Afslaan direct na het starten

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
daansmallenburg
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44

Afslaan direct na het starten

Bericht door daansmallenburg »

Ik heb een calibra. Als ik het ding start slaat ie aan, draait heel even en slaat dan weer af. Ik ben al aan het meten geweest. de motor is een C20XE

De stappenmotor is schoon en goed
de temp sensor is goed (bedrading ook)
de computer is goed (heb em al gewisseld)
gas aanslagschakelaar is goed en goed afgesteld
compressie is goed
nokkenassen op tijd
zuigt geen valse lucht
luchthoeveelheid meter heb ik al gewisseld

Wat moet ik meten op de stappenmotor? moet er een draad aan de massa liggen of is de stappenmotor massa geschakled door de computer?
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Brandstofpomp, of brandstofpomp relais, check of hij druk opbouwt, simpelweg door de aanvoerleiding los te gooien en heel even het contakt aan te zetten terwijl iemand anders kijkt..

Voorsteltopicje MET foto's vinden we niet erg hoor vóórdat je je problemen begint te dumpen hiero :wink: :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Stappenmotor werkt op Duty cycle.
Voeding via distributierelais naar stappenmotor, Dutycycle schakelend naar massa via stuurapparaat.
Meten met een scoop dus, kan niet met multimeter.

En loopt ie met afslaan hortent en stotend of valt ie ineens uit alsof je contact uitzet?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
daansmallenburg
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44

Bericht door daansmallenburg »

Hij loopt niet soepel door de toeren heen, maar het klinkt meestal alsof je het contact uitzet.

Ik zal me zo even voorstellen, maar ik had geen tijd (koffiepauzes duren niet zo lang)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Wat voor C20XE is het? een M2.5 (v snaar en oude distributie en normale ontsteking) of een M2.8 (Multiriem, low noise distributie en DIS ontsteking) en hoe weet je dat de tempsensor goed is en de LFR goed werkt?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
daansmallenburg
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44

Bericht door daansmallenburg »

Het is een vroege c20xe. Met een 2.5 motormanagement. Ik heb de temp sensor doorgemeten en ook vervangen voor een nieuwe. Dat maakte geen verschil. Ik heb de LFR doorgemeten. Deze heeft een weerstand van ik dacht 8 ohm. Die van mijn manta gaf de zeldfe aflezing. Ik ga er dus vanuit dat ie goed is.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

dat de weerstand goed is wil niet zeggen dat ie ook goed functioneerd.
Let even op dat ie goed vrij kan bewegen als je hem even laat "klapperen" op 12 volt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
daansmallenburg
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44

Bericht door daansmallenburg »

Dat heb ik even gedaan, dat doet ie goed. Hij beweegt soepel en gaat keurig open en dicht.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

mooi, sja dan wordt het lastig he.
:(
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
daansmallenburg
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44

Bericht door daansmallenburg »

Ik ga zo even proberen. ik heb het inlaat spruitstuk er even af gehad. Het leek alsof de stekker van de LFR een beetje uit elkaar was gedrukt. Ik moet nog even de SFI kast monteren en dan kan ie weer (hoop ik)
daansmallenburg
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 feb 2006 10:44

Bericht door daansmallenburg »

Het is helemaal klaar!!!!! het was de stekker van de LFR die niet goed meer was. Allen hartelijk bedankt!!!! :D
Plaats reactie