probleem met inhouden astra tailgate 95 x1.6sz

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi er zit geen papiertje meer bij de toerenteller hij is 2de hands en werkt wel dat weet ik wel.

waar zit de motoric?
maar moet ik hem nu achter op de klok op de groende draad zetten of bij de motoric? nu weet ik het niet meer :oops:

alvast bedankt gr laura
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Groene draad achter de teller :wink:

Niet al teveel op Watje letten, anders kan je straks je tankkleppie bedienen met je richtingaanwijzerhendel :lol:

eigenlijk moejje hier alleen maar naar Laag luisteren, wij lullen allemaal maar een eind weg (op een enkeling na dan) :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

oke ik ga het proberen achte de klok en hoop dat dan mijn toerenteller werkt op de groene kabel en niet me tankkleppie op de maat van de toerenteller werkt haha :lol:

jullie horen nog

gr laura
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Eén ding, Soundjuh heeft wel humor! LOL
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hehe laagjuh was even druk vandaag :lol:

Ok:
1) Onderhoud, elke 15.000 km of 1 jaar.
2) Toerenteller, is voorbereid, je kan zo een origineel dash met standaard toerenteller erin drukken (die ik evt nog wel te koop heb). Wil je een losse aansluiten dan heb je 3 opties!
Optie 1: Achter je instrumentenpaneel de groende draad,
Optie 2: Bij je motorstuurapparaat (Multec is dat, Geen motronic zoals sommigen beweren) loopt een groene draad. Das ook toerental aansluiting.
Optie 3: Onder d emotorkap bij de ontstekings eindtrap. Ook groene draad.
Bij al deze draden geld. Erbij aan solderen. Niet knippen ofzo.

3) EGR klep. Sja foto waar die zit. Mooiste is als je zelf even een foto schiet van je motor. kunnen we hem even aanwijzen.
Kzal zo even in me eigen fotoarchief zoeken voor een X16SZ.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gevonden, dit is een X16SZR, maar dat maakt weinig uit, is bijna hetzelfde:

Afbeelding

Dat ding met dat rooie circeltje eromheen.
Onder jouw kap zit dat circeltje er niet om heen hoor :lol:

Tis een soort metalen bus, plastic bovenkant met een stekker erop geklikt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

watahyahknow schreef:moet jeff gelijk geven ......... hij lult maar een party uit zn nek je kan beter naar laag luisteren
Da's nou je eerste nuttige post in maanden :lol: :lol: :lol: :lol:

Moet je me zo weer gelijk geven 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

he bedankt voor de foto.
hoe ga ik nu precies tewerk? iemand misschien instructies van heb ik nieuwe pakking nodig en hoe kan ik hem het beste schoonmaken?

en me toerenteller ben ik mee bezig geweest maar achter op de klok zit geen alleen groene draad.

er zit een groen witte en een groen blauwe draad.

waar moet ik hem nu opzetten?

alvast bedankt gr laura :lol:
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

he we hebben de toerenteller op de groende draad gehad(van de regel computer rechts onderin) maar helaas de toerenteller werkt niet op pin C 2 ik denk dat de toerenteller toch op 1 of andere manier niet goed is of niet voor elektronisch gestuurd kan worden en wel via bombine.

ik ga zo een nieuwe halen kijken of dat wel werkt.

sorry had ik even niet begrepen van dat archief ga eens even zoeken.

alvast bedankt gr laura :lol:
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi onder tussen een nieuwe toerenteller gehaalt weer netjes op pin C2gezet en tussen contact maar nog geen reactie waar kan het nou aan liggen klopt het wel voor pin C2? het is een 16sz motor met dis onsteking zelfde als op de foto :lol:

alvast bedankt gr laura
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

C2 klopt niet. Moet groende draad zijn.

EGR schoonmaken:
Stekker loshalen.
Losdraaien door die 2 grote torx schroeven.
Dan even pakkingsvlakken schoonmaken, even met staalborstel en carburateurreinger die EGR klep goed schoonspuiten.
Dan met een accuschroefmachine aan d eonderkant van de EGR klep zit een klein torxschroefje. Accuschroefmachien daarop zetten en heel hard draaien en tegelijk langzaam de torx naar beneden drukken.
Flink spuiten met reiniger. dat paar keer doen.
montage in omgekeerde volgorde.

Beste is een nieuwe pakking ja.

suc6.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi ja kon het ook niet zo vinden we zijn al in gesprek geraakt met laagvlieger maar komen er ook nog niet echt uit hopen dat die vandaag nog iets weet


alvast bedankt gr laura :lol:
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

he allemaal ik zat eens even tedenken :lol:
de toerenteller die ik heb zit volgens tekening op de bombine(maar die heb ik niet omdat het een dis onsteking is).
maar kan het zo wezen dat die via de computer de groene draad een andere puls geeft dan anders bij een bombine?

alvast bedankt gr laura
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

is zelfde puls. Stuurapparaat stuurt je bobine aan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

helppppppp.

vandaag ga ik een stukje rijden gaat me storings lampje branden :cry: en valt de auto uit.
kreeg hem niet meer aan de praat.
dus naar de garage die jongen ging hem starten met volgas en toen pakte hij hem wel weer maar storings lampje ging branden.
ze hebben hem aan de computer gehangen en kreeg 2 storings 29 25(of 47 kan dat) als ik het zo goed weet. had met injectie en uitlaat gas temaken geloof ik.
ze gingen hem weer starten en nog een keer uitlezen daarna ging het storings lampje uit en de auto starte weer normaal en rijd weer goed.ik ga zo een stuk rijden om tekijken of hij het goed blijft doen.

de garage monteur dacht dat het misschien de brandstof pomp kon zijn omdat je die niet hoorde als je hem op contact zette of eventueel het relais ervan klopt dat?

hij zei ook dat de auto al vaker die storings gehad had(heb hem nu zelf 3 weken)

alvast bedankt gr laura
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

brandstofpomprelais is helaas een nogal vaak voorkomende kwaal, even nieuwe erin prikken...kosten niet de wereld....

Je hebt wel mazzel met je Astra he :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

he haha ach ja als het eenmaal weer loopt is het toch weer goed :lol:

maar ik heb een paars relais die dat is klopt dat? zit rechts voorin net onder de ecu 1 relais zit daar.

maar de pomp zelf is het dan niet?

alvast bedankt

gr laura :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat zou hem best wel eens kunnen zijn idd....wacht even op Laag, die kan je precies vertellen wat voor nummer erop moet staan, dan weet je het zeker..... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Als het je relais is zou de auto helemaal niet moeten aanslaan. Dus startmotor en alles doet het wel maar motor slaat niet aan. En dan kan het wel zijn dat het relais na tien minuten ineens wel weer goed schakelt en de motor wel aanslaat, maar in principe zou ie dan ook moeten blijven lopen. Dat was bij mij in ieder geval het beeld destijds. Hij kapte er nooit tijdens het rijden mee.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

het relais is idd die paarse ja.
Maar eigenlijk komt dat nooit voor.

Iets met uitlaatgas? zallie niet de EGR bedoelt hebben?
Dat die EGR klep open blijft staan, dan start de auto ook niet/moeilijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi zou kunnen. maar eerst starte hij wel goed en na 2km ging het storings lampje branden en viel de auto uit en kreeg hem niet meer aan de praat (altans me neef reed vandaag) de jonge van de garage kon hem starten door volgas tegeven en dan te starten en ging hij weer aan eerst beetje prutellen en daarna liep hij goed maar storings lampje bleef branden.

in de garage ging hij hem uitlezen en na de 2dekeer uitlezen was het storings lampje uit en de storing dus ook weg hij starte weer gewoon reed gewoon de heledag dus.af en toe leek hij iets in tehouden.

alvast bedankt gr laura :lol:
Plaats reactie