probleem met inhouden astra tailgate 95 x1.6sz

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

probleem met inhouden astra tailgate 95 x1.6sz

Bericht door laura »

ik heb een opelastra tailgate bezine uit 95 met x1.6sz motor.
hij houd wat in vind ik in lagere toeren (ik heb geen toerenteller) maar als ik in hogere toeren rij is het wel redelijk tot goed ik weet niet of dit normaal is omdat ik een singlepoint injectie heb?(misschien bougie of kabels zoja hoe kan ik dat zien)
ik kreeg ergens tehoren dat het de egr klep kon zijn maar verder niet echt veel info uitgehaalt.(ik ken alleen een egr klep dat die op diesel zit)
de temp van de motor loopt ook goed op gewoon 90 a 95 graden dus de sensor is wel goed.
en als ik weg rij en schakel naar zn 2 en geef in eens half gas gaat hij iets stoten in houden en pakt hem dan wel weer goed op.
en als ik wegrij gaat me schakelpook iets naar achter(hij vliegt niet uit de versnelling)maar zit iets spelling op weet niet of dit normaal is.

zo dat zijn heel wat vragen he .

hopelijk hebben jullie antwoord voor mij

alvast bedankt groetjes laura :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

EGR klep heb je niet, dus die kan je alvast schrappen :wink:

Wanneer heft ie vor het laatst een beurtje gehad (mét bougies enzo, dus geen olie eruit, olie erin beurt :) )

Ik had vroegahh zo'n zelfde blokje in mijn stationhokkie, maar was echies probleemloos :P

En dat leven in je pook is vrij normaal, alleen als het ineens erger is als dat het was, is er reden voor 'paniek' :wink:
Die ruimte zit in je motorsteunrubbers, die zouden een beetje uitgewoond kunnen zijn, of misschien is er wel 1 overleden :?

Is van bovenaf niet zo heel best te zien, maar probeer even met de auto op de handrem, even in de versnelling en proberen om weg te rijden, zodat ie een beetje gaat trekken, terwijl iemand onder de kap kijkt, dan zou de motor wel een beetje mogen kantelen, maar niet extreem, of aan de ene kant meer als aan de andere ofzo....

Als er een rubber ECHT dood is, dan moet je hem horen slaan als je wat steviger optrekt....geloof me, dat gaat opvallen :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

EGR klep heeft ie dus WEL, zou goed kunnen zijn dat die niet helemaal lekker meer is.
Schoonmaken is zeker het proberen waard.
Dat is dat busje met die stekker erop die voor dat zwarte "petje" zit boven op de motor (lekker vage uitleg :lol: ).

Verder, sproei met een plantenspuit bij lopende motor eens op de bougiekabels.
Als ie raar gaat lopen doen dan is er iets mis met je ontsteking.

En idd zoals soundje al zegt, bougies, beurtje, benzinefiltertje, zorg dat het onderhoud voor elkaar is.

Suc6!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:oops: K#t....zit verkeerd te lezen :roll:


Ik had een NZ :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

:lol: brilletje nodig 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Blijkbaar 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi bedankr voor de reacties :lol:

hij heeft in 2004 zn laatste beurt gehad.
heeft iemand misschien een fototje van die egr klep?
en hoe kan ik aan de bougies zien dat ik ze moet vervangen?
de motor kantelt niet zo erg dus dat is dan normaal :lol:
en bezine filter waar zit die dan?
en ga vandaag nog even met de plantenspuit proberen.
moet er nu nieuwe olie in ? olie ziet er nog netjes schoon uit namelijk maar wanneer dat voor het laatst gedaan is weet ik niet.

oje heb ik nog een vraagje.
heeft mijn astra een pulskabel voor toerenteller zoja welke kleur in welke kabelboom :wink:

zo alvast bedankt maar weer en ik hoor nog wel weer antwoorden he

groetjes laura :lol:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Olie moet elke 15.000 Km of elk jaar eigenlijk, en er zou een smeerkaartje aan je ruitenwisser of richtingaanwijzerhandel moeten hangen met daarop de stand voor de volgende olie - of grote beurt.

Bougies worden normaal gesproken met een grote beurt standaard vervangen, dus het kan volgens mij geen kwaad om daar zowieso even nieuwe in te draaien.

En het benzinefilter zit onder de rechter dorpel net voor het achterwiel, komt een leiding uit je brandstoftank en na ongeveer 25 cm ofzo zit er een ronde bus in van ongeveer 6 a 7 cm doorsnee, formaal half Red Bull blikkie, met slangetjerin, en slangetje eruit, kan bijna niet missen :wink:

Je astra heeft volgens mij geen pulsteller kabel (Laag gaat me wel weer op mijn vingers tikken als ik het fout heb :D ) omdat je geen BC hebt, je teller werkt gewoon met een mechanische tellerkabel volgens mij :wink:
Volgens mij zit er wél ergens een kabeltje in de kabelboom waar je dat kan aftappen, maar ik weet zo gauw niet welke.... :roll:

EGR kleppie weeknie, ik heb gelukkig nog nooit zo'n kreng in me auto gehad 8) :lol:
Laatst gewijzigd door Sounddragon op 11 mar 2006 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi welke bougies zal je mij adviseren voor mijn auto?
ja de km teller is mechanisch
hoe kan ik precies merken dat mijn benzine filter aan vervanging toe is dan?en moet ik daar een nieuwe voor halen?
laagvlieger zal vast vandaag nog wel een keer reageren denk ik :lol:
de olie+filters doe ik wel keer van de zomer haha
en die draad voor de toerenteller hoor ik ook vast nog wel
alvast bedankt gr laura
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Gewoon naar den dealert, en even halen wat erin hoort, dan ben je altijd zeker dat de goede erin zitten.

Benzine filter vervang je eigenlijk gewoon preventief, net als je oliefilters...kan je niet zien.... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

oke maar ik weet niet of er speciale bougies in zitten of iets niet dat ik straks toko joko bougies heb haha :lol: maar dat zal de dealer wel weten.

oke dan kan ik de bezine filter ook nog keer vervangen

bedankt alvast gr laura
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

*tikt jeff op de vingers* :D

Gaat om de TOERENTELLER niet om de km-teller kabel.. Bijna alle astra's hebben een mechanische kabel, op een paar rare uitvoering na (zoals die van mij :lol: )

Toerenteller is wel electronisch, dus komt een puls kabeltje op.. zal even kijken of ik het misschien kan vinden welke kleur het is. Maar je kunt hem iig vinden op de stekker die in je tellerbak gaat.

[Edit]: bij een GSi is het toerenteller signaal PIN8 (GROEN ) op de stekker die achterop je tellerbak klikt. maar voor een C14....... waarschijnlijk wel het zelfde... (?) [/edit]

Met GM boegie's voor jouw Motortype zit je altijd goed!
(dealer!)

Champion is troep

Olie filter en benz. filter kost geen drol! hoogste kosten post zal de olie zijn (tenzij je je 4.5 liter bij de makro haalt voor 14 euro.. maarja.. kwaliteit is dan ver te zoeken)
Laatst gewijzigd door Marty op 11 mar 2006 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi marty ik hoop dat je snel antwoord voor me heb welke kleur het is dan kan ik hem inbouwen met me neef :lol:

alvast bedankt gr laura
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Heb net me post ge-edit...... kijkt u maar..
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi ik heb een astra tailgate met motor 1.6sz kan het geen kwaad als ik hem op de groene draad prik?
niet dat me straks alles in storing lig?
en moet ik de klok uit bouwen of is er een handig maniertje vanaf de achterkant om erbij tekomen?
en kan ik het eventueel meten met een multimeter?

alvast bedankt gr laura :lol:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Wat wil je erop prikken dan?????????

En makkelijke manier om de tellerbak eruit te halen is door EERST de KM-teller kabel op de versnellingsbak los te halen. dan kun je hem een cm of 15 naar voren halen en kun je de tellerbak loskoppelen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

hoi ik wou dan de puls draad van de toerenteller op de groene draad zetten(prikken) en kijken of die werkt maar dat het dan geen kwaad kan dat bedoelde ik.

alvast bedankt gr laura :lol:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik Persoonlijk snap je even niet...

De toerenteller draad.. gaat achterin je tellerbak... en stuurt daarmee je toerenteller aan... dus wat wil je er aan prikken of mee doen... of heb je nu een bak ZONDER toerelteller en wil je er 1 inzetten met ofzo?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

haha sorry ik ben ook blond :lol:
mijn neef zei tegen mij dat ik moest vragen of hij zo de toerenteller(pulsdraad) op de groene draad kon zetten zonder dat er wat gebeurt.
ik heb een universele toerenteller en zit niet bij de klok ingebouwd.

hoop dat je het nu snapt

alvast bedankt

gr laura
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Marty schreef:*tikt jeff op de vingers* :D

Gaat om de TOERENTELLER niet om de km-teller kabel.. Bijna alle astra's hebben een mechanische kabel, op een paar rare uitvoering na (zoals die van mij :lol: )

Toerenteller is wel electronisch, dus komt een puls kabeltje op.. zal even kijken of ik het misschien kan vinden welke kleur het is. Maar je kunt hem iig vinden op de stekker die in je tellerbak gaat.
Pffff..wéér die shitbril he :(

*klikt LOI : cursus begrijpend lezen*
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

haha :lol:

maar kan ik hem gewoon aansluiten zonder dat ik problemen krijg?

gr laura
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik zeg niks meer :?

volgens mij wel
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
laura
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 feb 2006 10:57

Bericht door laura »

nou dat is lekker help je mij als meisje niet meer :cry:

haha

gr laura
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9311
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Wat je eventueel natuurlijk ook zou kunnen doen (en dat staat misschien wel netter) is op de sloop even een astra zoeken met toerenteller in het standaard tellerhuis. Die zijn met aanduiding tot 220 km/h best gemakkelijk te vinden.

Maar het is natuurlijk maar net wat je zelf wilt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie