calibra leer- FOTO'S

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

calibra leer- FOTO'S

Bericht door Charles 16V »

Heb me vandaag een set calibra leer aangeschaft voor een prijs waar ik het echt niet voor kon laten liggen.
hier de vragen.

Wat moet ik nu allemaal aanpassen voor de achterbank er in te krijgen???

Het leer hoe kan ik dat het beste mee poetsen om het weer netjes te maken.???? is er spul voor of doen jullie het met schoenpoets????

Hoe hebben jullie de stoelverwarming aangesloten??? Schakelaar heb ik.

Voor rally astra. Hoe bekleed je die deurpanelen met leer.????
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 30 mar 2006 17:42, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Wat voor spul kun je daarvoor gebruiken om het leer weer het kleur te rug tegeven en tevens te beschermen en soepel te houden.
En van wat soort leer zijn die stoelen
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Volgens mij gewoon koeie-leer. :wink:

Ledervet, of van de autopoets fabrikant, of van een meubelzaak.
En die voorstoelen is gewoon het frame eronder, en klaar.

Achterbank moet iets schuim vanonder weg... rugleuning is of verzetten/lassen, of de achterbank er zo inzetten, zonder dat het goed vast zit.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

GSi Twente schreef:Volgens mij gewoon koeie-leer. :wink:

Ledervet, of van de autopoets fabrikant, of van een meubelzaak.
En die voorstoelen is gewoon het frame eronder, en klaar.

Achterbank moet iets schuim vanonder weg... rugleuning is of verzetten/lassen, of de achterbank er zo inzetten, zonder dat het goed vast zit.
Die rugleuning bedoel je met verzetten gewoon de beugels van de astra pakken of die van de calibra verlassen???

En de zit komt die er gewoon los in te zitten dan???
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Ben met de rug leuning van de achterbank bezig. Ik heb al gezien welke steun verlast moet. Die moet ongeveer 3 a 5 cm verschoven worden naar rechts.


Maar nu komt het de bank zit klem tegen elkaar het houd dus is dat hij iets breder is kan dit KLoppen??????? hij staat zeg maar een beeje schuin.
Die steun moet ik nog lassen maar ook al zit die steun goed lijkt het net of de bank 1 a 2 cm te breed is.

Rally,Gsi twenty, Marty doe hebben jullie dit opgelost?????????
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Bank is inderdaad NET ietsjes te breed... Hoe heb ik het opgelost...

Tja.. met geweld neuk je een ezel........ik heb ze aan de buitenkanten vas gezet.. en ze toen in het midden tegen mekaar aan geduwt en vast gezet..... Geen id offie nog kan kantelen. anders zul je denk ik ook de beugels aan de buitenkanten aan moeten passen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Marty schreef:Bank is inderdaad NET ietsjes te breed... Hoe heb ik het opgelost...

Tja.. met geweld neuk je een ezel........ik heb ze aan de buitenkanten vas gezet.. en ze toen in het midden tegen mekaar aan geduwt en vast gezet..... Geen id offie nog kan kantelen. anders zul je denk ik ook de beugels aan de buitenkanten aan moeten passen.
]

Heo heb je hem dan in het midden vast gezet????? Want krijg er geen hand meer tussen en nog steekt hij uit naar boven zeg maar

De zitting ligt gewoon los. Door dat de bank zeg maar in een punt naar boven staan zie je aan de enekant het foam nog maar aan de andere kant is hij perfect
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 28 mar 2006 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Ik heb trouwens onder aan de zijkant de calibra beugels gepakt omdat hij met de astra beugels te laag kwam en niet in slot viel boven.

Marty heeft de astra beugels gepakt wat heeft de rest????

Trouwens zijn er mensen die de rugleuning erin hebben die ook gewoon naar voren kan klappen????
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik ben toen niet eens aan de rugleuning toegekomen... m'n broer z'n kameraad had dat wel, kantelbaar en al.
Maar die heeft z'n Astra al lang niet meer

Calibra beugels zullen dan idd wel beter zijn.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik kan nu helaas geen foto's voor je maken aangezien ik nog stees niet heel veel kan, maar zal het even voor je proberen te beschrijven.
Je moet de bank vangers links en rechts van je auto iets verder naar voren en boven laten komen, gewoon beetje buigen en waar hij in je chassis vast zit met die bout dat gat iets ruimer maken zodat de beugel verder naar voren kan.
Die beugel waar je bank aan vast zit moet je van je chassis af breken en die 2 gaten dicht lassen. Dan die 2 beugels die tegen je leuning geschroeft zijn doormidden slijpen zodat je alleen het gedeelte overhoud wat je tegen je leuning aan schroeft. Schroef ze allebij tegen je bank aan, zet de bank op zn plek en lasdie beugels aan elkaar vast, zo word je achterbank een geheel en krijg je geen gezeur met de apk. Als je gaat lassen wel even je accu klemmen los gooien :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Rallyastra schreef:Ik kan nu helaas geen foto's voor je maken aangezien ik nog stees niet heel veel kan, maar zal het even voor je proberen te beschrijven.
Je moet de bank vangers links en rechts van je auto iets verder naar voren en boven laten komen, gewoon beetje buigen en waar hij in je chassis vast zit met die bout dat gat iets ruimer maken zodat de beugel verder naar voren kan.
Die beugel waar je bank aan vast zit moet je van je chassis af breken en die 2 gaten dicht lassen. Dan die 2 beugels die tegen je leuning geschroeft zijn doormidden slijpen zodat je alleen het gedeelte overhoud wat je tegen je leuning aan schroeft. Schroef ze allebij tegen je bank aan, zet de bank op zn plek en lasdie beugels aan elkaar vast, zo word je achterbank een geheel en krijg je geen gezeur met de apk. Als je gaat lassen wel even je accu klemmen los gooien :wink:
Ik snap het een beetje. Als je binnenkort weer foto;s kunt maken graag.
Ik heb nu helaas de griep. dus kan niet veel doen alleen informatie vergaren.

Welke bank beugels heb jij dan gebruik die van de calibra of astra met astrabeugels zit de bank vanger te hoog.

Maar het grootste probleem is dan ik de bak niet tussen de opening krijg omdat hij wat te breed is.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Zijn die zwarte hoek beugels van je astra bank
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Rallyastra schreef:Zijn die zwarte hoek beugels van je astra bank
neej die heb ik van de calibra gepakt. Als ik die van de astra pakt kwam ik niet uit met de bank vangers. Maar zoals ik nu lees kan ik die vangers ook omlaagslaan. Meen met calibra vangers dat de bank iets hoger komt.

maarja nu zit ik nog met de breedte.

Heb trouwens die steun in het midden los gewrikt.

Zal even kijken dat ik wat foto''s maak van hoe de bank er nu inzit dan zien jullie wat het probleem is.
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 30 mar 2006 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Hier de foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPBNNGQB

Het lukt me niet om de foto's los te laten zien helaas.

OP de laatste foto's kun je zien dan de bank beetje klem zit.
Ik heb net al de beugel die aan grootte rug van de bak zit beetje naar binnen geslagen.
Ik ga vanavond de bank beugels want verbuigen zodat de bank want meer ruimte heeft. Als ik de recht bank( kleinste) en los in zet zonder beugel pas het goed. dan zit het ook perfect. Maarja zo zit hij wel los
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Nou kon het niet laten ook al ben ik ziek.

Heb dus de bank beugels(calibra) verbogen zodat de bak wat meer ruimte kreeg. even tussen de bakschroef gezet en met hamer bewerkt.
Vervolgens weer de steunen in de auto vastgeschroeft en aan de steunen, de bank. En hij past goed. Beters.
Alleen moet ik nog wat verzinnen op de Bankvangers. Die zitten kwa hoogte perfect doordat ik de calibra steunen heb gebruikt alleen ik moet mega hard tegen de bank duwen wil de bank vast zitten.

Nu heb ik naar de middelste steun gekeken. heb nu gewoon even de bank met de twee steunen aan elkaar zitten. Maar als ik de lange steun er tussen zet die op chasis meot komen dan komt die iets hoger te zitten. Dit komt ook door de calibra beugels. maar dit lijkt mij goed te doen.


Dus het probleem is dus al opgelost.

Conclusie Gebruik calibra beugels inplaats van astra beugels want de die zijn langer dus makkelijker te verbuigen en komt overal beter uit.
heb dus ook geen schuim van het zit gedeelte af moeten halen en past er mooi onder. Wat ik wel doe is even het schuim een beetje zwart spuiten zodat mocht hij een beetje naar voren schuiven je het niet ziet. zit gedeelte zit trouwens er los in maar kan nergens heen en klemt goed.

Zie hier de foto van hoe de bank er nu inzit

http://www.mijnalbum.nl/Album=UO8RVBVC
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Netjes, dat het weer goed zit.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie