velgen
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
velgen
Ik ben bezig met nieuwe velgen voor me auto.
Nou zie ik hier in een folder die ik van de garage heb meegekregen een paar velgen staan die ik wel wil kopen.
Het gaat om BSA Tex / 15 - 16 -17
Nu staat er verder bij bandenmaat het volgende:
6,5 x 15
7 x 16
7 x 17
15, 16 en 17 zijn neem ik aan de inches, maar wat is die 6,5 en 7 dan?
En is BSA een beetje goed merk?
Nou zie ik hier in een folder die ik van de garage heb meegekregen een paar velgen staan die ik wel wil kopen.
Het gaat om BSA Tex / 15 - 16 -17
Nu staat er verder bij bandenmaat het volgende:
6,5 x 15
7 x 16
7 x 17
15, 16 en 17 zijn neem ik aan de inches, maar wat is die 6,5 en 7 dan?
En is BSA een beetje goed merk?
Grt. Devil-driver!
Auto is te koop!
Auto is te koop!
Re: velgen
Dat is de breedte van je velg...de zogenaamde J-waarde. Een velg is dus 6,5J of 7J...7x17 is dus een prima maat voor je Astra'tje mits je ET-waarde goed is!
Daar moet je wel even op letten...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Ik zeg er niet teveel over... maar BSA is van goedkoper materiaal gemaakt.
Keer flink een stoeprand pakken... en wellicht iets meer als krom.
Ik zou je iets van OZ of MSW adviseren, goeie kwaliteit, ook kwa lak.
MSW is een b-merk van OZ, maar wel goeie kwaliteit.
Of anders FOX velgen.
Keer flink een stoeprand pakken... en wellicht iets meer als krom.
Ik zou je iets van OZ of MSW adviseren, goeie kwaliteit, ook kwa lak.
MSW is een b-merk van OZ, maar wel goeie kwaliteit.
Of anders FOX velgen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Re: velgen
Mits je ET-waarde goed is?? Ik ken alleen ET phone home, dus wat is ET-waarde?Melbo schreef:Dat is de breedte van je velg...de zogenaamde J-waarde. Een velg is dus 6,5J of 7J...7x17 is dus een prima maat voor je Astra'tje mits je ET-waarde goed is!
Grt. Devil-driver!
Auto is te koop!
Auto is te koop!
Ik heb ook BSA, maar de lak laat wel op onlogische plaatsen los! En dat is echt niet van steenslag!!
Zelf zou ik dus ook hetzelfde model bij een ander merk zoeken. Nu heb ik deze al dus ik hou ze ook nog wel een tijdje. Wellicht dat ik ze volgende winter GOED op laat knappen, zodat ik dat gezeik met lak wat loslaat niet meer heb...maar dat zien we dan wel weer...
Zelf zou ik dus ook hetzelfde model bij een ander merk zoeken. Nu heb ik deze al dus ik hou ze ook nog wel een tijdje. Wellicht dat ik ze volgende winter GOED op laat knappen, zodat ik dat gezeik met lak wat loslaat niet meer heb...maar dat zien we dan wel weer...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Inderdaad...over het algemeen verkoopt je auto beter (aan een liefhebber) als hij gewoon origineel is. Dan kun je beter je auto wat goedkoper te koop zetten & dan kan de koper zelf een mooi setje wielen uitzoeken!vincent schreef:Dan zou ik ook geen velgen kopen, kan je beter kijken voor een mooi setje "waaiers"
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Ja... even netjes laten stralen en poedercoaten.
Nieuwe bandjes erom, en een liefhebber let daar wel op.
Setje waaiers normaal rond de 100 euro ongeveer.
Stralen: 75 euro.
Poedercoaten zilvergrijs: 150 euro ongeveer.
Nieuwe bandjes erom, en een liefhebber let daar wel op.
Setje waaiers normaal rond de 100 euro ongeveer.
Stralen: 75 euro.
Poedercoaten zilvergrijs: 150 euro ongeveer.
"hochdrehzahlprinzip"
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
Dat lijkt me nogal logisch van niet.
En waarom moet je per se nieuwe... er zal toch vast wel iets te regelen zijn, de klant is koning.
En het bedrijf heeft allang de centen gebeurd die ze moeten beuren.
En waarom moet je per se nieuwe... er zal toch vast wel iets te regelen zijn, de klant is koning.
En het bedrijf heeft allang de centen gebeurd die ze moeten beuren.
"hochdrehzahlprinzip"
Jij krijgt toch het verzekeringsgeld gestort & niet de garage??Devil-driver schreef:Ik weet niet of het bekend is, maar ik moet compleet nieuwe willen, de mijne waren weggehaald. Zijn de prijzen dan hetzelfe?
Je had zoveel over kunnen houden en een net zo'n mooie auto kunnen hebben als je het wat slimmer gespeeld had! Jij bent de dupe geworden & hebt overal achteraan moeten gaan...dan mag je best wat over hebben hoor...
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Ben net bij de garage geweest en heb nog nix gekocht. Ik heb even overlegt daar en als ik nieuwe wielen zonder velgen of wieldoppen zou kopen ben ik rond de 450 euro kwijt, is dat normaal?Melbo schreef:Jij krijgt toch het verzekeringsgeld gestort & niet de garage??Devil-driver schreef:Ik weet niet of het bekend is, maar ik moet compleet nieuwe willen, de mijne waren weggehaald. Zijn de prijzen dan hetzelfe?
Je had zoveel over kunnen houden en een net zo'n mooie auto kunnen hebben als je het wat slimmer gespeeld had! Jij bent de dupe geworden & hebt overal achteraan moeten gaan...dan mag je best wat over hebben hoor...
Grt. Devil-driver!
Auto is te koop!
Auto is te koop!
- vincent
- forum-gebruiker
- Auto('s): Corsa D 1.6T GSI
- Contacteer:
Zonder banden bedoel je , zonder wieldoppen , bedoel je stalen velgen , en dat voor 450 euro , zeker niet doen , gewoon een setje "waaiers" kopen, (dat stralen en poedercoaten moet je niet doen, anders wordt het nog duur) en dan de rest in je knip stekenDevil-driver schreef:Ben net bij de garage geweest en heb nog nix gekocht. Ik heb even overlegt daar en als ik nieuwe wielen zonder velgen of wieldoppen zou kopen ben ik rond de 450 euro kwijt, is dat normaal?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- Devil-driver
- forum-gebruiker
- Contacteer: