Kabelboom in de deur
Kabelboom in de deur
Hallo,
Ik zit met een raar probleem.
Ik heb electrische ramen, die probeer ik nu in te bouwen.
allemaal leuk en aardig.
bijrijders kant is geen probleem
Nu de bestuurders kant.
hier heb ik twee kabelbomen voor.
ik heb er 1 gepakt en die werkt goed, hier zit alleen geen cenrale deur vergrendeling op.
Dus ik dacht van ik pak die andere. Daar zit het wel op. maar van die werkt het electrische raam gedeelte van de bestuurders kant niet.
Nu wil ik die stekkertjes in die grote ronde stekker verwisselen maar HOE KRIJG IK DIE LOS???
Heb een tijdje zitten mieren maar het is me niet gelukt.
Weet iemand hier een handig heid voor???
alvast bedankt.
Groeten Twan
Ik zit met een raar probleem.
Ik heb electrische ramen, die probeer ik nu in te bouwen.
allemaal leuk en aardig.
bijrijders kant is geen probleem
Nu de bestuurders kant.
hier heb ik twee kabelbomen voor.
ik heb er 1 gepakt en die werkt goed, hier zit alleen geen cenrale deur vergrendeling op.
Dus ik dacht van ik pak die andere. Daar zit het wel op. maar van die werkt het electrische raam gedeelte van de bestuurders kant niet.
Nu wil ik die stekkertjes in die grote ronde stekker verwisselen maar HOE KRIJG IK DIE LOS???
Heb een tijdje zitten mieren maar het is me niet gelukt.
Weet iemand hier een handig heid voor???
alvast bedankt.
Groeten Twan
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
zitten gewoon vergrendelt.
Die grijze clip iets wegklikken en dan met een amp stekker demonteergereedschap of een heeeeeeel dun pinnetje de stekekrs ontgrendelen.
Dit is NIET makkelijk als je geen stekkerontgrendelervaring hebt.
Heb je dat niet, knip de draden dan af en soldeer ze. even krimpkousje eromheen en tis weer netjes en net zo goed.
Die grijze clip iets wegklikken en dan met een amp stekker demonteergereedschap of een heeeeeeel dun pinnetje de stekekrs ontgrendelen.
Dit is NIET makkelijk als je geen stekkerontgrendelervaring hebt.
Heb je dat niet, knip de draden dan af en soldeer ze. even krimpkousje eromheen en tis weer netjes en net zo goed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik moet wel zeggen dat het me erg verbaasd dat je een kabelboom hebt waar wel bekabeling voor elec. ramen op zit maar niet voor CV!
Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.
Nu is de stekker die aan je elektrische ramen moet wel hetzelfde als die in je slot gaat bij de CV, maar ik kan me niet voorstellen dat je je daarbij vergist...
Kun je foto's maken van je kabels? dan kunnen we ze even bekijken voor je ze gaat slopen. Die dingen zijn nog vrij lastig om los aan te komen, en nieuw hardstikke duur, dus verkloten, dat zou zonde zijn.
Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.
Nu is de stekker die aan je elektrische ramen moet wel hetzelfde als die in je slot gaat bij de CV, maar ik kan me niet voorstellen dat je je daarbij vergist...
Kun je foto's maken van je kabels? dan kunnen we ze even bekijken voor je ze gaat slopen. Die dingen zijn nog vrij lastig om los aan te komen, en nieuw hardstikke duur, dus verkloten, dat zou zonde zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Fout.. Losse Optie'sRedBill schreef:Ik moet wel zeggen dat het me erg verbaasd dat je een kabelboom hebt waar wel bekabeling voor elec. ramen op zit maar niet voor CV!
Er is geen enkele uitvoering van de Astra geweest die wel elektrische ramen had maar geen centrale vergrendeling. Dat zou dus betekenen dat die er later op de één of andere manier afgeknipt is.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Blijf het dus wat vreemd vinden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
In duitsland kan allesRedBill schreef:Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Blijf het dus wat vreemd vinden...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
dank je welRedBill schreef:Dat zou kunnen, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik vind het niet logisch om wel te kiezen voor elektrische ramen maar niet voor CV. Alleen de meest simpele uitvoeringen hadden namelijk geen CV (en standaard al helemaal geen elektrische ramen).Marty schreef:Fout.. Losse Optie's
Blijf het dus wat vreemd vinden...
Hhaha mijne had electrische ramen en GEEN CV.
Was in duitsland gewoon opties.
Duitsland kon je astra gsi krijgen hoe de klant hem wou. Dus zelfs ZONDER BC!!!!!!! en 16v's zonder waaiervelgen!!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
neej slim. Je kon hem daar kopen naar jouw smaak.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.
In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.
In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik probeer ook alleen maar me gezicht te redden...Laagvlieger schreef:neej slim. Je kon hem daar kopen naar jouw smaak.
Opel Nederland stelde gewoon een pakket samen.
Ok, neem je 16v dan krijg je standaard, alles electrisch, waaierwielen, mistlampen en BC.
In duitsland kon je hem dus goedkoop houden als je alleen C20XE zocht bv.
Maar dat maakt het voor de Nederlandse Astra wel duidelijker. Want dan weet je wel zeker dat in alle originele GSi's wel een BC zit...
Voor de budget Duitser had het dus inderdaad wel voordelen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dus mijn 16V bumpert zonder mistlampies is afkomstig van een duitser
En ja....tis ook nog een 8V neppert
En ja....tis ook nog een 8V neppert
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Ben er gister avond weer even mee bezig geweest.
Krijg van de week Het goede gereedschap.
Tot die tijd blijf ik proberen omhem toch aa nde gang te krijgen.
Heb het vermoeden dat er een massa fout in zit omdat ik de meest uit een lopende waardes op welke draad dan ook meet.
(cv en alles werkt wel goed) dus blijf het vreemd vinden.
Maar toch bedankt voor de reacties. en zo leer je nog een hoop over wat betreft de opties op een astra
Krijg van de week Het goede gereedschap.
Tot die tijd blijf ik proberen omhem toch aa nde gang te krijgen.
Heb het vermoeden dat er een massa fout in zit omdat ik de meest uit een lopende waardes op welke draad dan ook meet.
(cv en alles werkt wel goed) dus blijf het vreemd vinden.
Maar toch bedankt voor de reacties. en zo leer je nog een hoop over wat betreft de opties op een astra
investeer in alcohol...... meer procenten krijg je nergens.