het welbekende oranje lampje :(
- Ali-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
het welbekende oranje lampje :(
Misschien dat iemand zo 1,2,3 weet wat het kan zijn, mijn vectra X20XEV heeft nu weer de nukken dat als de auto even stationair loopt dat dat KUTlampje aangaat! even rijden en het is weg... het komt alleen als de auto stationair staat de draaien.. Verder niks mis mee, trekt goed enz. enz.
Pioneer Promo Team™
Je moe nie zittuh aan me nikies!
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Bart(astra)
- Moderator
- Ali-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Dus als mijn stappenmotor vuil is gaat dat lampje ook al branden?
Het is als volgt, als ik voor een stoplicht sta, nadat de motor warm is dan dendert mijn toeren in elkaar tot 500 toeren, komt ie omhoog en zie je mijn toeren schommelen... Dan geef ik gas en trek op en gaat na een paar 100 meter mijn lampje weer uit... Auto gaat ook niet op noodprogramma lopen, alleen even moeite met de eerste keer gas geven, net alsof ie lucht tekort komt ofzo... Daarna rijd ie perfect en gaat mijn lampje uit... Hij doet het dus alleen met stationair...
Zal mijn stappenmotor en gaskleppenhuis eens schoonmaken... Nog pakkingen nodig daarvoor?
En nog even een vraagje:
Mijn kilometerteller is dronken ofzo... Als ik constant bijvoorbeeld 140 rij, dan zie ik constant die naald heen en weer gaan, krijg er op den duur zelf ook het heen en weer van hahaha... Sensoren vies aan de wielen? Volgens mij heb ik namelijk geen kabel meer...
Het is als volgt, als ik voor een stoplicht sta, nadat de motor warm is dan dendert mijn toeren in elkaar tot 500 toeren, komt ie omhoog en zie je mijn toeren schommelen... Dan geef ik gas en trek op en gaat na een paar 100 meter mijn lampje weer uit... Auto gaat ook niet op noodprogramma lopen, alleen even moeite met de eerste keer gas geven, net alsof ie lucht tekort komt ofzo... Daarna rijd ie perfect en gaat mijn lampje uit... Hij doet het dus alleen met stationair...
Zal mijn stappenmotor en gaskleppenhuis eens schoonmaken... Nog pakkingen nodig daarvoor?
En nog even een vraagje:
Mijn kilometerteller is dronken ofzo... Als ik constant bijvoorbeeld 140 rij, dan zie ik constant die naald heen en weer gaan, krijg er op den duur zelf ook het heen en weer van hahaha... Sensoren vies aan de wielen? Volgens mij heb ik namelijk geen kabel meer...
Pioneer Promo Team™
heb je het nou al laten uitlezen ?
daarvoor is die hele zooi gemaakt dat fouten op te sporen zijn, zeker met
de steeds grotere toename van electronica.
is wel handig dat je niet naar een motorblok hoeft te kijken van goh wat
zou er mis zijn maar er een app aan kan hangen die daadwerkelijk iets kan opsporen
daarvoor is die hele zooi gemaakt dat fouten op te sporen zijn, zeker met
de steeds grotere toename van electronica.
is wel handig dat je niet naar een motorblok hoeft te kijken van goh wat
zou er mis zijn maar er een app aan kan hangen die daadwerkelijk iets kan opsporen
W201 fan boy o_0
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
enigste wat ik kan zeggen is uit laten lezen.
Wat snelheidsmeter betreft. Zijn er meer meters die raar doen???
Wat wel eens gebeurd is dat de multistekker onder de kap niet goed vast zit. Das die grote stekker net achter de linker veerpoot.
Dan nog: is het een dealer onderhouden wagen?
X20XEV vind ik een ERG onderhoudsgevoelige motor.
Wat snelheidsmeter betreft. Zijn er meer meters die raar doen???
Wat wel eens gebeurd is dat de multistekker onder de kap niet goed vast zit. Das die grote stekker net achter de linker veerpoot.
Dan nog: is het een dealer onderhouden wagen?
X20XEV vind ik een ERG onderhoudsgevoelige motor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Ben je zelf niet dronken van carnavel ? maar kun je het nog herinneren van mijn auto toen ik bij je was voor die LFR ? die is bij jou namelijk precies hetzelfde, even kijken of je net zon mooi blokje als mij kunt vinden en je LFR schoonmaken met wasbenziene of iets dergelijks dan even aan je stekker pluggen auto op contact paar keer laten klapperen weer even doorspoelen en klaar. Kan zijn dat je auto dan nog even heel beroerd loopt een tijdje, niet van schrikken maar kan komen omdat er nog iets in je LFR zit. En wat al gezegd is, dat lampje kan nokkenas of krukas sensor zijn, ik had laatst mijn nokkenas sensor stuk. nieuwe sensor kost 140 euro ofzo gewoon even zoeken dan naar een 2ehands.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid