Motorstorings lampje
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Motorstorings lampje
Damm nu ben ik eens aan de beurt.
Heb de laatste 2 maanden rustig gereden en vond het vandaag eens tijd om hem eens lekker door te trekken. Auto was lekker warm dus dacht van geeft eens gas.
Nu is het zo. Ik geef vol gas en precies bij 5500 toeren slaat de begrenzer er in in combinatie met het storingslampje.
Wie weet wat het kan zijn???? Het is een C20XE m2.5.
Ik weet niet of uitlezen zin heeft want naar een paar sec gaat het lampje weer uit en heb ik er geen last meer van behalve als ik vol gas optrek
Heb de laatste 2 maanden rustig gereden en vond het vandaag eens tijd om hem eens lekker door te trekken. Auto was lekker warm dus dacht van geeft eens gas.
Nu is het zo. Ik geef vol gas en precies bij 5500 toeren slaat de begrenzer er in in combinatie met het storingslampje.
Wie weet wat het kan zijn???? Het is een C20XE m2.5.
Ik weet niet of uitlezen zin heeft want naar een paar sec gaat het lampje weer uit en heb ik er geen last meer van behalve als ik vol gas optrek
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Uhh, de computer registreerd de foutmelding in een soort database. Dus je kunt toch het beste even je computer resetten (accupool los kwartiertje). Dan ga je de snelweg op en rijdt effe totdat je storingslampje gaat branden. Als je dan thuis weer effe je zekeringenkastje opengooit en de computer uitleest, dan heb je in ieder geval de foutmelding (de reden waarom je lampje ging branden).
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Marty
- Oud-Clublid
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Kennelijk gaat je wagen in NOODLOOP bij volgas...
Gewoon uitlezen.. foutmelding wordt idd opgeslagen, maar zul je toch even naar de dealer moeten om het uit te lezen.. die krijg je niet te zien als je het met een paperclip doet (gok ik).
Gewoon uitlezen.. foutmelding wordt idd opgeslagen, maar zul je toch even naar de dealer moeten om het uit te lezen.. die krijg je niet te zien als je het met een paperclip doet (gok ik).
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Ja, lijkt op een LMM melding, heb ik ook pas gehad, maar dat geeft nog steeds niet de garantie dat dat het euvel is. Dat heet gewoon giswerk...
OF... je moet bereid zijn om op de gok je LMM te vervangen á veel €
Kan zoveel zijn, zeker met een XE
----------> Dealurrrrrr
----------> Dealurrrrrr
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Is dat zo?Laagvlieger schreef:via d epaperclipmethode zie je alleen aanwezige foutcodes. Geen foutcodes die "geweest" zijn.
even dealeren dus.
vandaar dat ik vorige keer mn storing maar niet kon ontdekken
Hier heb je in ieder geval de foutcode met bijbehorende fout, als je daar iets aan hebt.
Owja, LMM is Lucht Massa Meter
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Owkay probeer morgen eerst even die LMM heb er toch nog eentje liggen.Sounddragon schreef:Ja, lijkt op een LMM melding, heb ik ook pas gehad, maar dat geeft nog steeds niet de garantie dat dat het euvel is. Dat heet gewoon giswerk...
----------> Dealurrrrrr
Als het geen verschil maakt laat ik hem uitlezen.
mijn wagen liep ook in ze'n noodloop,maar dan kon je hem gewoon doortrekken,sloeg niet in ze'n begrenzer
wat ik nu doe is me'n auto gelijk doorstarten,dan gaat me'n storingslampje niet branden..
als ik me'n contact aanzet,en even wacht met starten,dan gaat zodra ik start me'n moter management lamje wel branden
schijnt zo te wezen dat me'n bc me chip niet kan lezen,en dan dus een fout aangeeft
wat ik nu doe is me'n auto gelijk doorstarten,dan gaat me'n storingslampje niet branden..
als ik me'n contact aanzet,en even wacht met starten,dan gaat zodra ik start me'n moter management lamje wel branden
schijnt zo te wezen dat me'n bc me chip niet kan lezen,en dan dus een fout aangeeft
astra gsi turbo
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Nou laten uitlezen. Eerste instantie was er geen foutcode. Raar want voor onderweg naar de garage heb ik extranog eens op het gas getrap zodat het lampje en begrenzer aanging.
Toen maar laten lopen onder het uitlezen en gas gegeven.....Nog niks.
Toen zette hij hem meen ik uit en gaf hij een foutcode aan.
Onjuist toerental. Is dit nu de krukas sensor???????? of is het wat anders.????
Toen maar laten lopen onder het uitlezen en gas gegeven.....Nog niks.
Toen zette hij hem meen ik uit en gaf hij een foutcode aan.
Onjuist toerental. Is dit nu de krukas sensor???????? of is het wat anders.????
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer: