Abs sensor (links?, rechts? het zelfde? )

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hendrikstra
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:20

Abs sensor (links?, rechts? het zelfde? )

Bericht door Hendrikstra »

Hoi,

had een vraag, is links voor en rechtvoor verschillend... of als het maar een abs sensor is, past die wel op allebei?
wil dit graag weten, ivm kopen van iemand!

groetjes

Heb totaal geen verstand van auto's, zoals je merkt! :D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9317
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

De ABS Sensor linksvoor en rechtsvoor zijn hetzelfde, de steuntjes verschillen links en rechts. Of achter ook dezelfde zitten als voor weet ik niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
AstraMarc
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:03
Locatie: Enter

Bericht door AstraMarc »

Achter hebben de meeste astra's (de F) naven compleet met sensoren. Deze zijn alleen in het geheel te vervangen. Dure hobby....

Er is wel een naaf welke gereviseerd kan worden voor astra f, maar dit is volgensmij een vervangingsdeel, en is nooit op nieuwe auto's gemonteerd. Ben ooit op zoek geweest naar een as met dit soort naven, maar nooit gevonden. Ik heb er een kadett GSi 16v as onder gegooid, deze heeft hetzelfde aantal 'tanden' voor de abs (heeft conische lagers, zijn wel te stellen en nieuwe lagers voor te krijgen). Alleen de stekkers waren anders.
Astra GSi 2.0 16V
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Als je dus ABS problemen hebt op de achteras is het makkelijkste een andere achter as van een kadett eronder?

De achteras van een kadett 16v heeft toch wel losse ABS sensoren, toch?
Tekst..
AstraMarc
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:03
Locatie: Enter

Bericht door AstraMarc »

Het is niet het makkelijkste, maar wel goedkoper als nieuwe naven, een naaf kost volgensmij rond de 180 euro's. En een conisch lagertje rond de 50 euro (gok).

Maar niet alle 16v kadettjes hebben ABS.
Astra GSi 2.0 16V
Gebruikersavatar
Hendrikstra
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:20

Bericht door Hendrikstra »

Het is gelukkig aan jullie verhalen te horen, links voor! :)

hoop nooit dat ik in de toekomst achter moet vervangen! :)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9317
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik heb ook nog niet heel veel mensen gehoord die problemen hadden met de sensoren in de achteras. Meestal de sensoren voor omdat die veel meer bloot staan aan vuil e.d.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

AstraMarc schreef:Het is niet het makkelijkste, maar wel goedkoper als nieuwe naven, een naaf kost volgensmij rond de 180 euro's. En een conisch lagertje rond de 50 euro (gok).

Maar niet alle 16v kadettjes hebben ABS.
Achteras vervangen steld niks ovor hoor :wink: zijn maar 4 bouten en wat kabeltjes en slangetjes. Een naaf van de achteras halen zijn ook 4 bouten en dan moet je nog je remschoenen enzo los halen, friemelen met veertjes.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Rallyastra schreef:
AstraMarc schreef:Het is niet het makkelijkste, maar wel goedkoper als nieuwe naven, een naaf kost volgensmij rond de 180 euro's. En een conisch lagertje rond de 50 euro (gok).

Maar niet alle 16v kadettjes hebben ABS.
Achteras vervangen steld niks ovor hoor :wink: zijn maar 4 bouten en wat kabeltjes en slangetjes. Een naaf van de achteras halen zijn ook 4 bouten en dan moet je nog je remschoenen enzo los halen, friemelen met veertjes.
hmm dan wordt het denk ik voor mij een achter as. Maar eerst maar eens kijken waar precies die fout zit. Uitlezen dus.. :evil:
Tekst..
Plaats reactie