C20XE revisie -> Redbill
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Behalve het honen van het onderblok doe ik alles zelf ja.
Heb eerder bij Lammertink Porsche gewerkt, waar we erg veel motoren in de- en monteerden.
Racerij en standaard motoren, vandaar dat ik de vingers eraan toe geef.
Anders liet ik het wel doen.
Heb eerder bij Lammertink Porsche gewerkt, waar we erg veel motoren in de- en monteerden.
Racerij en standaard motoren, vandaar dat ik de vingers eraan toe geef.
Anders liet ik het wel doen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Leuk man, je eigen blokkie reviseren
Toppie projekt
Toppie projekt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zijn ijzersterke motoren als je het goed bekijkt.
Beter als die (met alle respect) Ecoshit wat Opel naderhand heeft gebouwd.
Heb nu de keuze gemaakt om deze kop te laten klaarmaken, evt. voor volgende projecten.
Maar heb een Coscast kop weten te vinden, die ik dus laat opfrissen, nieuwe klepgeleiders, kleppen laten slijpen en seals laten vervangen.
Volgens het revisie-bedrijf is de ervaring uit de rallycross met Coscast koppen beter (bedoelde vanuit origineel) tegen overeen KS kop.
Natuurlijk is zoiets verwaarloosbaar kwa vermogen, maar je hebt iig ook die reparatie niet nodig.
Die kop haal ik waarschijnlijk volgende week op.
Nokkenassen van deze motor heb ik verkocht aan een forumlid hier... tijdje terug.
Dus er komen ook andere nokkenassen in, het revisie bedrijf kon me die leveren voor een net bedrag.
Waarbij je met hydro stoters kunt blijven rijden.
http://www.zomermotorentechniek.nl is het bedrijf waar alles gebeurt kwa revisie (honen en kopreparatie).
Voor de rest doe ik alles zelf.
Vanmorgen moest ik wat wegbrengen voor het poedercoaten van m'n broer z'n Corsa.
En het andere spul voor de motor was al stiekum klaar, mocht het direct meenemen.
Alle onderdelen van de kop zijn besteld bij de Opel dealer.
Die kan ik morgen of zaterdag ophalen.
De Lexmaul blijft nog even bij mij, die wil ik v.d. week klaarmaken.
Foto's van het alles volgen nog.
Beter als die (met alle respect) Ecoshit wat Opel naderhand heeft gebouwd.
Heb nu de keuze gemaakt om deze kop te laten klaarmaken, evt. voor volgende projecten.
Maar heb een Coscast kop weten te vinden, die ik dus laat opfrissen, nieuwe klepgeleiders, kleppen laten slijpen en seals laten vervangen.
Volgens het revisie-bedrijf is de ervaring uit de rallycross met Coscast koppen beter (bedoelde vanuit origineel) tegen overeen KS kop.
Natuurlijk is zoiets verwaarloosbaar kwa vermogen, maar je hebt iig ook die reparatie niet nodig.
Die kop haal ik waarschijnlijk volgende week op.
Nokkenassen van deze motor heb ik verkocht aan een forumlid hier... tijdje terug.
Dus er komen ook andere nokkenassen in, het revisie bedrijf kon me die leveren voor een net bedrag.
Waarbij je met hydro stoters kunt blijven rijden.
http://www.zomermotorentechniek.nl is het bedrijf waar alles gebeurt kwa revisie (honen en kopreparatie).
Voor de rest doe ik alles zelf.
Vanmorgen moest ik wat wegbrengen voor het poedercoaten van m'n broer z'n Corsa.
En het andere spul voor de motor was al stiekum klaar, mocht het direct meenemen.
Alle onderdelen van de kop zijn besteld bij de Opel dealer.
Die kan ik morgen of zaterdag ophalen.
De Lexmaul blijft nog even bij mij, die wil ik v.d. week klaarmaken.
Foto's van het alles volgen nog.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
netjes hoor leuk zo als je alles zelf kan
complimento
complimento
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Vanavond wat foto's van de Coscast kop.
Heb gister wat onderdelen opgehaald bij de dealer, meerendeel voor de kop.
Gisteravond nog wat leuke onderdelen opgehaald voor m'n eigen XE, o.a. de Coscast kop.
Dus nu nog even optisch wat dingen klaarmaken, en de kop laten klaarmaken bij het revisie-bedrijf.
Dan kan die gemonteerd worden.
