ik zat ook te denken aan me koppakking?
komt wel witte rook met uit (koude start)
maar oldiedop zit geen witte smurrie aan en koelwatervaatje is ook nog goed (geen drap oid).
ik weet het echt niet meer
moet straks ermee op vakantie, dus ga zo nog even langs de opel dealer...
Ik ben terug van het weekendje weg en het ging gelukkig allemaal goed (geen problemen gehad kwa starten).
alleen vanmorgen onderweg terug naar huis merkte ik op dat me temperatuur opliep naar de 100graden.
ik ben meteen gestopt bij de 1e de beste benzinestation.
en kwam tot de ontdekking dat me koelvin niet meer aanslaat.
van welke sensor maak hij gebruik van zodat hij kan 'zien' hoe warm de motor is zodat hij dus weet dat hij bij een bepaalde temperatuur aan moet slaan?
kan dit ook in verband staan met het startprobleem?
Wa'k nou niet begrijp he, is dat je voor iets simpels als een carter + pakking vervangen de garage belt, en als je probs met je ontsteking/mengsel hebt, ga je zelf lopen klooien....andersom werkt veel beter denk ik
En hou die vrachtwagen monteurs, die garage waar ze je choke de schuld gaven en familieleden, VER uit de buurt van je Astra
Alpine Promo Team™ SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Wa'k nou niet begrijp he, is dat je voor iets simpels als een carter + pakking vervangen de garage belt, en als je probs met je ontsteking/mengsel hebt, ga je zelf lopen klooien....andersom werkt veel beter denk ik
doet me schoonvader allemaal maar die heeft niet altijd tijd heh voor kleine dingetjes dus kan ik ook best zelf even kijke.
ik ga niet zelf onder een krik lopen kutten... even op de brug gaat een stuk makkelijker!
en die sensor kwam gewoon bij de opel vandaan, was iets van 35 eur ofzo
start probleem is opgelost...
was toch de koelwatertemp. sensor alleen moest nog even de ecu resetten
het viel me ook op dat de temperatuur heel snel oploopt.
normaal is die na een kwartier rijden op temperatuur, sinds dat hij zover oploopt (100 graden) dan zit hij binnen 2 minuten op de 100 graden.
zou dan toevallig de temp.meter en de radietaurvin sensor kapot zijn? psies op hetzelfde moment
heb nog even alles nagelopen en de temperatuur loopt nu weer goed.
had eerst even de zekeringen nagekeken maar die bleken allemaal goed te zijn.
daarna even de stekker van de sensor die de radiateur-vin aanstuurt eraf gehaald.
ik heb de connectoren met elkaar verbonden dmv paperclip en alle 2 de standen deden het prima.
zit er op een astra gsi achterop het dashboard een spannings-stabalisator voor je motortemperatuur?
hij geeft namelijk al na 10minuten rijden aan dat ie tegen de 110 graden is.
als de motor koud is en zet het contact aan is die meteen al tegen de 90 graden.