Abs sensor (links?, rechts? het zelfde? )
- Hendrikstra
- forum-gebruiker
Abs sensor (links?, rechts? het zelfde? )
Hoi,
had een vraag, is links voor en rechtvoor verschillend... of als het maar een abs sensor is, past die wel op allebei?
wil dit graag weten, ivm kopen van iemand!
groetjes
Heb totaal geen verstand van auto's, zoals je merkt!
had een vraag, is links voor en rechtvoor verschillend... of als het maar een abs sensor is, past die wel op allebei?
wil dit graag weten, ivm kopen van iemand!
groetjes
Heb totaal geen verstand van auto's, zoals je merkt!
Achter hebben de meeste astra's (de F) naven compleet met sensoren. Deze zijn alleen in het geheel te vervangen. Dure hobby....
Er is wel een naaf welke gereviseerd kan worden voor astra f, maar dit is volgensmij een vervangingsdeel, en is nooit op nieuwe auto's gemonteerd. Ben ooit op zoek geweest naar een as met dit soort naven, maar nooit gevonden. Ik heb er een kadett GSi 16v as onder gegooid, deze heeft hetzelfde aantal 'tanden' voor de abs (heeft conische lagers, zijn wel te stellen en nieuwe lagers voor te krijgen). Alleen de stekkers waren anders.
Er is wel een naaf welke gereviseerd kan worden voor astra f, maar dit is volgensmij een vervangingsdeel, en is nooit op nieuwe auto's gemonteerd. Ben ooit op zoek geweest naar een as met dit soort naven, maar nooit gevonden. Ik heb er een kadett GSi 16v as onder gegooid, deze heeft hetzelfde aantal 'tanden' voor de abs (heeft conische lagers, zijn wel te stellen en nieuwe lagers voor te krijgen). Alleen de stekkers waren anders.
Astra GSi 2.0 16V
- Hendrikstra
- forum-gebruiker
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Ik heb ook nog niet heel veel mensen gehoord die problemen hadden met de sensoren in de achteras. Meestal de sensoren voor omdat die veel meer bloot staan aan vuil e.d.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Achteras vervangen steld niks ovor hoor zijn maar 4 bouten en wat kabeltjes en slangetjes. Een naaf van de achteras halen zijn ook 4 bouten en dan moet je nog je remschoenen enzo los halen, friemelen met veertjes.AstraMarc schreef:Het is niet het makkelijkste, maar wel goedkoper als nieuwe naven, een naaf kost volgensmij rond de 180 euro's. En een conisch lagertje rond de 50 euro (gok).
Maar niet alle 16v kadettjes hebben ABS.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
hmm dan wordt het denk ik voor mij een achter as. Maar eerst maar eens kijken waar precies die fout zit. Uitlezen dus..Rallyastra schreef:Achteras vervangen steld niks ovor hoor zijn maar 4 bouten en wat kabeltjes en slangetjes. Een naaf van de achteras halen zijn ook 4 bouten en dan moet je nog je remschoenen enzo los halen, friemelen met veertjes.AstraMarc schreef:Het is niet het makkelijkste, maar wel goedkoper als nieuwe naven, een naaf kost volgensmij rond de 180 euro's. En een conisch lagertje rond de 50 euro (gok).
Maar niet alle 16v kadettjes hebben ABS.
Tekst..