Kabelboom in de deur

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Kabelboom in de deur

Bericht door shania »

Hallo,

Ik zit met een raar probleem.

Ik heb electrische ramen, die probeer ik nu in te bouwen.

allemaal leuk en aardig.

bijrijders kant is geen probleem
Nu de bestuurders kant.

hier heb ik twee kabelbomen voor.
ik heb er 1 gepakt en die werkt goed, hier zit alleen geen cenrale deur vergrendeling op.
Dus ik dacht van ik pak die andere. Daar zit het wel op. maar van die werkt het electrische raam gedeelte van de bestuurders kant niet. :x

Nu wil ik die stekkertjes in die grote ronde stekker verwisselen maar HOE KRIJG IK DIE LOS??? :evil:

Heb een tijdje zitten mieren maar het is me niet gelukt.

Weet iemand hier een handig heid voor???

alvast bedankt.

Groeten Twan
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zitten gewoon vergrendelt.
Die grijze clip iets wegklikken en dan met een amp stekker demonteergereedschap of een heeeeeeel dun pinnetje de stekekrs ontgrendelen.

Dit is NIET makkelijk als je geen stekkerontgrendelervaring hebt.
Heb je dat niet, knip de draden dan af en soldeer ze. even krimpkousje eromheen en tis weer netjes en net zo goed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik moet wel zeggen dat het me erg verbaasd dat je een kabelboom hebt waar wel bekabeling voor elec. ramen op zit maar niet voor CV!

Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.

Nu is de stekker die aan je elektrische ramen moet wel hetzelfde als die in je slot gaat bij de CV, maar ik kan me niet voorstellen dat je je daarbij vergist...

Kun je foto's maken van je kabels? dan kunnen we ze even bekijken voor je ze gaat slopen. Die dingen zijn nog vrij lastig om los aan te komen, en nieuw hardstikke duur, dus verkloten, dat zou zonde zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

RedBill schreef:Ik moet wel zeggen dat het me erg verbaasd dat je een kabelboom hebt waar wel bekabeling voor elec. ramen op zit maar niet voor CV!

Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.
Fout.. Losse Optie's
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).

Blijf het dus wat vreemd vinden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

RedBill schreef:
Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).

Blijf het dus wat vreemd vinden...
In duitsland kan alles :D
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

RedBill schreef:
Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).

Blijf het dus wat vreemd vinden...
dank je wel :evil:
Hhaha mijne had electrische ramen en GEEN CV.
Was in duitsland gewoon opties.
Duitsland kon je astra gsi krijgen hoe de klant hem wou. Dus zelfs ZONDER BC!!!!!!! en 16v's zonder waaiervelgen!!!!
:shock:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hmmm, zijn die Duitsers nog gekker dan ik al dacht... :lol:

@Laag: No offense... :oops:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

neej slim. Je kon hem daar kopen naar jouw smaak.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.

In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

En zoals stoelverwarming, koplamp wis-was installatie, enz. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:neej slim. Je kon hem daar kopen naar jouw smaak.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.

In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
Ik probeer ook alleen maar me gezicht te redden... :shock: :oops:

Maar dat maakt het voor de Nederlandse Astra wel duidelijker. Want dan weet je wel zeker dat in alle originele GSi's wel een BC zit...

Voor de budget Duitser had het dus inderdaad wel voordelen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja toen er nog weinig import reed in NL kon je al zien dat het een 16v was puur door de mistlampen. :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

En een 8V had NIET standaard mistlampen bv, dan WEL weer als optie in NL. Dus Als er iemand dan 16V logo's had maar geen mistlampen, heuj een 8V nepper "HOE WEET JIJ DAT ?" :lol:
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Maar ik had een orginele nederlandse 16v zonder mistlampen, hoe verklaar je dat dan :?
Hebben er ook niet in gezeten btw.
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

k heb een duitse zonder cv en electrische ramen en mist lampen.
zal vast heel duur geweest zijn :roll: :lol:
maarja joh als het maar goed rijd. Tegenwoordig heb je al die dingen voor een prikkie...
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

snarfjuh schreef:Maar ik had een orginele nederlandse 16v zonder mistlampen, hoe verklaar je dat dan :?
Niet ;) Beats me ! :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dus mijn 16V bumpert zonder mistlampies is afkomstig van een duitser :idea:

En ja....tis ook nog een 8V neppert :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
shania
forum-gebruiker
Berichten: 217
Lid geworden op: 17 feb 2005 19:01

Bericht door shania »

Ben er gister avond weer even mee bezig geweest.

Krijg van de week Het goede gereedschap.

Tot die tijd blijf ik proberen omhem toch aa nde gang te krijgen.

Heb het vermoeden dat er een massa fout in zit omdat ik de meest uit een lopende waardes op welke draad dan ook meet.

(cv en alles werkt wel goed) dus blijf het vreemd vinden.

Maar toch bedankt voor de reacties. en zo leer je nog een hoop over wat betreft de opties op een astra
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
Plaats reactie