De ARP bouten waren besteld... en die komen hopelijk spoedig binnen, dan kun je de drijfstangen ook worden nagehaald en kan dat kamertje dicht.
Stond trouwens bij het revisie-bedrijf nog een Corolla WRC (van eerd) en een kitcar, volgens mij een super-seven, maar met een Ford motor.
Ding kreeg trottle bodies en DTA, zou zo op de 200pk uit gaan komen volgens de eigenaar het revisie-bedrijf.
Nog wel even tijdje staan praten met hem, maar erg leuk bakkie zeg.
Misschien toch maar eens in de toekomst overwegen, TB's met DTA.
Heb gister wat onderdelen opgehaald bij de dealer, meerendeel voor de kop.
Gisteravond nog wat leuke onderdelen opgehaald voor m'n eigen XE, o.a. de Coscast kop.
Dus nu nog even optisch wat dingen klaarmaken, en de kop laten klaarmaken bij het revisie-bedrijf.
Dan kan die gemonteerd worden.
De ARP bouten waren besteld... en die komen hopelijk spoedig binnen, dan kun je de drijfstangen ook worden nagehaald en kan dat kamertje dicht.
Stond trouwens bij het revisie-bedrijf nog een Corolla WRC (van eerd) en een kitcar, volgens mij een super-seven, maar met een Ford motor.
Ding kreeg trottle bodies en DTA, zou zo op de 200pk uit gaan komen volgens de eigenaar het revisie-bedrijf.
Nog wel even tijdje staan praten met hem, maar erg leuk bakkie zeg.
Misschien toch maar eens in de toekomst overwegen, TB's met DTA.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Bekend van....?
Bijna kaal dus.
Kop totaal versmeerd... helaas.
Zo zie je maar wat een beetje onderhoud doet!
Ook langere tijd met smerige koelvloeistof doorrijden geeft dus zulke drap.
Kop was ook flink met koolafzetting, bougies zagen er ook niet al te fijn uit.
Nogmaals koelvloeistof, als je het lang erop laat, gaat het vanzelf iets vreten.
Het staat dus onder de uitlaatpoorten, als het een Coscast is.
Zijkant heeft geen meerdere serienummers.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 06 dec 2003 20:40
- Locatie: Belgie (limburg
als je de pakking van de inlaatpoorten en uitlaatpoorten eraf haalt zie je erg goed dat die pakking toelaat om de poorten en kele mm's te vergroten. Kan je ook eens over denken nu jer zover ermee bezig bent.
It's Dremel time
It's Dremel time
Speedworks@pandora.be
-Forge turbo parts (intercoolers,dump valves,Samco hoses)
-KW Suspensions
-Carbon Parts (in progress)
-Forge turbo parts (intercoolers,dump valves,Samco hoses)
-KW Suspensions
-Carbon Parts (in progress)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ja en nee.Speedworks schreef:als je de pakking van de inlaatpoorten en uitlaatpoorten eraf haalt zie je erg goed dat die pakking toelaat om de poorten en kele mm's te vergroten. Kan je ook eens over denken nu jer zover ermee bezig bent.
It's Dremel time
Waarom nee... de kop is niet zomaar bedacht, die is gewoon van zichzelf erg goed kwa in en uitlaat.
Je kunt de kop wel laten bewerken, maar zoiets staat niet in lijn met de kosten ervan.
Ja, de grove oneffenheden worden wel aangepakt... maar het moet niet natuurlijk niet helemaal glad worden.
De flow moet er wel inblijven.
Vanmorgen vroeg de kop weggebracht... die gaat even flink in de wasmachine.
Maandag of dinsdag even de kleppen eruit halen... en dan wordt de kop dus verder klaar gemaakt.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Zaterdag weggebracht, vandaag alweer klaar.
Goeie service!
Werkzaamheden:
- kop gewassen.
- klepgeleiders controleerd en waren goed.
- klepzittingen nieuw.
- kleprubbers/seals nieuw.
- kleppen geslepen dus ook als nieuw.
- kop gevlakt.
Kan die vanavond eindelijk op het onderblok gemonteerd worden.
Foto's volgen.
Goeie service!
Werkzaamheden:
- kop gewassen.
- klepgeleiders controleerd en waren goed.
- klepzittingen nieuw.
- kleprubbers/seals nieuw.
- kleppen geslepen dus ook als nieuw.
- kop gevlakt.
Kan die vanavond eindelijk op het onderblok gemonteerd worden.
Foto's volgen.
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 25 apr 2006 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen