C20XE revisie -> Redbill

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Behalve het honen van het onderblok doe ik alles zelf ja.
Heb eerder bij Lammertink Porsche gewerkt, waar we erg veel motoren in de- en monteerden.
Racerij en standaard motoren, vandaar dat ik de vingers eraan toe geef.
Anders liet ik het wel doen. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ziet er goed uit 8)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Leuk man, je eigen blokkie reviseren 8)

Toppie projekt :thumbsup:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

kvind vet 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Dank u!

Optisch wordt het ook nog wel wat.
Beetje verzonken bouten, moeren, slangklemmen en onderdelen.
En gepoedercoate onderdelen met een mooi kleurtje.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Goed bezig !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Supergaaf Erwin, echt. Bijzonder blok ook. "laastste der Mohikanen Opel onderblok, Lotus/Cossworth/Opel bovenblok". Lotus was GM: Lotus Omega en C20XE/LET uit voortgekomen met natrium gevulde kleppen.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zijn ijzersterke motoren als je het goed bekijkt.
Beter als die (met alle respect) Ecoshit wat Opel naderhand heeft gebouwd.

Heb nu de keuze gemaakt om deze kop te laten klaarmaken, evt. voor volgende projecten.
Maar heb een Coscast kop weten te vinden, die ik dus laat opfrissen, nieuwe klepgeleiders, kleppen laten slijpen en seals laten vervangen.
Volgens het revisie-bedrijf is de ervaring uit de rallycross met Coscast koppen beter (bedoelde vanuit origineel) tegen overeen KS kop.
Natuurlijk is zoiets verwaarloosbaar kwa vermogen, maar je hebt iig ook die reparatie niet nodig.

Die kop haal ik waarschijnlijk volgende week op.
Nokkenassen van deze motor heb ik verkocht aan een forumlid hier... tijdje terug.
Dus er komen ook andere nokkenassen in, het revisie bedrijf kon me die leveren voor een net bedrag.
Waarbij je met hydro stoters kunt blijven rijden.

http://www.zomermotorentechniek.nl is het bedrijf waar alles gebeurt kwa revisie (honen en kopreparatie).
Voor de rest doe ik alles zelf.

Vanmorgen moest ik wat wegbrengen voor het poedercoaten van m'n broer z'n Corsa.
En het andere spul voor de motor was al stiekum klaar, mocht het direct meenemen.

Afbeelding
Afbeelding

Alle onderdelen van de kop zijn besteld bij de Opel dealer.
Die kan ik morgen of zaterdag ophalen.

De Lexmaul blijft nog even bij mij, die wil ik v.d. week klaarmaken.
Foto's van het alles volgen nog.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Superrrrrrr :thumbsup:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Ik word steeds meer jalours :shock:
Voor hoeveel verkocht je het ook alweer als die klaar was ? :twisted:
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Cool..

Andere nokken? Ooooh das beter, voor meer vermogen? En die lexmaul inlaat ga je zelf gebruiken?
Tekst..
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Begint goed vorm te krijgen ! 8)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Ziet er echt super uit.
Ga zo door.

Echt vet zo'n projectje om je blok weer helemaal te reviseren
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

even een vraagje waar kun je zien welke kop er op zit en wat zijn goede of slecht koppen
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

netjes hoor leuk zo als je alles zelf kan
complimento
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Als ik de Coscast kop heb, zal ik ze wel even naast elkaar leggen.
De verschillen laat ik dan wel zien, ook handig voor het archief.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vanavond wat foto's van de Coscast kop.

Afbeelding

Heb gister wat onderdelen opgehaald bij de dealer, meerendeel voor de kop.
Gisteravond nog wat leuke onderdelen opgehaald voor m'n eigen XE, o.a. de Coscast kop.

Dus nu nog even optisch wat dingen klaarmaken, en de kop laten klaarmaken bij het revisie-bedrijf.
Dan kan die gemonteerd worden.

De ARP bouten waren besteld... en die komen hopelijk spoedig binnen, dan kun je de drijfstangen ook worden nagehaald en kan dat kamertje dicht. :wink:

Stond trouwens bij het revisie-bedrijf nog een Corolla WRC (van eerd) en een kitcar, volgens mij een super-seven, maar met een Ford motor.
Ding kreeg trottle bodies en DTA, zou zo op de 200pk uit gaan komen volgens de eigenaar het revisie-bedrijf.
Nog wel even tijdje staan praten met hem, maar erg leuk bakkie zeg.

Misschien toch maar eens in de toekomst overwegen, TB's met DTA. :mrgreen:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Op heb opel forum heeft voor tijdje terug nog hele dta en tb meuk te koop gestaan voor 1600 euro, was er jammer genoeg te laat bij :(
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Afbeelding
Bekend van....? :lol:

Afbeelding
Bijna kaal dus.

Afbeelding
Kop totaal versmeerd... helaas.
Zo zie je maar wat een beetje onderhoud doet!

Afbeelding
Afbeelding
Ook langere tijd met smerige koelvloeistof doorrijden geeft dus zulke drap.

Afbeelding
Kop was ook flink met koolafzetting, bougies zagen er ook niet al te fijn uit.

Afbeelding
Nogmaals koelvloeistof, als je het lang erop laat, gaat het vanzelf iets vreten.

Afbeelding
Het staat dus onder de uitlaatpoorten, als het een Coscast is.
Afbeelding
Zijkant heeft geen meerdere serienummers.
Afbeelding
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Speedworks
forum-gebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2003 20:40
Locatie: Belgie (limburg

Bericht door Speedworks »

als je de pakking van de inlaatpoorten en uitlaatpoorten eraf haalt zie je erg goed dat die pakking toelaat om de poorten en kele mm's te vergroten. Kan je ook eens over denken nu jer zover ermee bezig bent.

It's Dremel time 8)
Speedworks@pandora.be

-Forge turbo parts (intercoolers,dump valves,Samco hoses)
-KW Suspensions
-Carbon Parts (in progress)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Speedworks schreef:als je de pakking van de inlaatpoorten en uitlaatpoorten eraf haalt zie je erg goed dat die pakking toelaat om de poorten en kele mm's te vergroten. Kan je ook eens over denken nu jer zover ermee bezig bent.

It's Dremel time 8)
Ja en nee.

Waarom nee... de kop is niet zomaar bedacht, die is gewoon van zichzelf erg goed kwa in en uitlaat.
Je kunt de kop wel laten bewerken, maar zoiets staat niet in lijn met de kosten ervan.

Ja, de grove oneffenheden worden wel aangepakt... maar het moet niet natuurlijk niet helemaal glad worden.
De flow moet er wel inblijven.

Vanmorgen vroeg de kop weggebracht... die gaat even flink in de wasmachine.
Maandag of dinsdag even de kleppen eruit halen... en dan wordt de kop dus verder klaar gemaakt.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zaterdag weggebracht, vandaag alweer klaar.
Goeie service!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Werkzaamheden:
- kop gewassen.
- klepgeleiders controleerd en waren goed.
- klepzittingen nieuw.
- kleprubbers/seals nieuw.
- kleppen geslepen dus ook als nieuw.
- kop gevlakt.

Kan die vanavond eindelijk op het onderblok gemonteerd worden.
Foto's volgen.
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 25 apr 2006 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

:D mooi hoor!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Gaaf hoor.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Nice ! uuuh.......hoor ! :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie