Inhouden
Inhouden
Auto houdt sinds kort in tussen 2000 en 3000 toeren. Koud is het erger dan wanneer hij warm is. Hij is sindsdien ook minder zuinig gaan rijden.
Ikzelf dacht luchtmassa of lambda
Ben bij dealer geweest om uit te lezen, maar het motorstoringslampje brandt niet. Dus uitlezen heeft geen zin zegt de dealer, moet maar wachten tot er wel een storing is.
Wat zou dit kunnen zijn?
Gaat om een 1.8 16V uit 94 met airco.
Ikzelf dacht luchtmassa of lambda
Ben bij dealer geweest om uit te lezen, maar het motorstoringslampje brandt niet. Dus uitlezen heeft geen zin zegt de dealer, moet maar wachten tot er wel een storing is.
Wat zou dit kunnen zijn?
Gaat om een 1.8 16V uit 94 met airco.
Re: Inhouden
dan kun je wachten tot je een ons weegt maar dat gaat niet gebeuren (tenzij je een andere storing krijgt )Gilles schreef: moet maar wachten tot er wel een storing is.
maar kijk idd naar bougie(kabels), en zoals je zelf al zegt lambdasonde...
Laatst gewijzigd door D_V_R_O_S op 17 jan 2006 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Bougiekabels zijn gloedje nieuw, net een maand geleden vervangen. Bougies zitten er 10.000 km in. Gasklephuis is twee weken geleden nog schoongemaakt.
En wat betreft die temp. sensoren, er zitten er twee in de radiateur (airco) en beide zijn vrij nieuw. De temp sensor (niet die van airco) is 2 mnd. geleden vervangen.
Het inhouden doet hij alleen bij volgas en dan vanaf 2000 tot 2500.
Heb nog niet geprobeerd te resetten, misschien is dat nog iets.
En wat betreft die temp. sensoren, er zitten er twee in de radiateur (airco) en beide zijn vrij nieuw. De temp sensor (niet die van airco) is 2 mnd. geleden vervangen.
Het inhouden doet hij alleen bij volgas en dan vanaf 2000 tot 2500.
Heb nog niet geprobeerd te resetten, misschien is dat nog iets.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ligt eraan of de monteur die het doet er een beetje kaas van heeft gegeten...
Laag had tijdens onze plug & drive binnen 10 -15 minuten het lek boven aan de hand van gegevens uit de Tech 1, en dat was ook een brandstof probleem, dus een beetje goede monteur kan het in een uurtje
Laag
Laag had tijdens onze plug & drive binnen 10 -15 minuten het lek boven aan de hand van gegevens uit de Tech 1, en dat was ook een brandstof probleem, dus een beetje goede monteur kan het in een uurtje
Laag
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Het is weer een week of wat later, heb inmiddels die motortemp. sensor vervangen en de auto is aan TECH1 geweest. Bij het uitlezen bleek dat mijn thermostaat niet goed meer was, maar niks over een foute brandstof druk, of falende injector. En de monteur vond dat de motor snel stationair liep, heb al vele malen mijn stappen motor gereinigd (met rem reiniger + 12 V), hij zei dat een nieuwe stappen motor ook wel eens kon helpen.
Heb nu een thermostaat besteld, hopelijk loopt hij hierdoor beter stationair (zal wel niet), maar in ieder geval hoop ik dat hij niet meer inhoudt.
Daarnaast heb ik nog even gevraagd wat een stappen motor kost en ben toen maar gauw weer weggegaan. Alle jezus, €220,- (€175,- na wat gezeur)
Maar zal dit ook daadwerkelijk gaan helpen, of kan ik beter een op de sloop halen?
Heb nu een thermostaat besteld, hopelijk loopt hij hierdoor beter stationair (zal wel niet), maar in ieder geval hoop ik dat hij niet meer inhoudt.
Daarnaast heb ik nog even gevraagd wat een stappen motor kost en ben toen maar gauw weer weggegaan. Alle jezus, €220,- (€175,- na wat gezeur)
Maar zal dit ook daadwerkelijk gaan helpen, of kan ik beter een op de sloop halen?
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Op de sloop staan ze vaak lang stil, en buiten, en dat vinden ze niet leuk....bij een echt autodemontagebedrijf geef ik je meer kans, maar zijn ook vaak de prijzen hoger..
Check ook even overal de forums voor auto's die in onderdelen weggaan. Je moet een beetje mazzel hebben soms....
Check ook even overal de forums voor auto's die in onderdelen weggaan. Je moet een beetje mazzel hebben soms....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Thermostaat zit er op en motor is weer netjes 90 °C.
Daarnaast heb ik mijn stappen motor maar eens uit elkaar gesloopt. Weliswaar op goed geluk, maar ik ben niet ontevreden.
De achterkant was afgedicht met een metalen plaatje, waaronder een messing schroefstop zat. Deze was geborgd met loctite, dus even flink kracht zetten. Vervolgens kon ik het plunjertje goed schoonmaken en ik heb een beetje materiaal weg gehaald, zodat het plunjertje weer goed afsloot.
Hele zooi weer in elkaar en nu loopt hij weer perfect stationair. Tevens €200,- bespaart.
Inhouden blijft, al lijkt het nu wel een stuk minder, eigenlijk nauwelijks merkbaar.
Daarnaast heb ik mijn stappen motor maar eens uit elkaar gesloopt. Weliswaar op goed geluk, maar ik ben niet ontevreden.
De achterkant was afgedicht met een metalen plaatje, waaronder een messing schroefstop zat. Deze was geborgd met loctite, dus even flink kracht zetten. Vervolgens kon ik het plunjertje goed schoonmaken en ik heb een beetje materiaal weg gehaald, zodat het plunjertje weer goed afsloot.
Hele zooi weer in elkaar en nu loopt hij weer perfect stationair. Tevens €200,- bespaart.
Inhouden blijft, al lijkt het nu wel een stuk minder, eigenlijk nauwelijks merkbaar.