snel hulp!! stuur trilt en hoor klopgeluid!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
snel hulp!! stuur trilt en hoor klopgeluid!
yo het zal ook weer niet, ik heb vanmiddag me auto nodig, en nou rij ik vanmorgen naar huis vanaf me vriendin.
als ik rustig rechtuit rij vibreert me stuur!
bij bochten hoor ik een as? een tikkend geluid maken! zowel als ik naar links stuur als naar rechts een kloppend geluid ergens bij de voorwielen
ik denk zelf dat het te maken heeft dat ik gister me dashboard eruit haalde, en me stuur uiterst links en rechts moest sturen om die 2 schroeven eruit te halen, en later er weer in!!
dit deed ik met contact uit ( en moest af en toe weer aanzetten omdat ie in stuurslot viel)
k vrees dat ik straks naar een garage moet zodat ie hopelijk vanmiddag al gemaakt is, en dat gaat me wel weer dikke cash kosten
ratel de mogelijke antwoorden maar op
- hokokineet?
-stuurlagers?
-aslagers ? ?
als ik rustig rechtuit rij vibreert me stuur!
bij bochten hoor ik een as? een tikkend geluid maken! zowel als ik naar links stuur als naar rechts een kloppend geluid ergens bij de voorwielen
ik denk zelf dat het te maken heeft dat ik gister me dashboard eruit haalde, en me stuur uiterst links en rechts moest sturen om die 2 schroeven eruit te halen, en later er weer in!!
dit deed ik met contact uit ( en moest af en toe weer aanzetten omdat ie in stuurslot viel)
k vrees dat ik straks naar een garage moet zodat ie hopelijk vanmiddag al gemaakt is, en dat gaat me wel weer dikke cash kosten
ratel de mogelijke antwoorden maar op
- hokokineet?
-stuurlagers?
-aslagers ? ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Het verband met het draaien van je stuur toen je die schroefjes eruit moest halen zie ik niet helemaal.
Normaal wordt het trillen van je stuur veroorzaakt door:
- Kromme velgen
- Slecht gebalanceerde wielen
- Scheef afgesleten banden
- Heel veel speling op je wiellagers
- Losse stabilisatiestangen (Die zouden eventueel nog losgekomen kunnen zijn door het draaien van je stuur bij stilstaande auto).
- Vast nog wel meer oorzaken mogelijk.
Maar even een tip voor als je weer die schroefjes gaat verwijderen: Als je je sleutel in het slot laat zitten en je auto op contact zet kan je stuur nooit in het slot vallen.
Normaal wordt het trillen van je stuur veroorzaakt door:
- Kromme velgen
- Slecht gebalanceerde wielen
- Scheef afgesleten banden
- Heel veel speling op je wiellagers
- Losse stabilisatiestangen (Die zouden eventueel nog losgekomen kunnen zijn door het draaien van je stuur bij stilstaande auto).
- Vast nog wel meer oorzaken mogelijk.
Maar even een tip voor als je weer die schroefjes gaat verwijderen: Als je je sleutel in het slot laat zitten en je auto op contact zet kan je stuur nooit in het slot vallen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
me velgen zijn wel goed, maar ik had er nooit last van, tot vanmorgen
tikkend/kloppend geluid in bochten. het heeft iets met de assen te maken
losse stabilisatiestangen zou het enige zijn wat in de buurt komt van jouw mogelijkheden.
ik zal zo een garage bellen of meteen langsgaan
tikkend/kloppend geluid in bochten. het heeft iets met de assen te maken
losse stabilisatiestangen zou het enige zijn wat in de buurt komt van jouw mogelijkheden.
ik zal zo een garage bellen of meteen langsgaan
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
net bij n garage geweest, rondje gereden en op de brug ermee
aan de aandrijfas van me linkervoorwiel zitten 2 koppen die meedraaien, 1 is kaduuk... er is een reperatiekit voor, kost ongeveer 150,- en incl montage zou het op een kleine 200,- uitkomen.... .
opel dealer gebeld, die kan alleen complete homokineten bestellen van ongeveer 270,-
brezan net gebeld, die heeft die losse koppen met hoes op voorraad voor 136,-
ik denk dus dat ik die ga halen en dan als de sodemieter een garage zoeken die even een uurtje heeft!
( dat wordt vanmiddag dus hopelijk niet met mn moeders twingo naar centerparcs)
BALEN!
ik hou jullie op de hoogte!
aan de aandrijfas van me linkervoorwiel zitten 2 koppen die meedraaien, 1 is kaduuk... er is een reperatiekit voor, kost ongeveer 150,- en incl montage zou het op een kleine 200,- uitkomen.... .
opel dealer gebeld, die kan alleen complete homokineten bestellen van ongeveer 270,-
brezan net gebeld, die heeft die losse koppen met hoes op voorraad voor 136,-
ik denk dus dat ik die ga halen en dan als de sodemieter een garage zoeken die even een uurtje heeft!
( dat wordt vanmiddag dus hopelijk niet met mn moeders twingo naar centerparcs)
BALEN!
ik hou jullie op de hoogte!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
homoding gehaald bij brezan, en garage in de buurt gebeld die wel tijd had...
staat er nu ter reparatie, en ik ging terug naar huis op n leenfiets en kan ieder moment gebeld worden dat het hopelijk weer gefixt is.. ( en 200,- verder)
klote auto heeft elke maand wel iets onverwachts! en ik blijf er maar geld in pompen in hoog tempo !
(wordt net gebeld dat ik em weer kan ophalen, dus ik ga weer even fietsen)
staat er nu ter reparatie, en ik ging terug naar huis op n leenfiets en kan ieder moment gebeld worden dat het hopelijk weer gefixt is.. ( en 200,- verder)
klote auto heeft elke maand wel iets onverwachts! en ik blijf er maar geld in pompen in hoog tempo !
(wordt net gebeld dat ik em weer kan ophalen, dus ik ga weer even fietsen)