt er uiteraard meer aan vermogen uit voort.
En hoe kom je erbij dat ik er met 2 bezig ben?
Die andere is gewoon voor onderdelen...
Met de tijd gaat er nog een blokje opgebouwd worden, die wordt voor m'n broer z'n Corsa.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Jij dat Costcast en hij de KS 700?GSi Twente schreef:Nokkenassen liggen al klaar bij het revisie-bedrijf.
Zijn bedoeld voor hydraulische klepstoters, dus niet te scherp.
Evt. kun je wel overstappen naar mechanische klepstoters, maar dat kost ong. hetzelfde als 16 nieuwe hydro stoters.
Optie is nog verstelbare nokkenastandwielen.
Als je dan alles bij elkaar neemt, komt er uiteraard meer aan vermogen uit voort.
En hoe kom je erbij dat ik er met 2 bezig ben?
Die andere is gewoon voor onderdelen...
Met de tijd gaat er nog een blokje opgebouwd worden, die wordt voor m'n broer z'n Corsa.
Tekst..
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Heb vanmiddag alvast een deel van de onderdelen opgehaald.
Zat aardig wat bij o.a. verpakkingen met meerdere aantallen.
Maar goed... dan maar een klein voorraadje erbij.
Wellicht makkelijk voor de toekomst.
Zat aardig wat bij o.a. verpakkingen met meerdere aantallen.
Maar goed... dan maar een klein voorraadje erbij.
Wellicht makkelijk voor de toekomst.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Vanavond was het even passen en meten, beetje draad optappen.
Nieuwe tapeinden voor de in- en uitlaat-kant.
Onderdelen uitgezocht.
Maandag weer een stel onderdelen stralen en spullen wegbrengen voor het verzinken.
Nieuwe tapeinden voor de in- en uitlaat-kant.
Onderdelen uitgezocht.
Maandag weer een stel onderdelen stralen en spullen wegbrengen voor het verzinken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ghi....qua schoonhóuden wat minder, maar het staat wel erg strak
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Waarom zegt iedereen dat toch?DaVaRiOuS schreef:dit blok ga je verkopen of wat?
Deze bouw ik voor mezelf... mocht ie in de toekomst ooit verkocht worden, dan komt er een nog meer heftige C20XE voor weer.
- Afgedraaide krukas en vliegwiel.
- Gepolijste drijfstangen.
- Mechanische klepstoters.
- Verstelbare nokkenastandwielen.
- En wellicht een ander inlaatsysteem.
Dus als iemand goed geld biedt, kan deze straks direct weg.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
En wat is 'goed geld' ??GSi Twente schreef:Dus als iemand goed geld biedt, kan deze straks direct weg.
Geef es een indicatie ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente