Wanneer is je homokineet niet meer te redden?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Leuke avatar Bart, airborne@Oirschot, moooooie foto qua licht.
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

pluggie schreef:Leuke avatar Bart, airborne@Oirschot, moooooie foto qua licht.
Ik zocht eens wat anders, en kwam deze tegen.... Kleur komt zo goed tot zijn recht ja ! 8)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Astrid_fahrer
forum-gebruiker

Bericht door Astrid_fahrer »

Nou k heb nu weer helemaal schitterend voor elkaar zeg :evil:

Ik had dus via iemand een kerel gevonden van 58 is 23 jaar chef werkplaats geweest van de opel garage in arnhem. ik m gebeld en hij zei van als de homokineet enz vervangen moet geen probleem... ik de auto erheen gebracht volgende dag belt ie op ja de homokineet was nog prima in orde het vet was nog mooi schoon en de kogels enz zagen er nog piekfijn uit dus hij had gewoon het vet vervangen en een nieuwe hoes eromheen voor 50 euries in totaal...even een test rit ermee gemaakt en alles was piekfijn in orde... ik denk ok mooi dan he :P

Ik mn Astra die avond opgehaald die kerel was zelf net weg maar zn vrouw deed open en t leuke was ze gingen snachts voor 2 weken op vakantie :? dus ik start mijn auto rijd de oprit af hoppa eerst gaat t abs lampje branden en vervolgens de etc erbij aan... ik denk sensor zal wel nog niet aangesloten zijn of misschien kapot maar kan ik zelf wel af... dus naar huis met Astra kom ik bij de rotonde hoor ik alweer een vaag geluid dus nam de rotonde maar even 3 x om te luisteren... t kwam godver van linksvoor :x

ik bellen werd niet opgenomen... dus die nach ging hij om 02.00 met vakantie... ik dus naar de garage van mn opa die heeft een smeerput dus parkeer m dr boven en ga dus eronder staan.... hoes ziet er netjes uit.... sensor aanwezig en aangesloten... ik ga eens kijken bij mijn linker homokineet en toen wist ik t pas :evil: de linker kant had dus op de homokineet die nokjes voor de abs en rechts heeft ie ze niet :shock:
ik goed gekeken maar t is dus godver echt zo...

Nu neem ik aan dat ze het toch echt beide kanten moeten hebben en voor zover ik weet hebben alleen de 2.0 liters van de astra GSI dikker uitgevoerde homokineten dus een 1.4 kan er niet onder?
T vage is dus meneer zegt de homokineet niet te hebben vervangen terwijk die er nu onderzit dus toch echt niet dezelfde kan zijn lijkt mij :evil: en wat ik dus ook nogal vaag vind is dat alle 2 liters toch al abs zo'n beetje hebben????? of bestaan ze ook nog zonder?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,

Bericht door Bart(astra) »

Vreemd verhaal ! :shock:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase

Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Je technische analyse is goed, dat is inderdaad de reden waarom je ABS en TC in storing vliegen...

Als die nokjes inderdaad vast op je homokineet zitten dan is het zeker een vreemd verhaal...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Astrid_fahrer
forum-gebruiker

K blijf dr zelf ook stomverbaasd van want t is gewoon gestoord :evil:

Maar hij komt er uiteraard niet mee weg! hij zo nog dat mijn homokineet verder dik in orde was waarom the fuck zit dit dan in ene keer zo.

Zelf rijd hij een aantal auto's zoals 2 monza's een corsa en een bmw 328i
maar als ie terug komt dan ga ik dus zeker wel verhaal halen...
Ik neem aan dat als de ABS en ETC niet werken er verder gewoon mee gereden kan worden.
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

in je boze verhaal lees ik dat je homokineet linksvoor van die abs nokjes heeft. en rechts niet.
en je zegt ook dat je linksvoor weer geluid hoorde toen je op de rotonde reed.

dus kan het toch ook dat die vent het blijkbaar links niet goed heeft verholpen, en dat je homokineet rechts altijd al zonder abs nokjes was ?

maar het kan natuurlijk ook dat die vent een vuile naaier is.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Astrid_fahrer
forum-gebruiker

Sorry dat linksverhaal had rechtsvoor moeten zijn :lol: hoe dan ook dat bleek de stalen plaat achter de rijmschijf klauw te zijn geweest.

Alleen het lijkt me wel dat hij vroeger gewoon de nokjes rechts moet hebben gehad de sensor en alles zit er gewoon en anders werkt de abs niet als ie maar via één wiel moet pijlen of die blokkeert.
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

AHAAA
dus de oplettende lezer moet maar ontdekken dat je ons loopt voor te liegen uh! :D

misschien is ie in het verleden eens vervangen door een goedkoper exemplaar.
kan het zijn dat alles goed is aangesloten, en je krijgt geen meldingen van je sensoren, wat jij al zegt
maar als je abs een keer in moet grijpen, dat dan 1 wiel blokkeert en 1 niet ? snappie?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Astrid_fahrer
forum-gebruiker

Mja k ben wel goed in liegen :wink:

Maar het lijkt me sterk dat hij is vervangen voor een goedkopere aangezien het gewoon alleen maar een originele opel homokineet kan zijn en dan voor een 2.0 liter (of een 1.8 misschien?)

k ben verder geen techneut maar voor zover ik weet hebben alle 4 de wielen een sensor voor de ABS die het registreren wanneer dat wiel blokkeert.. dus hij moet vroeger gewoon nokken hebben gehad dat kan gewoon niet anders want anders zou ik t niet snappen dat de abs voor die tijd werkte (althans geen storing weergaf) en nu plots wel.
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

watahyahknow schreef:je moet de tractie controlle wel uitzetten want die denkt nu dat een van de voorwielen doorslipt (bij mij begon ie te stotteren maar dat was door de sensoren op de achterwielen die had ik nog niet aangesloten)
Dat is volgens mij niet persé nodig, zodra het storingslampje brand betekent het dat de TC en ABS uitgeschakeld zijn. Maar het is natuurlijk preventief altijd goed om te doen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

leuk verhaal :(

ABS was optie ongeacht de motor, alleen op GSi standaard.
Als ie een pulsschijf mist wordt zowel ABS als TC utigeschakeld. dan werkt het gewoon als een auto waar het niet op zit.
Kun je gewoon mee rijden dus.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Astrid_fahrer
forum-gebruiker

Dus hat kan dus inderdaad gewoon de homokineet zijn van een 2.0 zonder abs dus? bijvoorbeeld van een GLS versie ofzo of een CDX (volgens mij hadden die het ook standaard)

Verder tractiecontrole knopje indrukken is niet nodig want het schakeld zichzelf inderdaad gewoon netjes uit
Plaats reactie