Zijn ijzersterke motoren als je het goed bekijkt.
Beter als die (met alle respect) Ecoshit wat Opel naderhand heeft gebouwd.
Heb nu de keuze gemaakt om deze kop te laten klaarmaken, evt. voor volgende projecten.
Maar heb een Coscast kop weten te vinden, die ik dus laat opfrissen, nieuwe klepgeleiders, kleppen laten slijpen en seals laten vervangen.
Volgens het revisie-bedrijf is de ervaring uit de rallycross met Coscast koppen beter (bedoelde vanuit origineel) tegen overeen KS kop.
Natuurlijk is zoiets verwaarloosbaar kwa vermogen, maar je hebt iig ook die reparatie niet nodig.
Die kop haal ik waarschijnlijk volgende week op.
Nokkenassen van deze motor heb ik verkocht aan een forumlid hier... tijdje terug.
Dus er komen ook andere nokkenassen in, het revisie bedrijf kon me die leveren voor een net bedrag.
Waarbij je met hydro stoters kunt blijven rijden.
http://www.zomermotorentechniek.nl is het bedrijf waar alles gebeurt kwa revisie (honen en kopreparatie).
Voor de rest doe ik alles zelf.
Vanmorgen moest ik wat wegbrengen voor het poedercoaten van m'n broer z'n Corsa.
En het andere spul voor de motor was al stiekum klaar, mocht het direct meenemen.
Alle onderdelen van de kop zijn besteld bij de Opel dealer.
Die kan ik morgen of zaterdag ophalen.
De Lexmaul blijft nog even bij mij, die wil ik v.d. week klaarmaken.
Foto's van het alles volgen nog.