Piepen en zoemen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
kotey
forum-gebruiker
Contacteer:

Piepen en zoemen

Bericht door kotey »

M'n Astra C2.0XE uit 1994 (dis ontsteking-multiriem-airco) had een aantal maanden geleden een olielekkage op de slangen tussen de koeler en het filterhuis. Daardoor was het rubber hart van m'n onderste poelie dermate aangevreten dat deze op een gegeven moment los scheurde.
Poelie laten vervangen maar de multieriem kon nog een hele tijd mee zei Opel. Dat was vorige maand.
Nu sinds een week of 3 hoor een piepend geluid als ik naar links stuur. Het klinkt het meest als ik vanuit m'n parkeervak naar links stuur bij het wegrijden. Het is hier in woorden natuurlijk moeilijk uit te leggen maar het piepen klinkt als volgt (haha) Pieieieiep pieiep piep piep pieppiepieppiep. Steeds sneller achter elkaar dus. Alsof het een riem is die slipt maar het komt duidelijk uit de linkse hoek van m'n motor ruimte.
Daarbij hoor ik af en toe bij het belasten van de motor (gas geven naar de 2000 toeren) een fluitend gezoem rechts uit de motorruimte komen.

Het is waarschijnlijk niet te doen om met deze beschrijving een duidelijke oorzaak aan te wijzen maar ik ben nu 3 keer bij Opel terug geweest (Bovag garantie op m'n vervangen poelie dacht ik, maar nee) en ze zeggen daar dat ze wel wat horen maar niks kunnen vinden.
Het nakijken kost me echter wel elke keer geld (40-65 en 40 euro).
Zo wil ik ze ook wel verdienen.

Komt ie dan:

Wat zou dat nu toch kunnen zijn? :roll:
KOTEY tatoëert. 75 euro p/uur!
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Dat extra tarief voor het nakijken vind eigenlijk erg belachelijk, dat moet niet eens kunnen, das echt zo'n non-service verhaal.
Dat er iets wordt verrekend okee, maar de oorzaak is niet gevonden, dus waarom dan 145,- euro voor constateren zonder oorzaak. :?
Voor een Opel dealer een slechte zaak... want zo is klantenbinding ook 0,0.

Oorzaak durf ik uitspraken over te doen, ben zelf niet bekend met multi-riem bouw van Opel.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie